TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Låten som har gjort sterkest inntrykk på meg i 2015 er denne fra Patrick Bradley - can You hear me? (Sangen har masse overstyring i opptaket og er ganske irriterende sådan, men for en låt!


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Så var vi i 2016 og nå som jeg akkurat hadde lært meg å skrive 2015!...... :rolleyes:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk JCP, håper vi sees i 2016!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Beste fortsetter jeg har, er å høre på enda mer musikk, fortsatt! ;)
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Hei tt. Godt nytt år. Kom over din ege side ved en tilfeldighet på "Gode kjøp på nettet..." Har ikke rukket over alle sidene på langt nær, men jeg synes du er veldig flink til å legge ut eksempler på gode og interessante musikkeksempler/innspillinger. Skal bli interessant å finne ut hva av dine mange musikkeksempler som lar seg laste ned(Tidal)
    Artig å følge meg på restaureringsjobben med Rauna. Dette er jo høyttalere som vi med mange "hifiår2 på baken kjenner godt. Du har som hovedhøyttalere et sett med NHT 3.3. Ser at andre også kommenterer kvaliteten generelt på NHT høyttalere. Første gang jeg stiftet bekjentskap med NHT var på tdlig nittitall gjennom bygging av en sub med doble NHt 1259 i 200 L med en høyde på 2m. Øhman i Ljudtekniska selskapet var mannen bak konstruksjonen. Pga flytting måtte jeg dessverre dele høyttaleren i to, og min sønn overtok den andre halvparten. NHT 1259 var "the big thing" blant de som bygde subber på den tiden. Det er denne enheten som sitter i dine 3.3. Fortsatt er denne høyttaleren svært etterspurt etter at den gikk ut av produksjon og svært vanskelig å få tak i. Da jeg i sommer fikk muligheten til å kjøpe fire helt nye i orginale esker, var jeg ikke sein om å kaste meg i bilen og reise til Gøteborg. Det er disse fire jeg nå benytter som subber i området opp til 50Hz i mitt nåværende anlegg. Mine to opprinnelige NH1259 står fortsatt i hvert sitt 100 L kabinett og venter på ny eier. Mener at selv i dag holder denne høyttaleren produsert av Tonegen holder meget høy kalitet.

    Eivind Stillingen
    P1010029.jpg
     

    Vedlegg

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Situasjonsbilde der øvre bas/mellomtone, diskant og dempeskum er plassert, men ikke limt. For å få inn dempeskummet i "bakre kammer, må man få det inn gjemmom bassporten bak. Fikk assosiasjoner med de som inseminerer kuer! :rolleyes:

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Heisann liliya! Godt år og takk for at du følger tråden, det er hyggelig å høre at den er interessant. Musikksmaken min er kanskje ikke den mest gjengse her på sentralen, men så lenge det er min tråd, så er det min musikk som gjelder. Ikke dermed sagt at andre kan legge inn musikk som de synes er bra, absolutt fritt fram for alle som vil.
    Når det gjelder NHT, så vet ikke jeg mer om dem enn at det på 90 tallet solgtes to modeller, 2.5 og 3.3. Dessuten var jeg skråsikker på at de er en amerikansk konstruksjon, men der tar jeg kanskje feil? Det står iallefall made in USA på dem.
    Det ser iallefall ut som om du har nok bass iallefall. I tillegg til mine 3.3 har jeg 2 stk JBL 12" sub i tillegg, men de er skrudd helt i bunn, sånn delingsmessig, men de er bortimot overflødige.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ferdig limt! At det er litt søl på diskanten gjør ikke noe, da det kommer et filtstykke over. Orker ikke mer i dag. Ble litt mye av rare sittestillinger på gulvet og det kjennes nå

    image.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.478
    Antall liker
    54.086
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Dette blir jo drit fint,vil ha de tilbake ;)

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    TT: Ja, NHT høyttalere er produsert i USA, men bassenheten i 3.3 som har fått betegnelsen NHT1259 ble produser av Tonegen (etter ønskelige spesifikasjoner fra Ken Kantor).

    Eivind Stillingen
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Fikk prøvespilt høyttalerne i ettermiddag da jeg skulle sjekke at elementene var i fase. Høyttalerne ligger fortsatt til tørk etter liming, men kan jo si at bassen var iallefall tilstede. Jeg benyttet Audio Innovation Chrome som testforsterker og iPhone som kilde. Mangler skikkelige høyttalerterminaler, men ser at Dynabel (eltek) har noen som passer.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Alt for lite musikk i denne tråden i det siste, men her er Boom Back Baby med Hold on Cowboy. En skikkelig gladlåt

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Det blir premiere i Tesalongen i kveld!;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.658
    Antall liker
    17.709
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Dette ble jo riktig bra det:).

    Og det låter.....?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.074
    Antall liker
    67.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja :) Hvis det låter like bra som det ser ut er du på trygg grunn :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk, bukke, nikke, neie, snur meg omkring en enebærbusk! ;)

    Det kommer lyd, men altfor tidlig å si noe som helst, bortsett fra at det er bra krutt i bassområdet. Ligger på rundt 100db i lydtrykk nå mens jeg lytter og det føles og høres ikke anstrengt ut. Aner ikke hvor mange timer, om noen som må til før de er tilspilt. Får bruke ett ord: LOVENDE!

    EDIT: har bare spilt 1 time!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hei, artig tråd og lese igjennom! Imponert over tempo på oppussing av høytalere også :) låter det like bra som det ser ut har du mange fine lytte kvelder foran deg :)
    Tommy
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk T-1. Bor alene og har allverdens fritid og mange røde dager i julen, så fikk jeg gjort mye på kort tid. Ble veldig ivrig på å bli ferdig da jeg så hvor bra de ble etter siste strøk med Bengalakk.

    Har litt småplukk igjen, men ikke mye. Har tenkt til å få lasergravert et skilt med Raunalogo og et med specs. De har slik maskin på en avdeling på jobben, så tenkte å spørre om de kunne få gjort det. Et skilt foran og et bak
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jeg har to små så jeg hadde vel somla bort tre år før jeg hadde komt like langt ;) skilt på de der må jo være den siste touch som skal til! Følger med videre i tråden for bilder :) ha en flott kveld. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med vel overstått. De ble lekre. Og kledde rommet. Spiller de bedre enn de som sto der før?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Vel overstått HCS. Takk for det. Er for tidlig å si så mye om lyden annet enn at de er følsomme for plassering, da det i starten ble veldig mye bass, spesielt i øvre bassområdet. Husker godt Ruby Red sine ord ang plasseringen av Carlsson høyttalerne, få de lenger ut, få de lenger ut, sa han flere ganger og hadde veldig rett i det. Fikk Raunaene lenger ut og den "boomy" bassen forsvant umiddelbart. Diskanten var veldig svak i starten, men kommer seg etterhvert som jeg spiller (holder fortsatt på). Akkurat nå spiller jeg ABBA og låta "The day before you came" på mer moderat lyttenivå og savner egentlig ingenting. Ved høyt lyttevolum blir bassen for dominerende, foreløpig. Som å spille med loudnessknappen inne. Men husk, har spilt siden kl 19, avbrutt av tur med hunden, så jeg tipper disse kommer seg etterhvert.

    Å sammenligne med Carlsson er for tidlig
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    En av låtene jeg har spilt i kveld er engelske Oli Silk med Cindy Bradley som gjesteartist på trompet på låten Tokyo, denne låten inneholder mye funky gitarspill, trompetsoloer og piano fra Oli og er etter min mening en meget bra låt å teste høyttalerne med. Her er den:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.436
    Antall liker
    9.341
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Se der ja. Ble et lekkert resultat. Kos deg TT :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Raunaene ble jo helt knall. Supert jobbet! ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.773
    Antall liker
    90.275
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Tusen takk for det jorwed, X-Cell og fandrese. Sitter i stuen nå og halvkikker på tv og nipper til vin og er her inne, men lysten til å gå opp i Tesalongen igjen er overhengende. Er vel egentlig for trøtt til å få noe glede ut av det nå, men i morgen er det søndag og ingenting på tapetet, så da skal det atter spilles og lyttes!

    EDIT: Går dessuten svanger med noen ideer ang nytt treff!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn