TVC kit gruppekjøp ?

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
730
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Jeg er iallefall ute av evt gruppekjøp. Sendte et spørsmål til Promitheus for flere mnd siden, men fikk aldri svar. Da ble jeg litt gretten og kjøpte en placette passive linestage isteden.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
resistorbaserte passive linjetrinn er HELT avhengig av korrekt match pga varierende inn .-og utg.impedans.med volumsetting og medfølgende frekvensavrulling!
fex varierer inn imp på DP7 serien mellom 5,5 og 10,5 kohm med volumsetting.
ikke alle signalkilder er like glad for det!
IMO
Mvh
Leif

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
730
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Placette har heldigvis fast 9kOhm inn og 2k ut. Deilig å ha fjernkontroll og 125 trinn!

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
730
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Jeg oppdaget her om dagen at 6moons hadde fjernet Promitheus TVCen fra sin "in the works" , så sendte et spørsmål til Srajan Ebaen og fikk til svar at de aldri mottok testeksemplaret og han var usikker på om det ble noe av.
Så nå vet jeg ikke min arme råd, men er åpen for forslag.
Jeg sjekket med www.diyhifisupply.com og de gir oss 17% på deres autoformer($250 ordinært) eller SQ supermalloy TVC($320 ordinært) hvis vi er 5 stk. Ved 10stk er rabatten 20%, noe som er maks.
Her er en beskrivelse av forskjellene:
IMO, all four of these inductive volume controls give high end performance. None is outclassed by the others and in the right system any one can shine. The S&B is well established and the amorphous has established itself in the last year. Of customers I know that have owned both , preference is split roughly 50/50. Consensus: The S&B gives a more transparent, brilliant sound and hf have more finesse. The amorphous is richer sounding. Both test flat out to 50Khz. The autoformer has even wider bandwidth and seems to be less sensitive to impedance issues. And, it has the most slammin' bass of the three based on early listening. As we build up some consensus will post more later. The supermalloy is new and combines the tonal richness of the amorphous with the transparency of the S&B.
Frode

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
5 x 7 cm skulle passe fint i mitt chassis. Jeg er fortsatt med jeg. Har preferanse for lav pris, men legger meg ikke ned å gråter om det blir det andre alt.

Regner med at prisen er uten velger, men kan du maile ham å spørre om festebraketter følger med, og det i så fall er for liggende eller stående montering.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Regner med at prisen er uten velger, men kan du maile ham å spørre om festebraketter følger med, og det i så fall er for liggende eller stående montering.
Forespørsel er sendt. Velger er ikke med , men jeg antar at det er mulig å få en pakkepris hvis vi er interessert. Det hadde jo vært kjekt med fjernkontroll. :) Her er velgerene: http://www.diyhifisupply.com/diyhs_dact_switches.htm

Frode

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
Jeg tar det ikke så tungt at denne tråden nå er kuppet med et alternativ til utgangspunktet. Er spent på fortsettelsen, diyhifisupply får jamt over mye skryt har jeg sett. Jeg er  med på supermalloy for 320-64=$254

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
The SQ has included brackets for standup mounting. The autoformers are on standoffs for mounting.
Brian
Frode

Hal3101

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2003
Antall liker
0
Vil berre legge til at eg brukar supermalloy TVC + vender frå Bent audio m remote. Har og samanligna med ein S&B TVC. Supermalloy er litt varmare i mellomtonen enn S&B. Eg tippar at mange vil nok foretrekka supermalloy framføre S&B.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
[Ok, jeg må ha dem liggende, men det er intet stort problem.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Deg, frode, ellef og meg? Vi mangler nå ihvertfall en.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
Deg, frode, ellef og meg? Vi mangler nå ihvertfall en.
Før det hele stoppet hos 6moons hadde vi sju sikre:

superhkm
Frode
oyvindk
Sindre
Haavard
PeterD
Tj

Og fire usikre:

Andreas
Duramaxer
OyvindK
StianG

Cobra ?

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Jeg feiger ut fra "sikker" listen. Kan fremdeles henge med på på usikker.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.206
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei

Har kjøpt Tram W.O.T fra DIY hifi supply, så jeg har ikke bruk for noen.

Håvard

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Så da er vi et sted mlm tre og fem sikre? Jeg er med jeg! diyhifisupply er veldig greie og handle med, men det var for en tid siden en tråd på alternativaudio.no som viste at de ikke er toppkompetente på det tekniske. Ett eller annet med et rørforsterker kit der det trengtes teknisk støtte.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Jeg er i alle fall helt blakk og dermed ute for øyeblikket.

Frode

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
Jeg er i alle fall helt blakk og dermed ute for øyeblikket.

Frode
for en gjeng.. vinninga er iferd med å gå opp i den berømte spinninga, kan du videresende kommunikasjonen du hadde med diyhifisupply, så kan evt. jeg ta opp tråden ?

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Du har epost.

Frode

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
for en gjeng..
Ikke for å fyre oppunder men ;)
Fellesinnkjøp og hfs-høyttaler er kanskje en utfordring for en unison gjeng av individualister....

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
jeg er den første til å innrømme en litt lite linjær prosess i mine DIY- planer, ikke fordi jeg r individualist, men fordi jeg hele tiden leser og hører nye ting og derfor staker ny kurs underveis... og så er det ikke noe tidspress da.

Topp Bunn