timc skrev:
En annen sak er, når det gjelder de produktene jeg viste til i mine prissammenligninger, at det vel bør være i selgerenes interesse å sørge for at inngangsbilletten til hifi blir så rimelig som mulig, for å få flere hekta, for å si det slik.
Javel. Hvorfor det?
Kan du komme med data/undersøkelser som viser at dette markedet i det hele tatt eksisterer?
Faktum er at 99% av befolkningen er fornøyd med et system til 2990,- fra Elkjøp.
-Tim
Søtt. Du ber meg komme med data/undersøkelser for å dokumentere eksistensen av et marked, for i neste setning fremme en påstand som et
faktum uten selv å henvise til data/undersøkelser som viser at det som sies faktisk er et faktum (som du garantert ikke kan, "faktumet ditt" var nok for presist formulert til det ja)
Nåvel, jeg skal ikke være vanskelig. Får vel legge barmhjertighetsprinsippet til grunn og svare at jeg skjønner hva du sier, men har et litt mer dynamisk syn på ting. Ikke så mange år siden "folk flest" var fornøyd med lyden av et vanlig tv. I dag vil fler og fler derimot ha kinolyd og romperister i stua (og bladet Audio ble Eyefi en kort stund osv). Uten sammenligning forøvrig. Ikke med det sagt at dersom bransjen skrur ned prisene på "inngangsproduktene" så vil folk flest gå mann av huse for å få noe bedre enn kompakt-anlegget de har fra før. Det er det neppe mange som tror, ikke jeg iallfall. Men for noen så vil nok lavere priser fange interessen, og denne "innangsbiletten" vil legge grobunn for fremtidige oppgraderinger, det tror jeg ja.