TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Litt smooth før natten kaller.
    Sikkert mange barn som har ikledd seg forskjellig hodepryd i barnehage og på skole i dag i anledning feiring av st Lucia. Husker selv mitt første Luciatog på barneskolen. Litt småskummelt, da de skrudde av alt lys og det var bare lysene vi bar, som lyste opp. Dengang var det ikke noen diskusjon om hvem som skulle være Lucia, det var den peneste og blondeste piken på skolen, ferdig snakka. Selv var jeg stalledreng med rød lue med lang dusk og fjøslykt. Glad jeg slapp å være terne, for de hadde disse rare koniske hvite hattene. Da vi var ferdige med opptoget, tok håret til Lucia fyr og hun ble hentet av sine foreldre i beste skoletid. Etterpå hadde vi regning og det hatet jeg...

Takk for i dag! 😉

Acoustic Alchemy - Hats of magic

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Dagen der på!
    Det føles litt sånn dagen der på etter gårsdagens marathonløp i feberrus. Det er derfor godt å kunne ta det helt i eget tempo i dag, da jeg fortsatt har feber og er pjusk. Det er godt å bare sitte rolig, kjenne varmen fra veden man har slitt med tidligere og nyte kaffe mellom hostekulene. Det kunne jo vært så mye verre. Ha en frisk dag til alle som ikke har det så bra, sliter eller er syke, psykisk eller fysisk. ☺

Jonathan Butler - What the world needs now

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Sløv som en raggsokk!
    Jeg klarte ikke passe på meg selv i går, enda vi var innom flere matbutikker, så jeg måtte ut og handle til meg selv i dag, dessuten hentet jeg en pakke jeg også hadde glemt. På vei ut av matbutikken møtte jeg på Rune Rudberg og vi hilste på hverandre og han sa hei først! 😁

Pakken var av typen myk og nei, det er ikke raggsokker. Får se om det blir tid til utpakking etterhvert.
    IMG_5630.jpeg

Nå skulle jeg vel spilt litt RR musikk, men det skjer ikke.

Chuck Loeb derimot, kan jeg spille nårsomhelst 😀
    Chiringita

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Såvitt jeg har lest, en TD-320.
    Ikke mye, som kan "go bonkers" på en sånn. Skulle vært "easy peasy" for en, som vet litt ;)
    Kanskje @Zeppmeister kunne løftet tallerken for å se, om det ikke bare var reimen, som fallt av.
    Helt alm. på Thorens.
    Det er med Thorens som med ungene dine , går dem på snørra hjelpes de opp igjen helt normalt :)

• Wow
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Endelig fredag!
    Blir ingen stor aktivitet her, da kroppen har nok med å skroget oppreist. 😜
    Kaffen smaker ikke som den skal og samme med maten. Kanskje like greit egentlig. Ønsker alle som er innom en stressfri fredag og helg. 😁

Litt mer Chuck Loeb og her en herlig cover av The Beatles Come together

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    12 øres helvete!

I et svakt øyeblikk for ca 15 år siden, opptok jeg et lån i en relativt nyetablert bank. Jeg skal ikke nevne navn, men det var samme som har et kjent norsk flyselskap 😁. Vel, uansett ble lånet nedbetalt raskt og så alt var i sin skjønneste orden. Etter et noen år fikk jeg epost om renteheving på kontoen, men den var da vitterlig i null og jeg tenkte ikke mer over det. Året etter kom ny melding os så ballet det på seg så fort Norges Bank begynte sin rentegalopp. Jeg gikk inn på nettsiden til banken og min side. Klikket vekk i rutene for kommunikasjon og håpet at alt var i orden. Det var stille en stund, så kom det meldinger igjen. Senest i dag kom det melding igjen om renteendring og da ble jeg amper😡 og logget meg inn på min profil på banken for å slette fandenskapen, men da oppdaget jeg st det stod hele 0,12kr på kontoen, altså hele 12 øre. 😁Hvor de har kommet fra, aner jeg ikke. Jeg ringte kundeservice og de svarte først etter et dobesøk og en luftetur med hunden. Jeg ba damen om å slette konto og avslutte all kommunikasjon med den, men neida, det kunne hun ikke. Jeg måtte sende søknad pr epost og det ville ta en to tre uker og kanskje lengre tid pga julehøytid. Ærre muli lizzom. Ikke rart det er krig og dyre banktjenester
    Go fredda (my ass!)

PS: Det er Bank Norvegian, men ikke si det til noen 😡😡😡

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå er det tid for " Jul i Tøyengata" igjen, femtende episode og det drar seg til for både Konnerud og Skomaker Ali 😁👍🏿

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Kjedelige dager for tiden. Orker niks og alt er bare ræxa. Blir mye nettradio og vann som tørstedrikk 🤢

Litt musikk i kveldingen

The Frost Duo - New Years Day

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    En låt som har forfulgt meg siden min bror fikk denne på promo. Han var pro DJ en tid på sene 70 tallet. Arvet faktisk Maxisingelen. (Promo - Not for sale). Cracking - Double love.

Sist redigert:

vim01

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.782
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    God formiddag!
    Nå har visst pakken fra Åsane begynt å bevege på seg. Det har tatt over en uke fra hentested til Helt Hjem sentralen i Bergen, så det er nok store forhold der borte 😂
    Fikk forøvrig solgt noen Canton DX minihøyttalere i dag og de er allerede innlevert. Kjekt med at man kan innlevere til pakkeboks og det er mye kortere dit og alltid åpent 😀
    Feberen har satt seg i kroppen og det knaskes Paracet. Orker ikke stort annet enn å gå en kort tur med hunden før jeg er utslitt, så det det blir å ta det helt med ro foran vedovnen, mens musikken spiller. Ønsker alle en frisk mandag og uke. 😉👍

Chris Standring - Is there a doctor in the house

Det er vel tollmuren rundt staten Bergen som forsinker...
    God bedring!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Avslutter dagen med en "tysk" sang med Elvis Presley - Wooden heart Takk for i dag! 👍

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.328
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Lurer litt på hvor lenge denne influensaen skal vare. Er så lei av å hangle nå. 😶🌫
    Man reagerer så forskjellig på covid. Jeg hadde det værste unnagjort på 4 dager - og egentlig ikke så høy feber når det sto på heller. Får satse på at den slipper snart hos deg også !

