Mat, drikke og røyk Ukas Pappvin III

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.080
Antall liker
1.085
Sted
'
-Du vet det, gutten min, at den som er frisk kan ønske seg så meget, men den syke ønsker seg kun helbredelse.
Så sa hun, mamma. Det hørtes både overbevisende og fornuftig ut, og så kom det fra et menneske som alltid ville meg vel.

De siste dagene har jeg vært syk. Riktig nok ikke dødssyk, men nok syk til å føle på om det eneste jeg ønsket virkelig var å bli frisk. Og, svaret var nei.
Etter noen dager med leverbetennelse og høy feber, forstod jeg at det eneste jeg ønsket der og da var en bag in box hvitvin. Objektivt sett var jeg klar over at jeg ville bli enda dårligere om jeg fikk ønsket mitt oppfylt, men å bli bedre, i den forstand å bli kvitt betennelsen i innvollene, var underordnet.

Og på den annen side, når ting var som de var, og jeg ikke var i stand til å medisinere meg, var feberen som fulgte med en god og kanskje min eneste venn. Den gjorde at jeg holdt ut å være syk. I perioder hadde jeg så høy feber at fantasiene som fulgte med fortalte meg at jeg var balle kanakas og hadde det utmerket. Jeg ønsket slett ingen helbredelse.

Idyllisk motiv og duse farger på denne:

 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.372
Antall liker
63.333
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Hvordan svarer man på noe sånt 🤔 God bedring eller takk for tips. Begge deler tenker jeg 😊
 
Topp Bunn