Phillips CD610 (1990)
Vis vedlegget 795023
Har blitt svak for disse tidlige Phillips/Technics/Marantz spillerene med CDM 4/19 transport
Denne dukket opp til en hyggelig pris på en bruktbutikk og når jeg fikk åpnet cd luken for å verifisere drevet så ble den kjøpt. Den spiller alt, til og med CDR brent på tvilsomme plater..
Den hadde flere sprukne loddpunkter som måtte gåes over, deriblant nettledningskontakten som var så løs at man kunne se pinnene røre på seg under printkortet når man rugget litt på nettledningen.
La fort merke til at denne har vært i eierskap hos en røyker da hele fronten og mekanismen var dekt i en gul brun gugge. Det er egentlig helt utrolig at den greide å lese en cd etter å ha sett all den dritten som kom ifra q-tip'ene jeg brukte for å rense laserlinsen.. Ja.. Tip'ene.. Jeg brukte to før den ble ren. Sier ikke så rent lite om disse mekanismene kan jeg tenke meg.
Mest trolig blir den demontert og alle komponenter utenom pcb'r og transport lagt i såpe/vann bad. Printkort blir renset med Lexite Extra som jeg har hatt god erfaring med.
Frog79