Rørutstyr Tung Sol fabrikken

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
514
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Hei ikke helt sikker på om jeg legger dette på rette plass,men jeg må bare spørre om dette er et sant.Har Tung Sol fabrikken brent opp ?Fikk en melding om dette?

Tønnes

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.446
Torget vurderinger
2
Hvor der den meldingen da? Finner ingenting på nett om at Saratov er brent ned

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
514
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Jeg skulle kjøpe noen rør av en på finn.no som sendte meg denne meldingen her om dette .her er den meldingen : Nei. Tung Sol fabrikken brant ned så det er ikke mer produksjon. Putin sin skyld at alt stiger i pris.

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
203
Torget vurderinger
1
Holdt på å skrive "håper det"... Ups.
Spøk til side. Tung-sol er flere rør. I likhet med Mullard.( Nyprodusert - NOS )
Amplifier Tubes & Valves | Electro-Harmonix, EH Gold, Tung-Sol, Mullard, Genelex, Svetlana, Sovtek, JJ Electronic | Electro-Harmonix (ehx.com)
og
electron Tube Data sheets - Tung-Sol documents (pocnet.net) Dette er ( iallefall for meg ) ekte Tung-sol som kan ha en litt mørk klang med fylde i lyden. Og ikke minst: Made in USA.

Det første er New Sensor som har kjøpt opp rettigheter til navn fra gamle produsenter. Har ingenting å gjøre med gamle NOS rør med samme navn.
Mener Brynjar Kvanlid ( Motron) var med på en rettsak mot New Sensor.
VH. Bernt.

Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Har 12 stykk Tung-sol KT120 i rør monoblokkene mine og har sett at f.eks tubedepot.com ikke har de tilgjengelig lenger. Tenker at dette er en boikott fra et Amerikansk selskap mot Russland p.g.a. krigen. Ser også at andre har økt prisene sine.

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
514
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Har 12 stykk Tung-sol KT120 i rør monoblokkene mine og har sett at f.eks tubedepot.com ikke har de tilgjengelig lenger. Tenker at dette er en boikott fra et Amerikansk selskap mot Russland p.g.a. krigen. Ser også at andre har økt prisene sine.
Hei ja tror nok at mange vill Boikotte alt som er fra russland ja,men jeg har ikke sett at det står noe om denne fabrikken da,? jeg har kjøpt nylig fra ukraina ,små rør som ecc82 .Jeg bruker 8 stk 6550 EH electro Harmonix som er da fra russland .Ser nå at prisene enkelte plasser og føke opp i enorme priser .Tror jeg kjøper inn noen rør og har dem i tilfelle.

Topp Bunn