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Tja, kanskje det er Covid, men jeg har ikke testet meg eller hatt det før. Eieren til hunden jeg passer, fikk Covid noen dager etter jeg "overtok".Trist og kjedelig uansett hva dette er. Er så utrolig lei av å hangle. Blir sliten bare av å gå en tur opp i 2etg og ned igjen. Det hadde vært så mye bedre å vært syk uten hund, da jeg får så dårlig samvittighet, pga korte turer. Hvordan det går med hundeeier nå, vet jeg ikke, men formen var ved siste kontakt oppadgående heldigvis. Hunden blir hentet onsdag. 😌

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.382
    Torget vurderinger
    1
    Så litt å hygge seg med. ;)

• Love
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja det er ikke mange lyspunktene i disse feberdagene, men noe er det alikevel. Det var fint å være litt ute i dag, selv på den mørkeste tiden av året. Får sette pris på det som er. Selv ikke lyktestolpene er i form 🥴

IMG_5678.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.016
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Satt litt i den kårånaen som var innom her nylig (gikk sent fremover). Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet selv om det blir kortere turer med hunden enn du hadde tenkt. Tror den hunden likevel har det mer enn bra hos deg 🥰 God bedring!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Satt litt i den kårånaen som var innom her nylig (gikk sent fremover). Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet selv om det blir kortere turer med hunden enn du hadde tenkt. Tror den hunden likevel har det mer enn bra hos deg 🥰 God bedring!
    Tusen takk for det. Jeg var forøvrig i samtale med hundeeier i dag og der ble det sagt det samme. Jeg er nå inne i siste døgnet med hunden, etter det skal det soves. Søvn er bra ved sykdom 🥴

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Endelig nr 19 av "Jul i Tøyengata". Litt artig at jeg en gang på tidlig 80 tallet var med å rehabilitere en gård i Tøyengata. Om det var nr 17 eller 19, husker jeg ikke.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Da fant jeg endelig en rimelig julepresang til meg selv. Er usikker på om jeg i det hele tatt trenger den, er dessuten usikker på om den opplevde forskjellen kommer, men en ting er jeg sikker på, jeg fortjener det 😂😂😂

og nei, det er ikke ny jordingskabel

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Glatte Vegar! 👨🏻‍🦲

i dag har jeg hilst på Glatte Vegar og han dukker opp hvor som helst. To ganger på ca 30 meter gikk jeg omkull i feberrus på islagt fortau! Første endte med et lite sår på håndleddet og såret stolthet. Andre fallet var det kun stoltheten som atter fikk seg en real knekk. Godt det ikke gikk verre sier nå jeg. Sko med pigger står i skapet, men nå skal de frem.
    Gå og kjør forsiktig og stress ned! 😉

Ønsker alle som er innom en trivelig onsdag!👍

Lee Ritenour - Countdown (capt Fingers)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    12 øres helvete!

I et svakt øyeblikk for ca 15 år siden, opptok jeg et lån i en relativt nyetablert bank. Jeg skal ikke nevne navn, men det var samme som har et kjent norsk flyselskap 😁. Vel, uansett ble lånet nedbetalt raskt og så alt var i sin skjønneste orden. Etter et noen år fikk jeg epost om renteheving på kontoen, men den var da vitterlig i null og jeg tenkte ikke mer over det. Året etter kom ny melding os så ballet det på seg så fort Norges Bank begynte sin rentegalopp. Jeg gikk inn på nettsiden til banken og min side. Klikket vekk i rutene for kommunikasjon og håpet at alt var i orden. Det var stille en stund, så kom det meldinger igjen. Senest i dag kom det melding igjen om renteendring og da ble jeg amper😡 og logget meg inn på min profil på banken for å slette fandenskapen, men da oppdaget jeg st det stod hele 0,12kr på kontoen, altså hele 12 øre. 😁Hvor de har kommet fra, aner jeg ikke. Jeg ringte kundeservice og de svarte først etter et dobesøk og en luftetur med hunden. Jeg ba damen om å slette konto og avslutte all kommunikasjon med den, men neida, det kunne hun ikke. Jeg måtte sende søknad pr epost og det ville ta en to tre uker og kanskje lengre tid pga julehøytid. Ærre muli lizzom. Ikke rart det er krig og dyre banktjenester
    Go fredda (my ass!)

PS: Det er Bank Norvegian, men ikke si det til noen 😡😡😡
    12 øres helvete fortsetter.
    Fikk epost fra banken og for at de skal kunne avslutte kontoen, kan det ikke stå penger på den og jeg fikk spørsmålet om hvilken konto evt pengene skal overføres til. Jeg svarte; donér den til Redd Barna, uten å oppgi noe kontonr. De skal få jobbe litt for denne summen 🤣🤣🤣

IMG_5680.png

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Fikk melding fra banken om at kontoen med 12 øre er slettet! Det tok sin tid, men da slipper jeg å oppgi saldo til styresmaktene ved årsslutt 🤣🤣🤣
    PS: Det var en annen saksbehandler som ga sistnevnte info, så ikke umulig at dette måtte opp på ledernivå 🤡🤡🤡

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn