TTs tråd - En ny vår?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Etter sol kommer regn

En grå og ganske så vindfull dag her i Indre, men jeg har da fått gått min sedvanlige spasertur i nærområdet, som er godt for kropp og sjel. Nå er det hyggestund foran "alteret" og underholdningen er det denne herren som står for. Også denne i jåleutgave. Ønsker alle en bra dag og helg!
    IMG_9933.jpeg

image.jpg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Gled deg til fredag @TTs , da slipper en av grunnleggerne av Fourplay ny skive! Har hørt gjennom smakebiter av skiva og det høres meget lovende ut(y) Bra lyd er det også!

”One of the most recorded drummers of all time in all genres of music, Harvey Mason ’s resume is the envy of many musicians. With over 1,000 recording sessions and fifteen solo projects to his name, the Atlantic City native has played drums alongside some of the biggest names in popular music. He’s grooved with soul stars (Aretha Franklin), jazz geniuses (Herbie Hancock), and pop queens (Cher); collaborated with famous record producers (Quincy Jones) and accompanied iconic singer-songwriters (Carole King). His ability to play and record all genres of music earned Mason the nickname “Chameleon,” a moniker referencing the title of the 1973 Herbie Hancock hit he co-wrote with the keyboardist and Bennie Maupin."

Vis vedlegget 1108986
    Nytes fra Tidal i skrivende stund. Nok en gang. Takker for tipset!

IMG_9934.png

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    En flott vårdag har det vært så langt og disse to kom med posten i ettermiddag. Artige ting på hver sin måte imo.

IMG_9959.jpeg

Det har blitt mest streaming i dag, da det er mest praktisk ifbm dagens husarbeid

En av låtene fra spillelisten er denne

David Lanz - Mystical

Ha en fin kveld! 😉👍

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Beise sjarken?
    For å få benyttet seg av godværet de kommende dagene, så har tiden i dag gått med til å vaske og klargjøre for beising av terrassegulvet. Med høytrykkspyler med "terrassedyse" og kraftvask, forsvant mesteparten av grønske og møkk. En fantastisk kjedelig jobb, men beisingen synes jeg er enda kjedeligere og dette skal jeg forhåpentligvis i gang med i morgen. Det skal utføres med hodetelefon, for å øke trivselen noen hakk. Ønsker alle en fortsatt bra dag!

IMG_9960.jpeg

Mussikken tel arbe' i dag var bla denne fra Four80East - In the hidden garden

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Om jeg gidder?

Jeg skrev på Finn i forrige uke at jeg ønsket å kjøpe noen saker til oppgitte pris og fikk svar at det var i orden. Dagen etter fikk jeg beskjed om at selger ikke hadde hverken noe å pakke i eller å fylle esken med. Jeg foreslo galmle håbdklær, sengetøy osv og fikk til svar at det skulle ordne seg i løpet av helgen. Søndag kveld får jeg beskjed om at selger måtte ordne emballasje og dette skulle ordne seg kommende uke, altså denne uken.Nå i kveld sendte jeg selger en melding om at handelen virket useriøs og at jeg trekker meg fra handelen, da jeg ikke hørte noe mer. Da fikk jeg surt svar tilbake; Tror du jeg gidder å kjøpe eske til kr40,-?

Altså en virkelig "seriøs selger" og hvorfor hadde vedkommende da annonse ute i utgangspunktet?
    Hilsen oppgitt! 🙄

Musikk i kvelden:
    Mike Di Lorenzo - Modern times

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Vente, vente, vente...

Ja, jeg må nok vente med beisingen, da 11 av 7 eksperter mener at det bør tørke minst to døgn etter vask. Da får jeg stole på noen av dem 😁. Da ble det heller å gå seg en tur i finværet. Jeg gikk en litt annen "løype" i dag, for å få noen nye inntrykk. Jeg er ikke særlig fotballinteressert lenger, men har da fått med meg diskusjonen ang videoassistert bedømning og det er tydelig at slikt engasjerer. Ha en bra onsdag! 😉👍

IMG_9964.jpeg

Chuck Loeb - Beneath the light

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.199
    Sted
    Holmestrand
    Jeg slutter ikke å bli imponert av lyden fra en Fender Rhodes👍👍👍
    Tror det faktisk er å regne som mitt topp tre musikkinstrument. I andre enden, Vuvuzela, munnharpe og sekkepipe! 🙄

😂
    Korreksjon: Fikk ikke med meg «i andre enden».
    Det endrer det hele!
    😎
    Nå kan det vel diskuteres om vuvuzela er et musikkinstrument?

Når det gjelder Fender Rhodes så taler vel denne opplistinga sitt klare språk:
    «Stevie Wonder made it a cornerstone of his sound, as did Keith Jarrett, Bob Marley and Bunny Wailer. Weather Report's Joe Zawinul, George Duke and Ray Charles played the Rhodes, and it was a favorite of Paul McCartney, Chuck Mangione, and Billy Joel.»

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.937
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ....og takket være the amazing foamrubber strips from the hoorayhole kan jeg rigge klart for å spille platen uten å være redd for at den sklir i stativet! :cool: (y)
    IMG_0424.jpg

mvh

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    1
    Solbrent...

I kraftig vårsol og høy UV stråling, ble terrassen endelig beiset i formiddag. Først krabbe rundt for å beise kanten rundt og andre hindere (varmepumpestativ for utedel, oppbevaringsboder osv). Så var det å gyve på med malingskar og rulle, mens jeg uffet meg hvert minutt🙄. Så ufattelig "skjedelig" (som noen nylig skrev i en annen tråd). 😁Uansett endelig unnagjort for denne gang og så går det "et varv til". Egentlig burde hele terrassen rives og bygges på nytt, men det har jeg foreløpig råd til.😟

Noe av musikken på ørene under seansen, var denne...

Ha en fortsatt glad torsdag og her feires det hele med et glass rødt for innsatsen
    Jason Jackson - Workin' it out

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.711
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Solbrent...

I kraftig vårsol og høy UV stråling, ble terrassen endelig beiset i formiddag. Først krabbe rundt for å beise kanten rundt og andre hindere (varmepumpestativ for utedel, oppbevaringsboder osv). Så var det å gyve på med malingskar og rulle, mens jeg uffet meg hvert minutt🙄. Så ufattelig "skjedelig" (som noen nylig skrev i en annen tråd). 😁Uansett endelig unnagjort for denne gang og så går det "et varv til". Egentlig burde hele terrassen rives og bygges på nytt, men det har jeg foreløpig råd til.😟

Noe av musikken på ørene under seansen, var denne...

Ha en fortsatt glad torsdag og her feires det hele med et glass rødt for innsatsen
    Jason Jackson - Workin' it out

Trenger ikke bygge ny.. så lenge du beviser sjarken så søkk han ikke 🤣

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.711
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt. Her i nord er vi pr i dag ganske så langt unna noe så fint som en pils i solen :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn