TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Siden vi ikke har sånne fancy målegreier med REW og DSP og sånt, så blir det noen "kjærringråd" som jeg pleier å gå ut fra.
    Først og fremst oddetallsregelen og 38%-en på lytteposisjon. :)

    Sitteplassen er kanskje den med størst utfordring å prøve ut.
    Jeg ville prøvd den nærmeste og gitt det tid for å høre om det vokser på deg.

    Vis vedlegget 1004963

    Målene er fra frontveggen til ørene i lytteposisjon.
    Den turkise er 2,74 meter og den gule er 4,46 meter.

    Vis vedlegget 1004965



    Høyttalerplasseringsmålene er alle fra senter av frontbaffel. De gule er de jeg tror er mest sannsynlige gitt det estetiske og hvordan du har plassert det i dag.

    Vis vedlegget 1004964

    Til slutt et forslag til hvordan jeg tror det kan settes opp.
    Legger ved regnearket også så kan du leke med andre plasseringer.

    Vis vedlegget 1004966

    (bildene er til å klikke på og blir litt større da)
    mvh
    Ser ut som om de "utgulte" forslagene er de jeg bør gå for. Det andre blir voldsomt 😁
    Nå har jeg noe å pusle med i morgen😁
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tenk å ha så flinke folk i nærmiljøet/vennekretsen, ssom stiller opp, gir råd etter utregninger og bidrar til at man får en enda bedre hverdag lydmessig! Slikt er bare fantastisk og gjør hobbyen enda mer glede og kunnskap. Tusen takk til @_RoDa_ og alle andre som gjør denne gleden ved å gi ekstra glede til å lytte til musikk!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jadda!
    En feiende flott tirsdag så langt og jeg har fått gått tur i finværet i dag også. Møtte til og med noen hundeeiere jeg ikke har sett på lang tid og vi fikk slått av en prat. Veldig trivelig også å kunne hilse på hundene igjen. Da jeg kom hjem igjen, så fikk jeg vite skatteoppgjøret og det blir litt tilgode, så jeg er fornøyd. 😊

    Ha en fin tirsdag og håper at også du får igjen en slant!

    Tony Saunders - Sandy Shores of Monterey

     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja. Hårføner og tanntråd er visstnok tipset her. Har fått bestilt 2mm sifferstansesett, så jeg får korrekt serienr på disse før montering
    Burde forstått at du har full kontroll ja :) Ting har det bra hos deg, TT. 💖
    De originale kan jo leve videre i en plastlomme på baksiden av hver sin Ht :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Etter nedturen med ReVox kassettspilleren tidligere i vinter, har jeg sett meg om etter en grei spiller til mer levelig pris og valget falt på en Luxman K-10 på Finn. Har vært i kontakt med selger flere ganger, men han var ikke interessert i å forhandle om pris, så da fikk det stå til. Akkurat koblet opp og jeg har ikke engang fått hørt på den

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Etter nedturen med ReVox kassettspilleren tidligere i vinter, har jeg sett meg om etter en grei spiller til mer levelig pris og valget falt på en Luxman K-10 på Finn. Har vært i kontakt med selger flere ganger, men han var ikke interessert i å forhandle om pris, så da fikk det stå til. Akkurat koblet opp og jeg har ikke engang fått hørt på den

    Vis vedlegget 1005144
    Fikk testet både opptak og avspilling og den gjør begge øvelser veldig bra, selv uten noen rens eller avmagnetisering. En av "rattene" er litt løs, så jeg må nok fram med noe verktøy etterhvert, men ikke noe hast. Det man kan gjøre i morgen, kan gjøres en annen dag! 🤣
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Etter nedturen med ReVox kassettspilleren tidligere i vinter, har jeg sett meg om etter en grei spiller til mer levelig pris og valget falt på en Luxman K-10 på Finn. Har vært i kontakt med selger flere ganger, men han var ikke interessert i å forhandle om pris, så da fikk det stå til. Akkurat koblet opp og jeg har ikke engang fått hørt på den

    Vis vedlegget 1005144
    Vakker boks!
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    I morgen er det spådd "innevær", så da er det store muligheter for at jeg utforsker @_RoDa_ sine beregninger. Etter som jeg skjønte, så gjelder alle mål "senter" baffel?! Det kan bli spennende å se ig ikke minst høre om det blir merkbart. 😊

    Musikk i kvelden

    Tony Saunders - Sexy something

     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.739
    Antall liker
    3.669
    Torget vurderinger
    1
    o_O
    Toyota Auris
    HYBRID EN EIER NORSK RYGGEKAMERA NAVIGASJON XENON.:ROFLMAO::ROFLMAO:
     
    • Wow
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ikke alltid får man prioritert som man ønsker og i dag ble det en slik dag. Av og til er det noen som trenger en håndsrekning og da stiller man gladelig opp, så får man gjøre egne ting ved neste anledning. Nå er jeg sliten og det blir å roe ned med litt musikk mens det regner

    Først ute er denne fra Earl Klugh - Winter rain

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ble skikkelig ruskevær her i Indre og da er jeg glad jeg ikke sitter på en tråsykkel eller går gatelangs nå i kvelden.
    Det er godt å være inne og kunne trykke på en knapp og få det varmere eller kaldere. En ting vi tar som en selvfølgelighet, men som ikke er det!
    Litt musikk i kvelden;
    David Mann - Touch


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ser/leser at det er flere som "sliter" med Posten denne uken og det gjør også jeg. Hadde forventet pakke i går, men dukket opp hverken i går eller i ettermiddag. Ja, det er tidlig å klage, men når man har blitt vant til at Posten leverer dagen etter, så blir en utolmodig kar som meg skuffet!

    Musikk mens man roer ned;

    Manfred Mann - Don't kill it Carol fra albumet "Angel station" og da er det litt artig å ha vært på et sted i London som heter det samme! 😁

    IMG_6396.jpeg



     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    Ny tur med tog til hovedstaden for siste finpuss på "spisestuen" og i farten glemte jeg ørepropper, så jeg får klare meg uten musikk på turen.
    Ha en trivelig torsdag. 😁👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da gikk det noen penger hos tannlegen, men nå er jeg heldigvis ferdig. I Grensen er det en bruktbutikk som jeg ventet på skulle åpne kl 12, men det var bortkastet venting. De hadde noen LP, men lite spennende ellers.😏
    IMG_6790.jpeg
    IMG_6791.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For de av dere som venter med spenning på 38%en, så må jeg ta dette en dag jeg har lyst. Når lysten uteblir, så vet jo alle at det ikke blir noe, hverken 38%, 69 eller 96% 😁. Men jeg lover at jeg skal! 🤞

    Musikk i aften burde vel vært noe med Oral B, men det skjer ikke. Derimot litt smooth jazz.

    Shakatak - Sundown

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg hadde faktisk trodd at pu jeg har kjøpt, skulle dukke opp i ettermiddag, men det skjedde ikke. Det virker som om Posten sliter for tiden, spesielt med sendinger fra utlandet og at de fjernet tollgrensen. En pakke jeg venter på, har ligget siden mandag hos Posten, først i ettermiddag gikk den til tollbehandling. PU jeg venter på, var for stor for postkassen og går da vanligvis til utleveringsstedet samme ettermiddag, men det skjedde ikke i dag, noe som er veldig uvanlig. Håper den i hvertfall kommer i morgen, før Helga! 😁🤞
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei :)
    Opplevde akkurat det samme. Pakke ble liggende 1 uke til fortolling hos Posten.
    Tror det rett og slett hoper seg opp for Posten og hvordan blir det da etter Black Friday eller før jul!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sist pakke fra utlandet lå nesten i to uker å godgjorde seg i fortollingslageret. Lurer på om det ligger like lenge for bedrift - i så fall sliter jeg med noen flygeldeler som jeg MÅ ha innen onsdag.
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Er det en ny Concorde på vei fra Tyskland? Mottok en her i dag, det tok sin tid i Lørenskog. Bryr meg ikke nå - var vel verdt å vente på 🎶 :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.445
    Antall liker
    84.070
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sist pakke fra utlandet lå nesten i to uker å godgjorde seg i fortollingslageret. Lurer på om det ligger like lenge for bedrift - i så fall sliter jeg med noen flygeldeler som jeg MÅ ha innen onsdag.
    Ikke umulig at du kan få problemer der ja. Alt skal jo fortolles nå og mangler pakken VOEC nr, så tar det ekstra tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn