Kan desverre ikke nok om disse betegnelsene til å svare fullstendig.Hal3101 skrev:Ok. Da er det avklart. Hva med koblingen fra mux til dac'en. PCM eller SPDIF ?
TorH
Har ikke noe bredt utvalg av DAC å sammenligne med, men av de jeg har hørt, er Buffalo 32S den beste!jbc skrev:Interessant å se at flere har bygget seg denne dacen. Buffalo kitet er jo relativt rimelig, hvordan er lyden i forhold til dyrere løsninger? Er det noen som kan komme med noen utdypende beskrivelser av lyden?
Jørgen
Helt innledningvis hadde jeg problemer med "signal lock".Raist skrev:Dacen mister dog signalet innimellom i 0,2s.
SPDIF og gnd skal det være!Hal3101 skrev:Det må være spdif + og - som skal kobles til dac spdif og gnd ??????
TorH
ærlig talt :eiv skrev:Til dere som har bygget dette kitet: Hva ender prisen på?
Hva slags kabinett har dere brukt etc?
Men så er det jo meget bedre "lyd" i Buffalo ?Duelund_Support skrev:Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
Merk dere at jeg uttrykkelig understreker at jeg IKKE uttaler meg om Buffalo 32S i forhold til utstyr jeg ikke har hørt i direkte sammenligning.diyAudio skrev:Men så er det jo meget bedre "lyd" i Buffalo ?Duelund_Support skrev:Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
Kanskje 3 - 4 ganger bedre slik at prisen kan forsvares ?
Min bemærkning om prisforholdet mellem Buffalo og Dacmagic var en joke. Jeg tvivler ikke et sekund på at Buffalo er meget bedre. Ikke pågrund af forskelle på de 2 Chips men pågrund af alt det udenom.Erland skrev:Merk dere at jeg uttrykkelig understreker at jeg IKKE uttaler meg om Buffalo 32S i forhold til utstyr jeg ikke har hørt i direkte sammenligning.diyAudio skrev:Men så er det jo meget bedre "lyd" i Buffalo ?Duelund_Support skrev:Men så er det jo meget billigere at købe en Dacmagic ? ;D ;D ;D
Kanskje 3 - 4 ganger bedre slik at prisen kan forsvares ?
Jeg sammenligner ingenting på grunnlag av noe jeg tror ut fra en eller annen forutinntatt gjetning!
Jeg hevder at TPA Buffalo 32S er en meget god dac. Jeg er åpen for at det sikkert finnes mange andre gode dac'er også.
Jeg bor sentralt i Vestfold, og om noen har en dac med SPDIF inngang-RCA utgang og har lyst til å sammenligne, er jeg åpen for dette.
For antydninger uten dekning, foreslår jeg "off topic"-trådene. Det finnes medlemmer som mot bedre viten kan bli forledet til å ta deres gjetninger som fakta.
Har opplevd at min Buffalo (ikke 32) mister lock når jeg skrur av eller på annet utstyr som feks loddebolt eller tuner. Blir borte et par sekunder og kommer tilbake. Ellers funker den 100%. Merkelig...Raist skrev:LMC & Erland: Noen av dere som har hatt problemer med forvrengning og at dacen mister "lock" med ujevne mellomrom? Oppdaget at jeg hadde noe forvrengning høyt i frekvens på en ole edvard antonsen sang :/