Avinor Korttidsparkering Bergen Lufthavn !!!!
Var innom den nye terminalen på Flesland ( Bergen lufthavn ) i går kveld. Parkerte på noe som het P1-korttid. Hmmm... ingen bom når du kjører inn. Kan det virkelig være gratis ?? Jeg ventet på flyet til fruen fra Gdansk. Hun hadde vært på tur med koret. Flyet litt forsinket, men skitt au - det nye terminalbygget var fantastisk vakkert. Jeg gikk og beundret arkitekturen. Jeg parkerte kl 23.45 og kjørte ut fra parkeringen kl 24.20. På parkeringsplassen stod noen mennesker og fomlet med en betalingsautomat. Hva pokker er dette ? Jo - bilen blir fotografert ved innkjøring, og du må slå inn bilnummeret når du skal betale. Bankkort inn - bilnummer slått inn - bil funnet - kr 120,- i betalingavgift - melding i display : "Bankkortbetaling midlertidig ute av drift, betaling med mynt" !!!! Hvem fa... har kr 120,- i mynter ??
Vi ga blanke og kjørte. Det var ingen bom ved utkjøring. I dag tenkte jeg - de har bilnummer ved innkjøring og helt sikkert ved utkjøring. Dette kan oppfattes som om jeg har "stukket av". Mail er sendt Avinor, og håper for guds skyld at det dumper ned en faktura i posten på kr 120,-, men kjenner jeg parkeringsselskapet rett, blir det gebyrer i tillegg - og da blir det månelyst. Jeg har aldri hørt så mange "turn-off ord" på bergensk som ved betalingsautomaten på Flesland som i går kveld.