TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • iGran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Innlegg
    223
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Makrokosmos
    Litt fraværende om dagen, men fikk en liten knekk psykisk her tidligere i uken og da blir ting tungt. 🤯Jeg prøver å se opp og fram, samt forsøker å flytte fokuset over på noe som er positivt. Ønsker alle en fortsatt fin torsdag! 😉👍
    Det som er bra er at du er bevisst på det. Og du kjenner deg selv best til å vite hva du trenger for å komme i vater.

    Du er en hyggelig og snill mann TT, snakket bare i går om treffet vi hadde hos deg sist. Jeg nevnte at jeg syntes det var så koselig i Tesalongen din med alle Technics greier og bånd, koste meg skikkelig der. Og hvor ryddig du hade det i alle diverse anlegg. Håper på å treffe deg snart igjen. Og du er alltid velkommen innom her hvis du har veiene forbi verdens sentrum - Kolbotn. Ta vare på deg ❤.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det som er bra er at du er bevisst på det. Og du kjenner deg selv best til å vite hva du trenger for å komme i vater.

    Du er en hyggelig og snill mann TT, snakket bare i går om treffet vi hadde hos deg sist. Jeg nevnte at jeg syntes det var så koselig i Tesalongen din med alle Technics greier og bånd, koste meg skikkelig der. Og hvor ryddig du hade det i alle diverse anlegg. Håper på å treffe deg snart igjen. Og du er alltid velkommen innom her hvis du har veiene forbi verdens sentrum - Kolbotn. Ta vare på deg ❤.
    Tusen takk for hyggelige ord. Slikt varmer. Jeg har aldri skammet meg over å ha "kommet ut av skapet" med psykiske problemer og om det kan hjelpe andre eller å bidra til at det ikke er så tabubelagt. Prøver bare å være meg selv, fullt og helt! 😉👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg lyttet til denne i formiddag og den finnes i mange varianter., men likte denne veldig godt!

    Zoe Scott - Wave

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mens verden svirrer og jeg sikkert har postet denne en million gangerr, men det betyr ingenting. Det er NÅ og ikke DA, som gjelder!
    Four80East - Noodle soup

     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.742
    Antall liker
    3.673
    Torget vurderinger
    1
    Ha en kjempe fin helg @TT .
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ble en tur i bruktbutikken i Askim i dag. Fant ikke stort, men ok å komme seg ut i finværet. Hva med komplett diskettpakke for Windows 3.11, uåpnet?! 😁
    IMG_6901.jpeg
    IMG_6902.jpeg
    IMG_6900.jpeg
    IMG_6899.jpeg
    IMG_6903.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv om jeg ikke er troende, så ønsker jeg alle en riktig god helg og god påske, kos dere i fridagene som kommer! Snart får jeg småfint besøk! 🐶 😁👍

    Kay-Ta - Synch with me

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    For de som lurte, jeg har fått muntlig takst på bilen og det er turbohavari med følgeskader, det betyr at det har blitt skader på katalysator (full av olje), innsugmanifold (full av olje), intercooler (full av olje) lambdasonde (full av olje). Deler og jobb beløper seg til snaut kr100000,- og bilen blir tidligst ferdig en stund etter påske. Har ikke fått bekreftelse fra forsikringsselskapet om de tar regningen. Jeg fikk godsnakket med Audi og får beholde leiebilen til mandag, som egentlig skal leveres tilbake i morgen. Godkjenner forsikringen skaden, har jeg leiebil til min er fikset.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.917
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var veldig kjedelig å høre om bilen din, men man får dessverre ikke gjort noe med det ☹

    Jeg håper virkelig at forsikringsselskapet tar regningen og så må du uansett utfall ha en riktig god påske :giggle:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det var veldig kjedelig å høre om bilen din, men man får dessverre ikke gjort noe med det ☹

    Jeg håper virkelig at forsikringsselskapet tar regningen og så må du uansett utfall ha en riktig god påske :giggle:
    Jeg prøver å se positivt på det, selv om det ser litt mørkt ut akkurat nå. Det har skjedd verre ting rundt om, men ingen har blitt skadet, ingen har fått mén eller annet og det kunne vært så mye verre 👍
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    IMG_6069.jpeg


    Hei TT.!

    Et fantastisk bilde du byr på!

    Vekker minner fra snart to mannsaldre tilbake i tid. Som stolt eier av en Audi 100 GL 1976 havarerte vi fra fjellheimen ned mot Fagernes. Vi har hatt en dragning mot veier litt på utsiden av hovedferdselsårene. Krøtterstier og stølsveier mer likt torturøvelser for fire gummihjul, tok kverken på den ene drivakslen. Fru og to barn fikk etterhvert skyss i førerhuset på bergingsbilen. Jeg satt i min stolte Audi på planet ned fra høyfjellet til Fagernes. Der ble bilen tatt vel hånd om. Tankene gikk til lokale stølseiere som sopet inn kronasjer fra bompenger, kjøpte seg flotte firehjulstrekkere for bompengene, i stedet for å vedlikeholde stølsveiene. 🤔

    Uansett, fra stolt eier av NSU som første bil, via en snau håndfull med Audi 100, til dagens E-tron, så er jeg fortsatt hektet på Audi. Kjedelig med din bil. Håper det ordner seg på en ok måte.

    Måtte bare henge meg på tråden din. Blir lite egenproduksjon av egne innlegg. Men jeg må innom din som en av de prefererte. Du skriver godt. Tar flotte bilder. Må takke for dine gode refleksjoner og åpenhet vedr dine gode og mindre gode dager. I så måte er du et forbilde. Våre veier byr stort sett på humpler og dumper. Vi er bare ikke alle så gode til å innrømme det og å snakke om det….

    Ønsker deg en riktig god påske!

    Med hjertelig hilsen Olav E.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Veldig tusen takk @Olav E om jeg kan si det på den måten. Jeg er NSU fan på min hals, selv om jeg bare har eid en NSUQuikly motor og et Auto Union aggregat fra 2 ww. Fattern hadde 6 NSUer og min bror 2. Er nok derfra jeg har "feberen". Selv har jeg kjørt Audi siden 1984 (40 år i år!), så jeg er nok litt miljøskadet.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    Hei TT.!

    Takk til deg igjen! Kun et lite tips: Det finnes en rekke masse flotte biler der ute. I hvertfall et par tre merker til. 😁

    Mvh Olav E.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kjipt det med motoren TT😢.
    Fikk dekket det på A4 2.0 turboen jeg hadde. Håper det ordner seg dette ❤
    Takk for det og gjør det ikke det, så er det bare å svelge det sure eplet. Penger er det nok av, men kanskje ikke her. Hadde vært verre om du skjønner...
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    I know, men de har jeg ikke råd til, Königsegg, Düsenberg og Isotto frachini. 😉👍
    Synes du legger lista litt høyt der! Spranget fra NSU TT er mer enn et musesteg. 😁 Men TT og TTS er noe eget uansett. Hadde du hatt en i original stand, kunne du plystret fra banken og hjem….

    Mvh Olav E.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Synes du legger lista litt høyt der! Spranget fra NSU TT er mer enn et musesteg. 😁 Men TT og TTS er noe eget uansett. Hadde du hatt en i original stand, kunne du plystret fra banken og hjem….

    Mvh Olav E.
    Jeg vet, men siden 1968 og å se en NSU TTS i full prakt hos Maskinhuset på Refstad i Oslo, har gjort uslettelig inntrykk. At jeg aldri kan oppnå en selv, er jo trist, men jeg lever på minner og nyter fine bilder på nett!
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    733
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vet, men siden 1968 og å se en NSU TTS i full prakt hos Maskinhuset på Refstad i Oslo, har gjort uslettelig inntrykk. At jeg aldri kan oppnå en selv, er jo trist, men jeg lever på minner og nyter fine bilder på nett!
    Jeg vet! Møtte Trond Schea, jeg som 8-åring, med hans Lotus Cortina. Glemmer det aldri.

    Mvh Olav E.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå har jeg levert det småfine besøket og vi har hatt det veldig trivelig sammen. 🐶Det blir så uendelig ensomt etter et slikt besøk, men han kommer nok snart igjen. Fikk unnagjort påskehandelen etter levering, da jeg ikke vet om jeg har noen bil kommende uke. Så det er greit å få unnagjort slike ting som krever transport. Nå har jeg åpnet en kald Tuborg og det smakte fortreffelig. Har ikke smakt øl siden luksuscruiset, så dette var på høy tid. Skål alle sammen og ha en flott helg i palmesus! 🌴🐣

    IMG_6907.jpeg



    David Margam, Carlos Camilo og Andrés Garcia - Immune


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.458
    Antall liker
    84.140
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En herlig låt fra Fourplay - 101 Eastbound
    Nathan East på bass, Larry Carlton på gitar, Bob James på keyboard og Harvey Mason på trommer

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn