TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Søndag og null stress!

    I dag blir det lite Anna enn musikk i løpet av dagen og løpet på kvelden fra Sāo Paulo. Bare kos med andre ord. Ha en god søndag! 😁👍

    Chic - Sāo Paulo

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Max Verstappen. Ein kan like han, eller ikkje - men køyre bil kan han!
    Et unikum av en motorsportsutøver, ingen over, ingen ved siden. Han fortsetter å sette rekorder og vil bli sett på en av de aller største, når regnskapet for F1 skal gjøres opp en gang i fremtiden. Senna, Verstappen, Vettel, Schumacher osv.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Endelig mandag og ny uke!
    Grått og yr i luften, akkurat slik en mandag i november skal være🥴. Tankene går til varmere, solfylte dager, mens man drømmer om at kaffen man drikker er en paraplydrink på en strandbar langt borte vekk 🍹Ønsker alle en stressfri dag og uke 😉👍

    Michael Franks - Barefoot on the beach

     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    992
    Antall liker
    752
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg hørt låten tre ganger, to ganger via mobiltelefon og en gang på stueanlegget. Og hva er min dom?!?
    Dette er jo musikkhistorie på høyt plan, men det hjelper ikke, det høres mest ut som en B side på en John Lennon EP og lite med The Beatles å gjøre. Sorry, men det var ingen musikalsk gullskatt som ble funnet, pusset på og utgitt. Alt er ikke gull, selv om the fab 4 står bak!
    Jeg var helt enig med deg TT, men så fikk jeg se videoen og da kom gåsehuden og en liten tåre i øyekroken (her er tilogmed kasset! );
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ser ut som om jeg endelig får napp på noe smått på Finn. Slikt er artig 😁👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg var helt enig med deg TT, men så fikk jeg se videoen og da kom gåsehuden og en liten tåre i øyekroken (her er tilogmed kasset! );
    Tja, når låten blir pakket inn i glanspapir, historiske bilder av the Fab 4, er det jo ikke rart at følelsene kommer rekenes på en fjøl. Har vært The Beatles fan siden jeg gikk i kortbukser og har slitt ut både det røde og det blå albumet, samt Abbey Road, men jeg står fortsatt ved at låten" Now and Then" ikke holder mål i forhold til alle de låtene som ble laget da alle fire var i live og før 1970. Det er jo selvfølgelig artig at det har blitt funnet uutgitt musikk fra The Beatles, men låten skaper ingen historie alene.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ser nå at jeg har basert mine uttalelser på feil grunnlag, men min oppfatning av låten, forblir den samme.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Uansett, hva som betyr noe for meg, behøver ikke bety noe for deg. Smak kan knapt diskuteres, men det er lov å si sin mening, saklig og ikke nedverdigende. Musikk er en kunstart og vi fenges forskjellig.Noen finner Arne Nordheim funky, andre synes Dimmu Borgir er romantisk. Det bør og må være plass til alles smak, uansett musikk!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Grått og mørkt!
    I dag er det skikkelig grått og mørkt ute. En av disse dagene som det ikke blir helt lyst og men skulle tro at man var på mer nordlige breddegrader. Ikke noe å få gjort noe med, så da så. Musikk før man skal ut på en liten runde. Ha en lysende dag! 😁👍

    Tom Grant - Delicioso

     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    559
    Sted
    Longnose
    Legger ut denne hvis du har lyst å høre, begynte akkkurat selv så vet ikke om den er bra :D
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Et sted jeg sjeldent har hatt tid til i senere tid, men i ettermiddag skal jeg slå ihjel noen timer her i Tesalongen.

    IMG_5369.jpeg


    Må lufte både platespiller, CD spiller og kassettspillere. Sistnevnte var litt tregstartede, men nå spiller de den vakreste musikk 😁

    IMG_5368.jpeg


    IMG_5370.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Sitter og ser et konsertopptak med Lee Ritenour fra i fjor og ser at han har blitt eldre siden jeg så ham "live" i Oslo. Jo da, mannen har passert 70 og jeg får meg til å tenke. Ikke nok med at vi begynner å dra på årene, det gjør også musikerne vi elsker å spille. Det blir et mannefall/kvinnefall av en annen verden etterhvert. Er det nok rekruttering innen musikken eller ender vi opp med KI, auto tune og the Rolling Stones lissom?
    Bare en tanke jeg fikk. Peace & Love

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Ikke nok med at jeg skal på skttejakt i morgen, så har jeg fått hentemelding om pakke fra den "Jydske Rev" alias selveste @HasseBasse ! Dette er en pakke jeg gleder meg til å motta, men først skal det soves. Takker for en bra dag og jeg fikk nesten to timer i Tesalongen og det blir mer snarlig, håper jeg! 😉


    Michael Jackson - Billie Jean

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Da kom det en pakke fra @HasseBasse
    Han er ikke pisse sur
    Han er meget lur
    Han setter en lav verdi
    Og det gjør han fordi
    Han vil jeg skal være hans venn
    Og handle av ham igjen 😂🤣😂

    Tusen takk for trivelig handel 😁👍

    IMG_5382.jpeg
    IMG_5383.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Vel vel, første skattejakt jeg kommer helt tomhendt hjem. Ikke så mye som en eneste kassett var å oppdrive som jeg ikke allerede hadde og forøvrig ikke noen andre spennende varer. Jeg gråter ikke av den grunn, da det ble varer fra Systembolaget til meget hyggelige priser ifht her. Dobbel kvote ble det og enda det var "kontroll" ved grensen og tollerne stod og fulgte med, var de mer opptatt av å være coole foran kameraet, enn å sjekke nordmenn for avgiftsunndragelser. 😁. Jeg kan dermed fastslå at det blir nok en sesong av dokusåpen "Toll" på TV2/Zebra etterhvert. Nå blir det sløving foran tv og YouTube videoer. Ha en trivelig kveld! 😉👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.306
    Antall liker
    68.158
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel vel, første skattejakt jeg kommer helt tomhendt hjem. Ikke så mye som en eneste kassett var å oppdrive som jeg ikke allerede hadde og forøvrig ikke noen andre spennende varer. Jeg gråter ikke av den grunn, da det ble varer fra Systembolaget til meget hyggelige priser ifht her. Dobbel kvote ble det og enda det var "kontroll" ved grensen og tollerne stod og fulgte med, var de mer opptatt av å være coole foran kameraet, enn å sjekke nordmenn for avgiftsunndragelser. 😁. Jeg kan dermed fastslå at det blir nok en sesong av dokusåpen "Toll" på TV2/Zebra etterhvert. Nå blir det sløving foran tv og YouTube videoer. Ha en trivelig kveld! 😉👍
    Hvis du er i beit for kassevis med slitne religøse plater (inkludert Kyrkjebø) har jeg et par gode plasser her i nærområdet å anbefale 😆🤪
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    God ettermiddag!
    Litt huslige sysler i dag, som innbefattet ompotting av noen stueplanter. Ja, når man ikke har en bedre halvdel, så må man gjøre slike oppgaver selv. Sånn blr det dessuten når man har tre planter av samme i tre forskjellige potter og de ikke ser ut i måneskinn. Fikk tak i tre like og fikk kjøkkengulvet fullt av jord etter utført arbeid, så å si at jeg har greie på denslags, er nok å ta kraftig i. 😁. Skal hverken ta bildet av resultatet eller kjøkkengulvet, men bare prøve å fortrenge det hele 😂.
    Fikk forøvrig en ny hentemelding fra PostHvor om pakke og den har kun brukt 1,5 dag fra Eiksmarka i Bærum og hit. Ikke verst av PH. Blir å hente i ettermiddag. Gleder meg! Ha en flott ettemiddag. 😁👍Fortsettelse følger...

    Mike Di Lorenzo og Sonna Rele - Lose control

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Har et Sound Level meter på veggen i Tesalongen og denne har en innebygget alarm som "nuller seg ut" hvis strømmen brytes. Det betyr at hver gang det settes strøm på den, går alarmen om støyen overstiger 30 db lydtrykk. Alarmen er like kraftig som en røykvarsler og dermed totalt ulevelig og ubrukelig om ikke den står påskrudd 24/7. Dermed endte det som det måtte, jeg skrudde opp maniken og loddet i fra "pipekonserten, så nå er alt så meget bedre. 😁👍
    IMG_5387.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    I esken var det to små "geitoster" i støpt aluminium og de hadde heldigvis klart seg uten nevneverdige hakk eller riper, men de trenger en real rens etterhvert. Modellen heter Technics SB-F1 og er de minste i en serie på tre fra det glade 80 tall. Jeg har to par fra før, men disse var "gratis" på Finn, så det var bare å slå til, da de
    Går for 3-4 x prisen vanligvis. Hva jeg skal med dem sa du?
    Jeg aner ikke, men er man samler, så er man det 🥴😩😂👍

    IMG_5392.jpeg


    Specifications
    Type: 2 way, 2 driver loudspeaker system

    Frequency Response: 50Hz to 20kHz

    Power Handling: 40W

    Crossover Frequency: 4000Hz

    Impedance: 8Ω

    Sensitivity: 86dB

    Bass: 1 x 100mm cone

    Tweeter: 1 x 13mm horn

    Dimensions: 118 x 210 x 126mm

    Weight: 2.3kg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Musikk i sene ettermiddagen og da med en småfunky versjon av " Same ole love" med Fattburger 😉👍

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.327
    Antall liker
    92.838
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    For de av oss som hadde "svenskeantenne" og etterhvert kabeltv, så huskes denne introen fra tv serien "Hill Street Blues" med Mike Post og Larry Carlton. Mener de fikk en Grammy for beste filmmusikk og her er også låten i sin helhet.

    Introen:




    Og hele låten

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn