TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    En bekjent skal ut på reise og da med fly. Jeg har tilbydt at hen kan låne mine støydempende hodetelefoner, Spørsmålet er da; Er det noe poeng å benytte støydempende hodetelefoner på fly eller er det bortkastet "energi"? Hodetelefonene er av typen Bose QC 35.
    Det var kompisen min og jeg som skulle ut og fly. Jeg hadde med to par hodetelefoner, 1 par Amadeus ANCHP og 1 par BOSE QC 35 og det var ganske så stor forskjell på hvordan de dempet støyen ombord. Amadeusene var best på lydgjengivelse, mens Bosene var best på støydemping. Personlig synes jeg det blir for mye bass i Bosene, på grensen til slitsomt. Har man Volvo Amazon, Ford Granada eller senket 3 serie BMW, er det sikkert innafor, 🤣 men for en delvis audiofil, så blir det for mye. 😁

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Mer musikk i kvelden og det der så enestående å ha høyttalere som gir "trøkk og punch". Jeg savner absolutt ingenting i Hovedanlegget. Om noen lurte, så har jeg dessuten fått refundert noen euro ifb med retur av ReVoxen. Tror jeg skal begi meg ut på en "krangel" med tollvesenet om refusjon av innbetalt MVA eller hva det nå heter.
    Musikk nå;

U-Nam - Can't get over you

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Mer musikk i kvelden. Mike De Lorenzo og Anna Moore - Play it cool

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Bare for å ha gjort det, så stilte jeg om på "L-padene" på JBL høyttalerne. Det ble på forhånd varslet mulig skurring og dårlig kontakt ifbm justering av disse, all støy og problemer uteble. Å bevege disse litt fram og tilbake, opplevdes som om de var/er helt nye. Tight, solide og av topp kvalitet. Har ikke rørt dem før nå i kveld!
    IMG_6466.jpeg
    å

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.746
    Sted
    Sætre
    Jeg lurer egentlig på hvorfor jeg bare fikk 8,3 i poeng fra selger, da jeg svarte på annonsen 2 min etter den dukket opp på Finn og dessuten Vippset selger så fort jeg fikk oppgitt nr. Hva kunne jeg gjort bedre? Betalt mer, hentet pakken fortere eller noe helt annet? Makan til møkkakjerring!
    Det samme opplevde jeg , kjøper forhåndsbetalte cd spiller og ga rating på 7 og hentet den 3 måneder etterpå . Han kom kjørende fra Stavanger i går og det første han gjør er å låne toalettet , tar med seg spilleren og går . Oppdager da piss på baderomsgulvet. Mye søppel på Finn

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det samme opplevde jeg , kjøper forhåndsbetalte cd spiller og ga rating på 7 og hentet den 3 måneder etterpå . Han kom kjørende fra Stavanger i går og det første han gjør er å låne toalettet , tar med seg spilleren og går . Oppdager da piss på baderomsgulvet. Mye søppel på Finn
    Skulle vært anmeldt slike. De bidre dessuten gått 10 ny år på skolen for å lære hvordan man oppfører deg. Tipper dusten kjørte batteribil av et visst merke! 😡

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.102
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Hæ pleier ikke dere å pisse på gulvet hos fremmede folk? Det betyr "takk for handelen" på stavangersk...

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.746
    Sted
    Sætre
    Skulle vært anmeldt slike. De bidre dessuten gått 10 ny år på skolen for å lære hvordan man oppfører deg. Tipper dusten kjørte batteribil av et visst merke! 😡
    Hadde det ikke vært for at han var omtrent 75 år så hadde jeg løpt etter han , sikkert noe prostata problemer 🤯 neste gang jeg selger noe får de ta imot varene uten for døra 😂

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.746
    Sted
    Sætre
    El bil er noe jævla herk. Jeg var dum nok og kjøpte for 2 år siden som pendler bil . Bare mas og verditapet vil ingen prate om , godt den ble solgt forrige uke 🤟

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det skal nevnes at det finnes folk som oppfører seg eksemplarisk og er særdeles imøtekommende og ikke minst veldig hyggelige. Senest i dag møtte jeg @Oysteinm for handel av Target høyttalerstativer. Hadde alle vært like hyggelige og trivelige som ham, hadde det ikke vært krig i verden. Fantastisk hyggelig selger som jeg hadde kjøpt både hus, bil og hytte av! Så det finnes trivelige folk som er til å stole på.

Sist redigert:

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Slapp søndag!

Jeg fant ut at jeg også hadde noen små Dali høyttalere som også kan brukes, nå som jeg har skaffet til veie stativ. Får se om jeg orker å finne dem fram ila dagen. 😆
    Ha en glad søndag!

Doc Powell - Sunday morning

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.102
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer, var det Concept 1 du hadde? Jeg bruker dem så og si daglig. De henger høyt oppe som Atmos-høyttalere. Fungerer meget bra.
    1000017923.jpg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ja, det er Dali Zensor 1. Før latskapen tok helt overhånd, fikk jeg båret opp Rauna Leira II og de veier jo litt og ned med Daliene. Har ikke hørt på dem enda, men de virker sikkert 😁

IMG_6468.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det låt jo helt greit, men ingen 12"s bass der i gården. Disse kan fint blomstre i et budsjettoppsett i et mindre rom, hvis man tar seg bryet med å jobbe litt med plassering, da bassporten er bak. Med hjelp av rommet, kan disse små Daliene gi ganske så voksen lyd. 😊

En annen ting som er veldig fint og det er at jeg har noen lyskilder som er timerstyrt. Her måtte jeg flytte frem påslaget med en hel time. Det betyr jo at vi går en herlig, lysere tid i møte! Jippi! 😍

Everette Harp - I remember when

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.758
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det låt jo helt greit, men ingen 12"s bass der i gården. Disse kan fint blomstre i et budsjettoppsett i et mindre rom, hvis man tar seg bryet med å jobbe litt med plassering, da bassporten er bak. Med hjelp av rommet, kan disse små Daliene gi ganske så voksen lyd. 😊
    Har hørt samme Dali høyttalere spille veldig fint med en NAD c316Bee forsterker. God lyd på budsjett.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg ble faktisk sittende å høre på disse Dali Zensor 1 og etter litt fram og tilbake ang plassering, så låter det ganske så "nice". Selvfølgelig er dette billighøyttalere og man kan ikke lage gull av gråstein, men alikevel er jeg litt imponert av hva som kommer ut etter en runde med forskjellige plasseringer.
    Litt smooth i kvelden, som også var en av låtene som ble spilt under "flytteprosessen"

Mike diLorenzo - Play it cool

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Som flyinteressert, så håpet jeg å få sett Concordeflyet som visstnok står utstilt på Heathrow, noe jeg ikke fikk. Derimot fikk jeg se Airbus A380 på nært hold (verdens største passasjerfly). Ved første øyekast virket det ikke særlig stort, men det stod ved siden av "vårt" fly, en Airbus A320 og da, WOW! 😱 Det så ut som et lekefly i forhold! 😳

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.790
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja det er litt av et fly :) litt merkelig at noe så tungt kan komme seg i luften

mvh

• Love
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Nå fikk jeg bestilt litt "snacks" til JBL høyttalerne og i morgen skal jeg finne ut hvilke høyttalerterminaler jeg kan montere uten å ødelegge det originale

levering i påsken!? 😱😳🤣

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg ble faktisk sittende å høre på disse Dali Zensor 1 og etter litt fram og tilbake ang plassering, så låter det ganske så "nice". Selvfølgelig er dette billighøyttalere og man kan ikke lage gull av gråstein, men alikevel er jeg litt imponert av hva som kommer ut etter en runde med forskjellige plasseringer.
    Litt smooth i kvelden, som også var en av låtene som ble spilt under "flytteprosessen"

Mike diLorenzo - Play it cool

De er små disse Zensor 1, de dekker ikke engang topplaten på stativene, men nesten. Uansett, morsomme høyttalere med potensiale.
    IMG_6476.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    God morgen godtfolk!
    Endelig mandag og ny uke. Tror jeg har pådratt meg en aldri så liten forkjølelse, men heldigvis ingen feber. Lettere grøtet i halsen og hoster med ujevne mellomrom. Varm kaffe og musikk lindrer greit. Ønsker alle en trivelig dag på jobb, hjemme eller hva man nå gjør!

Morgenstemning 😉👍

IMG_2727.jpeg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.758
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    God morgen - og god bedring ! Noen ganger slår man forkjølelsen tilbake uten at det blir noe verre 💪

• Love
    Reaksjoner: TT.
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn