Diverse Turn off-ord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.289
    Torget vurderinger
    1
    Men for faen. "Nei" klinger jo som Bach i et svært heldig øyeblikk. At tråden har degenerert til en liste over ting og fenomener man ikke liker er galt nok, men dette er over grensen. Hadde jeg bare fått lov til å bruke ett ord resten av livet skulle det vært "nei".

Misliker ordet "nei", hva mer misliker man da kan man spørre om. Hundevalper, pene unge damer, lønnsforhøyelse og fravær av treg mage kanskje?

Steng tråden, det holder nå.
    Som seljar er ikkje ordet nei mykje å leva av :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.108
    Torget vurderinger
    0
    Beg to differ!

Bollemus kan være meget inspirerende det, men kanskje ikke det å snakke om den da! Så jo, på visse vilkår litt enig med TT her.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.108
    Torget vurderinger
    0
    Det hjalp ikke at hun var vakker som en vestlandsk vårdag, da hun åpnet munnen og sa:

"Førerkort og vognkort, takk"

var det det mest effektive "turn off" jeg noensinne har opplevd!

Det hadde ikke hjulpet om hun hadde ligget i grøften og ropt etter pikk, hun hadde ikke fått en tomme!
    ( Dette siste fritt og friskt etter Carsten Jensens bok "Vi, de druknede" )

Eller sagt på en annen måte, det dyreste knull jeg ikke fikk!

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Avinor Korttidsparkering Bergen Lufthavn !!!!

Var innom den nye terminalen på Flesland ( Bergen lufthavn ) i går kveld. Parkerte på noe som het P1-korttid. Hmmm... ingen bom når du kjører inn. Kan det virkelig være gratis ?? Jeg ventet på flyet til fruen fra Gdansk. Hun hadde vært på tur med koret. Flyet litt forsinket, men skitt au - det nye terminalbygget var fantastisk vakkert. Jeg gikk og beundret arkitekturen. Jeg parkerte kl 23.45 og kjørte ut fra parkeringen kl 24.20. På parkeringsplassen stod noen mennesker og fomlet med en betalingsautomat. Hva pokker er dette ? Jo - bilen blir fotografert ved innkjøring, og du må slå inn bilnummeret når du skal betale. Bankkort inn - bilnummer slått inn - bil funnet - kr 120,- i betalingavgift - melding i display : "Bankkortbetaling midlertidig ute av drift, betaling med mynt" !!!! Hvem fa... har kr 120,- i mynter ??
    Vi ga blanke og kjørte. Det var ingen bom ved utkjøring. I dag tenkte jeg - de har bilnummer ved innkjøring og helt sikkert ved utkjøring. Dette kan oppfattes som om jeg har "stukket av". Mail er sendt Avinor, og håper for guds skyld at det dumper ned en faktura i posten på kr 120,-, men kjenner jeg parkeringsselskapet rett, blir det gebyrer i tillegg - og da blir det månelyst. Jeg har aldri hørt så mange "turn-off ord" på bergensk som ved betalingsautomaten på Flesland som i går kveld.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Siste forsøk, før jeg overlater tråden til de som vil noe annet enn trådstarter:

Jeg kjenner meg ikke igjen i....

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.628
    Når hun sier "Tante Rød er på besøk"

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Beg to differ!

Bollemus kan være meget inspirerende det, men kanskje ikke det å snakke om den da! Så jo, på visse vilkår litt enig med TT her.
    Dansk eller Norsk? (Sjekk i kneppeteltet på Bolleland)
    En kollegas kone prøvde en kjole med knapper på ryggen i en klesbutikk i Købehavn og spurte den unge ekspeditøren om han kunne kneppe henne bak. Søt skandinavisk språkforvirring.

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Største problemet med bollemus må vel være alle brødsmulene i trusa til stadighet, eller?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.002
    Torget vurderinger
    23
    Askefast. Bør reserveres til du blir kremert.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.002
    Torget vurderinger
    23
    "Døds----" Brukes av særlig dagspressen.... dødsbrannen, dødsbilen, dødshuset, dødsrundstykket...

Eneste coole bruken er "dødsen" fra 10-meteren på Frognerbadet! En trend som startet da jeg var gutt og som nå har blitt en paradegren og med eget VM!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.002
    Torget vurderinger
    23
    Reklamebransjens evindelige oppslitte "Og du....." eller "Og husk...." Trodde slike mennesker skule besitte et snev av kreativitet :rolleyes:

Men funker det på almuen (80% fixed sheep number :cool:) så er det vel det som gjelder da. Synd.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.002
    Torget vurderinger
    23
    Gamechanger. Fryktelig irriterende ord - nesten så det endrer spillereglene for hvor irriterende et ord KAN være!

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Gamechanger. Fryktelig irriterende ord - nesten så det endrer spillereglene for hvor irriterende et ord KAN være!
    Da anbefaler jeg ikke å lese Flyers til oljeindustrien.
    'SOTA' er også flittig brukt.
    Som en representant fra en stor kunde sa 'Hvis vi hadde lagt sammen alle prosentbesparelser knyttet til forbedret oppetid, så hadde vi til slutt havnet på en verdi hvor jobben er gjordt før den igangsettes... ;D

Sist redigert:

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Verktøykasse.....av den typen som ikke inneholder skrujern og skiftenøkkel.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    DAB + .
    Nå står min 100% strøkne og høyst oppegående Pioneer TX9800 tuner og er like taus som en murstein. Den tuneren har gitt meg mye glede. Den var absolutt helt i særklasse fantastisk god.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    dems (et forsøk på 3. persons flertallsgenetiv)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Framsnakke. Folk som sier framsnakke bør baksnakkes.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    "Ungdom med voldsproblematikk"

Tror det betyr "unge voldsmenn", men det kunne også betydd "unge voldsofre".

Hva med å bruke lignende språkblomster om andre kriminelle og avstumpede også?
    -næringsdrivende med skattesvikproblematikk
    -herre med voldtektsproblematikk
    -gutt med kattemisshandlingsproblematikk
    -dement sjåfør med uaktsomt drap-problematikk

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    R-1000's "Bestevenn".

Her forleden dag hadde jeg litt god tid på handlerunden på vårt lokale kjøpesenter. Følgende eksperiment ble utprøvd : Matvarer ble innkjøpt på R-1000. Alt annet enn matvarer ble innkjøpt på Europris. Auropris-butikken på vårt lokale kjøpesenter er ordentlig stor. Der kjøpte jeg bl.a : Kjøkkenruller, toalettruller, sepe, vaskepulver, Jif, barberblader, deodorant, shampo, div.lyspærer, 2 tannkoster, barberskum og 2 Freia sjokoladeplater. På disse få tingene sparte jeg ca kr 200,- !!!! Tohundrekroner.
    For de tohundre kronene gikk jeg inn på polet og "fikk" en ordentlig god flaske rødvin.
    Hvorfor skal jeg putte kr 200,- i lommen på disse ? Uten å få noe som helst !! :
    PS : Ikke et vondt ord om de som jobber på R-1000. De er fantastisk hyggelige.
    doc6lym3qkth855ntcp7qg.jpg

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Et par verstinger:
    -Jeg beklager det som hendte.
    -Jeg beklager hvis du føler det sånn.
    Eller som Harald Heide-Steen sa det: "Da må du bare be om unnskyldning....."

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn