TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt up tempo funky smooth jazz i fredagskvelden

    Lin Rountree - a little closer

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fy fanken!
    Siden nabogutten hr fest, fant jeg det naturlig å spille inn den nye "mellomtonen" og det låt helt rått.
    Jeg spilte sporet "last flight LA" men Four80East og det låter veldig bra. Prøv gjerne selv.

    Four80East - Last flight to LA

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En grå lørdag, men det gjør ingenting. Passer utmerket til innesysler og i dag skal jeg ta meg sammen og få målt opp stuen, slik at tallknuseren @_RoDa_ endelig kan få gjort sine beregninger. Blir litt "kål" pga trappen kanskje. Om det blir tid igjen før F1 kl 18, så skal jeg få svingt malekosten og få gjort en "touch up" av høyre basselement. Dette er kun av kosmetisk art, men da håper jeg det blir litt penere. Ha en god lørdag! 😊👍

    image.jpg


    Gregg Karukas og Vincent Ingala - Only you

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da har jeg begynt prosessen med å legge på aquaplas på basselementet. Det var håpløst å bruke pensel, så fingeren blir brukt i stedet😁. Stoffet er en slags leire med silica i. Jeg har fått lagt på et lag og jeg var veldig redd for at det skulle bli fargeforskjell, men når det tørket, så ble det helt likt som eksisterende lag. Tipper jeg må gjøre prosessen noen ganger, da det dekker dårlig. Før og etter bilde kommer når jeg en gang blir ferdig. Blir som å se maling tørke dette 🤣🤣🤣
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå er det meste unnagjort og det kan nytes musikk før Saudi Arabia Grand Prix. Jeg var veldig lur i går og lot aquaplasen stå i stuen og dermed blir selvfølgelig innspillingstiden for bassen svært kort. 😁Venter på to hifiting som forhåpentligvis ankommer tidlig fk uke, så dette lover godt. Ha en fin lørdagsettermiddag!😉👍

    Phil Upchurch - Midnight blue


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da er jeg klar for andre runde i F1 fra Saudi Arabia og dette er en bane der det fort kan bli både gult og rødt flagg pga krasj. Krysser fingrene for at ingen skader seg. Må den beste vinne!

    IMG_6749.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sitter i søtpunktet og nyter Regina Belle akkurat nå. For en en låt, stemme og for et trøkk!

    IMG_6757.png
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skrivefeil med 2x, sorry
    Hørte at dette ble kommentert før kveldens race i dag. Det viser jo med all tydelighet at så lenge MV er så fokusert, så er det få eller ingen som kan ta ham. Mister ham fokus, slik som Sir Lewis Hamilton har gjort, så raser han nedover på resultatlistene.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    God morgen "der inne". Sikkert litt surt og kaldt slik som det er her ved fjorden.

    Og på tide for undertegnede "å våkne opp" igjen her på HFS. Fikk kastet på meg en meget uskikkelig lungebetennelse for vel ei uke siden. Endte med ambulanse til Kalnes og noen netter tilkoblet en real hestekur på flaske :) . Men oppe og går igjen. Herlig!

    Da er jeg klar for å følge tråden Arne - kjør på!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen "der inne". Sikkert litt surt og kaldt slik som det er her ved fjorden.

    Og på tide for undertegnede "å våkne opp" igjen her på HFS. Fikk kastet på meg en meget uskikkelig lungebetennelse for vel ei uke siden. Endte med ambulanse til Kalnes og noen netter tilkoblet en real hestekur på flaske :) . Men oppe og går igjen. Herlig!

    Da er jeg klar for å følge tråden Arne - kjør på!
    Au da! Jeg har faktisk lurt på hvor du ble av og tenkte kanskje du hadde tatt med Ayatolla på Londontur, men så vel var det ikke. Riktig god bedring KjellR og hyggelig å ha deg tilbake på beina igjen! 😉👍
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Au da! Jeg har faktisk lurt på hvor du ble av og tenkte kanskje du hadde tatt med Ayatolla på Londontur, men så vel var det ikke. Riktig god bedring KjellR og hyggelig å ha deg tilbake på beina igjen! 😉👍
    Takker. Spørs hvordan dette hadde gått uten Ayatolla. Jeg (som menn flest - tror jeg) hadde i min overflod av generell viten og kunnskap om alt mulig rart (inkludert sykdommer) funnet ut at dette gikk selvfølgelig over av seg selv. Først etter ei uke (og 10 kg som hadde forsvunnet...) ble hun så truende og "gal" at jeg ikke våget annet enn å oppsøkte lege. Det var på tide kan man si... :) - og da ble det jaggu "full fart".
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.079
    Antall liker
    33.811
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Takker. Spørs hvordan dette hadde gått uten Ayatolla. Jeg, som menn flest tror jeg, hadde i min overflod av generell viten og kunnskap om alt mulig rart (inkludert sykdommer) funnet ut at dette gikk selvfølgelig over av seg selv. Først etter ei uke (og 10 kg som hadde forsvunnet...) ble hun så truende og "gal" at jeg ikke våget annet enn å oppsøkte lege. Det var på tide kan man si... :) - og da ble det jaggu "full fart".
    Lungebetennelse kan være noe dritt. Hadde selv en lei variant for få år siden, så i år tok jeg en vaksine som beskytter mot de fleste tilfellene.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå er det lov til hvile seg etter dagens "husfar"-innsats.
    Litt musikk som belønning i kvelden
    Og hva er vel ikke mer avslappende enn søramerikanske rytmer 😉👍
    Antonio Gomez - Carmen del agua

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God ettermiddag!
    Ingenting på programmet i dag og det er godt å ha en slik dag også. Det må ikke skje noe hele tiden, selv om det har vært mye i det siste. Det ligger en pakke og venter på meg, men det er en på vei også og som miljøbevisst (les lat), så venter jeg med å hente 😁.
    Ønsker alle en fin mandag og uke! 😉👍

    George Benson og Earl Klugh - Mimosa

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden det var så fint vær, så tok jeg meg selv i nakkeskinnet, fant fram joggeskoene og gikk en tur. Fikk litt vårfølelse og godt å få beveget seg litt. Det blir alt for sjeldent gjort desverre, men anbefales. 🥴👍

    Musikk i eftan
    Ronny Jordan - Heaven

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Uten å foregripe begivenhetenes gang, så oversendte jeg tallknuseren @_RoDa_ målene av stuen nylig og jeg er veldig spent på hva han kan komme opp med. Det går på plassering av høyttalere og ikke minst sweetspot etter det jeg skjønner

    En dårlig tegning av rommet ble oversendt

    IMG_6738.jpeg
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Uten å foregripe begivenhetenes gang, så oversendte jeg tallknuseren @_RoDa_ målene av stuen nylig og jeg er veldig spent på hva han kan komme opp med. Det går på plassering av høyttalere og ikke minst sweetspot etter det jeg skjønner
    En dårlig tegning av rommet ble oversendt
    Siden vi ikke har sånne fancy målegreier med REW og DSP og sånt, så blir det noen "kjærringråd" som jeg pleier å gå ut fra.
    Først og fremst oddetallsregelen og 38%-en på lytteposisjon. :)

    Sitteplassen er kanskje den med størst utfordring å prøve ut.
    Jeg ville prøvd den nærmeste og gitt det tid for å høre om det vokser på deg.

    01.JPG

    Målene er fra frontveggen til ørene i lytteposisjon.
    Den turkise er 2,74 meter og den gule er 4,46 meter.

    03.JPG



    Høyttalerplasseringsmålene er alle fra senter av frontbaffel. De gule er de jeg tror er mest sannsynlige gitt det estetiske og hvordan du har plassert det i dag.

    02.JPG

    Til slutt et forslag til hvordan jeg tror det kan settes opp.
    Legger ved regnearket også så kan du leke med andre plasseringer.

    04.JPG

    (bildene er til å klikke på og blir litt større da)
    mvh
     

    Vedlegg

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg må bruke litt tid på dette (gammel mann), før jeg gjør opp noen mening, men jeg takker så mye for innsatsen så langt. 😍👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn