Tweak:KEMP ELECTRONICS SR PLUG

tommasi

Medlem
Ble medlem
21.08.2002
Innlegg
20
Antall liker
13
Torget vurderinger
1
Kom over en artikkel i Stereo Times som virket veldig lovende for en tid tilbake:
http://www.stereotimes.com/acc030209.shtml
Her kan en finne ut hva disse pluggene gjør og adresse til leverandør.
Veit ikke om produkter i fra Kemp Electronics har blitt diskutert her før men jeg bare må få gjort folk her inne
oppmerksomme på disse produktene.
Jeg har fått på prøve 2 SR plugger av den norske importøren.Disse ble innstalert tidligere i dag og maken til
forbedring av noen oppgradering jeg har gjort opp igjennom årene tror jeg ikke finnes.I hverfall ikke til denne
prisen.
Lydbildet ble mye større og gjennomsiktig.Utøverene ble større og en energi i musikken oppsto som jeg ikke hadde trodd var mulig.Til og med bassen hørtes ut til og ha blitt strammere og kjappere.
Disse 2 pluggene blir nok stående her.Regner faktisk med og få tak i 2 til da denne effekten visstnok skal øke
med flere.
Alle hifi inntereserte burde sjekke ut dette.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.825
Antall liker
614
Synes det med Schumann resonans effekten høres noe esoterisk ut. Hadde vært artig å teste.

Kemp har også en plug basert på den kanskje noe mer gjennomprøvde QR teknologien. Så vidt jeg vet, benyttes det i bl.a. de dyreste strømboksene til Nordost m.fl.
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.254
Antall liker
919
Torget vurderinger
1
Synes dette er kult - litt pussig at det er så få innlegg. HFS har jo tradisjon for at føtter og strøm-greier drar på seg innlegg som skaper liv og røre.

At ionossfæren og EMP nå blir en faktor som bidrar til verdikjeden for god-lyd er jo bare gøy. Jeg avviser ingen ting før dette er prøvd/undersøkt etc...At Schumann skaper resonanser er vel ikke noe nytt, bare det ikke blir disharmoni ::)


@tommasi
Har du antennen vertikalt plassert på veggen mellom høytalerne?
 

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Innlegg
326
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
1
Baard skrev:
Synes dette er kult - litt pussig at det er så få innlegg. HFS har jo tradisjon for at føtter og strøm-greier drar på seg innlegg som skaper liv og røre.
Kanskje flere vegrer seg litt etter hvert som lignende tema har blitt svært så liv og røre ja.
Send den over til tech hjørnet, Low Q og Rhesus kan teste.
 

tommasi

Medlem
Ble medlem
21.08.2002
Innlegg
20
Antall liker
13
Torget vurderinger
1
@tommasi
Har du antennen vertikalt plassert på veggen mellom høytalerne?

Jeg har prøvd med 2 stykker plassert vertikalt midt i mellom høytalerene.Den ene 1 meter opp
og den andre ca 1,5 meter opp.Om dette er optimalt veit jeg ikke da jeg ikke har fått prøvd ut andre plasseringer.
Om Dere leser testen i Stereo Times så går det fram hvilken plassering og hvor mange som er og foretrekke der.
 
Topp Bunn