Tungsol KT120

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    5.359
    Sted
    Nøtterøy
    Fint om du kommer med noen tilbakemeldinger etter rørbytte da. :)
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Fint om du kommer med noen tilbakemeldinger etter rørbytte da. :)
    Ja det skal jeg gjøre.Det vil ta litt tid da jeg holder på å flytte stereo til mitt barndomshjem.Det skal bli ok med en stue for stereo uten Tv.
    Mvh Kenneth
     

    HAREPUSEN

    avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.472
    Antall liker
    3.177
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg satte kt 120 i min Carver 180 opprinnelig kt 88 )Bob Carver sier kjør på ,,men du får ikke mere enn ca 20-30 w ekstra effekt ! Det er en pentode amp , jeg opplever at den spiller med extended topp og bunn , Mye fastere i bass og mere detaljert i toppen , og allike vel med en god mellom tone register og men ikke så fremhevet som for eksempel mine kt 88, Med kt 120 ble også lyden i tillegg mer lik mine kl A ; Borbely allfet bridged ribbon amper som er min favoritt. Kt 120 virker å være særdeles robuste ,, og til en brukbar pris , selv matchet . Ikke ett feil slag med dem selv med hardt kjør :)
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Et betryggende innlegg i fra HAREPUSEN.Dette blir artig å prøve.Det er jo også et sterkt + at de har dobbel levetid av mine originale rør i VS 115.
    Er jo skeptisk av natur for å gå bort i fra det originale.:p
    Mvh Kenneth
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.570
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    TungSol KT120 er også helt unike når det gjelder stabilitet. Har brukt disse i over ett år og biasnåla på 45mA har ikke flyttet på seg i det heletat. Testet nye par her om leden og dem jeg hadde brukt i over ett år var like bra på dynamikk og alle andre eldringsparemetre.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Ser ut som at disse KT 120 røra er en positiv opplevelse for alle.I VS 115 har originalrøra vært mere en gode nok men da jeg må skifte rør innom kort tid kunne
    det jo være greit å prøve noe nytt.Hva med innspillingstid på disse før de yter optimalt?
    Mvh Kenneth
     

    jolyd

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    9
    Antall liker
    3
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sisse Kt 120 rørene fra Tungsol i mine Bob Carwer BB 305 blokker. Har spilt med de 2 år nå, syns dette fungerer helt supert. Tenker nå å prøve KT150 Kyro, antagelig bare å putte de på etter det jeg leser. Spent på da om disse spiller betydelig bedre en KT120.

    Noen som har prøvd de nyere KT150 ?

    mvh
    Jon Kj
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn