TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nok en ettermiddag med lynvær og styrtregn. Har akkurat bivånet tredje F1 trening på tv og som ikke var så veldig spennende. Tror det ble holdt igjen litt av mange lag pga nye dekkregler i kvalifiseringen.
    Nå blir det å få inn siste lot med kassetter i samlingen, samt bytte ut noen skuffer med mer matchende "møbler". Ha en bra lørdag!

David Benoit - M.W.A

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt musikk i tidlige kvelden, selv om suben ikke står plassert i senter, kablene ikke er av rette merket, øllet ikke er fra rette bryggeri, anlegget ikke er velsignet fra hverken Stereophile eller andre besserwissere, kaffen er laget på ekskrementer fra bengalsk kenguru høstet på persisk teppe i motvind en mandag i oktober før pandemien. Det er bare å lene seg tilbake, være seg selv, gi blaffen i det meste. Musikk fra da jeg var kun fem år. I hippiens år 1968. Er det rart man har blitt som man en gang burde ha vært, eller enda bedre!?

George Benson - Shape of things to come

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Bra Wayne Shorter konsert på SVT2, men nå Patrick Bradley - Completely yours, som er litt mer i min gate, men alltid gøy å utvide horisonten...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.934
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt musikk i tidlige kvelden, selv om suben ikke står plassert i senter, kablene ikke er av rette merket, øllet ikke er fra rette bryggeri, anlegget ikke er velsignet fra hverken Stereophile eller andre besserwissere, kaffen er laget på ekskrementer fra bengalsk kenguru høstet på persisk teppe i motvind en mandag i oktober før pandemien. Det er bare å lene seg tilbake, være seg selv, gi blaffen i det meste. Musikk fra da jeg var kun fem år. I hippiens år 1968. Er det rart man har blitt som man en gang burde ha vært, eller enda bedre!?
    Jeg har hatt skjitpraten min på trykk i Fidelity, kan derfor kalles besserwisser og ….. svossjh!!! Derrr er anlegget velsignet. 😎
    Dessuten har jeg også en blå Moccamaster Cup One 😁😁👍 Hvor kjøper du kaffefilter som passer, forresten?

mvh

P

parafinoksen

Gjest
    Jeg har i alle fall sendt en e-post til Øivin Fjeld Gitarverksted. Der får de inn alt mulig av nye og gamle gitarer, og de har peil. Nå er vel Fjeld selv gått av med pensjon, men han lusker nok i buskene, kjenner jeg han rett :ROFLMAO: Jeg spurte om de eventuelt kunne formidle kontakt til noen som muligens kan sitte på informasjon.
    Fjeld selv svarte, vet du. Selv om han ikke jobber på verkstedet lenger – hyggeligste karen på jord, altså. Han kjente ikke til den modellen og anbefalte meg å kontakte Hornaas Musikk i Oslo. Det var jo de som sto for Rayhorn-gitarene i sin tid. Hadde glemt den butikken, jeg, så de burde selvsagt vært de første jeg kontaktet. Vel, e-post med bilder er sendt til dem også, så da får vi se. Spennende, dette her.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.934
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dette er kjempespennende @parafinoksen (y)
    Kunne nesten vært en oppgave i Påskelabyrinten 😅😂

"Du kjem til Hurrahølet. Inne hos en koselig kar med masse spennanes hifi-utstyr ser du en gitar på veggen. Gitaren kan ligne på nokka han George Benson spilte på, og den har inskripsjonen "SAD 2V SUPER". Kor skal vi reis?" :D

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har hatt skjitpraten min på trykk i Fidelity, kan derfor kalles besserwisser og ….. svossjh!!! Derrr er anlegget velsignet. 😎
    Dessuten har jeg også en blå Moccamaster Cup One 😁😁👍 Hvor kjøper du kaffefilter som passer, forresten?

mvh
    jeg har gått over til Limegrønn One Cup Moccamaster må vite, for den er så veldig mye mer miljøvennlig og faktisk kjøpt brukt av en profilert SV politiker fra Oslo på Finn. Filtere får du kjøpt på Power eller Elkjøp

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.934
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    jeg har gått over til Limegrønn One Cup Moccamaster må vite, for den er så veldig mye mer miljøvennlig og faktisk kjøpt brukt av en profilert SV politiker fra Oslo på Finn. Filtere får du kjøpt på Power eller Elkjøp
    Ska sei! Jeg skulle kjøpe et par solbriller av en profilert politiker, men det gikk skjit. 😅
    Takk, jeg skal sjekke på Power og Elkjøp. Begynner å bli lei av å klippe vanlige filter ned til rett størrelse. Ikke er det miljøvennlig heller.
    mvh

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    De heter forøvrig "filter nr 1" og du kan søke og finne noen rimeligere der

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    En meget bra dag har det vært. Ferdigsortert, ferdiginnredet og alt er på plass. F1 har bydd på overraskelser og det enda mer spennende søndag, men innen den tid skal det soves. Takk for en bra lørdag! God natt!

Paul Dosier - Brand new day

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ska sei! Jeg skulle kjøpe et par solbriller av en profilert politiker, men det gikk skjit. 😅F
    Takk, jeg skal sjekke på Power og Elkjøp. Begynner å bli lei av å klippe vanlige filter ned til rett størrelse. Ikke er det miljøvennlig heller.
    mvh
    Sist jeg kjøpte, kostet de kr 29,- hos Jernia.no. Fikk dem i posten dagen etter.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    5.890
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Filter til One Cup kan også kjøpes i nettbutikken til moccamaster.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt musikk i søndagskvelden. Sikkert noen som har sin siste dag av ferien og skal omstille seg til jobb i morgen. Lykke til!, det går nok bra. 😉

Antonio Orrico og Barry Snyman - Get it right

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Siden det til stadighet er kassetter på innkomne, så må det også gjøres grep for å kunne lagre disse på en sikker, trygg og oversiktlig måte. Da disse to dukket opp på "Finn" for en drøy uke siden, var det bare å handle. Det merkelige er at de skal bruke over en uke fra Fredrikstad og hit! Gjett hvem som sørger for den transporten? Jo selvfølgelig PostHvor. Jeg skjønner knapt at det er mulig, bruker de tralle, sykkel eller rullator? 🤬

IMG_3742.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.758
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har litt annen erfaring med PostNord enn deg. Bruker du Helthjem (eller hva det heter)? Jeg har solgt mye den siste tiden og levert på post i butikk (også for kjøper). Mener bestemt at det har vært speed and service på det meste. Hadde et uhell her før helgen hvor en Eagles boks hadde fått juling i forsendelsen. På det aksepterte PostNord raskt mitt forslag til kompensasjon for skaden 😊

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg har litt annen erfaring med PostNord enn deg. Bruker du Helthjem (eller hva det heter)? Jeg har solgt mye den siste tiden og levert på post i butikk (også for kjøper). Mener bestemt at det har vært speed and service på det meste. Hadde et uhell her før helgen hvor en Eagles boks hadde fått juling i forsendelsen. På det aksepterte PostNord raskt mitt forslag til kompensasjon for skaden 😊
    Her er desverre erfaringene med PN veldig dårlig. Helt Hjem, fungerer derimot utmerket. 😉

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.700
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    PN har faktisk fungert bra i senere tid.
    Helt Hjem gav jeg opp. Ved flere tilfeller ble ikke pakker hentet. Og etter en episode der en pakke ikke var hentet for andre dag på rad var det nok.
    Kontaktet de, og budet hadde meldt inn at «hen» ikke hadde funnet pakken.
    Fortalte de da at budet ikke kunne ha sett etter i det hele tatt. Det hadde kommet nysnø på natten, og det var ingen spor i snøen fra veien og inn til huset når jeg hentet avisen i postkassen på morgningen :mad:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er litt rart at forsendelsestjenestene oppleves så forskjellige, men jeg tror at jeg har hatt max uflaks de gangene PN har hatt oppdraget.Nå litt musikk i den regntunge mandagen

Shakatak - Easier said than done

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    I esken var disse, men hva i allverden skal jeg med slike?

IMG_3793.jpeg

Jo, jeg trenger dette metallstykket mellom bass og diskant terminalene. Disse manglet på Audio Pro høyttalerne jeg kjøpte for noen uker siden

image.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn