Fint ræl
Er det noe feil på den?? Display sir "Open", men skuffe er lukket??Vis vedlegget 1025644
Sony cdp 227 es
Den er ikke i orden , har planer om å skifte ut reim, oppgradere kondensatorer , op amper osv. disse spillerne kan måle seg opp mot veldig dyre spillere. Fikk den for 500 kr så klarte ikke motstå fristelsen.Er det noe feil på den?? Display sir "Open", men skuffe er lukket??
Sorry..... måtte bare
Grattis med fin spiller. En av de eldre med TDA-1541 dac-chip (2 stk.). Om du ikke liker lyden, finns det
en milliard oppgraderinger av komponenter runnt TDA-1541 samt analogdelen
Om de ikke har lekket, finns det absolutt ingen grunn til å bytte de ut.Den er ikke i orden , har planer om å skifte ut reim, oppgradere kondensatorer , op amper osv. disse spillerne kan måle seg opp mot veldig dyre spillere
LT1361 skal vist være en oppgradering , har du prøvd?Op-amper er JRC 5532, lite eller ingenting å hente på å bytte de.
[/QUOTE
Lt 1361
Om alt fungerer så bytter jeg neppe kondensatorer , men mtp alder så tror jeg at kondensator verdiene er modne for utskiftning etterkvart, godt utvalg på mouser.com . Spilleren fortjener de beste komponenter som er mulig å oppdriveOm de ikke har lekket, finns det absolutt ingen grunn til å bytte de ut.
Alle elektrolytter i denne er spesielle "Audio" grade Duorex-II fra Elna. Alle de små oransje er topklasse polykarbonat/polypropylene.
Dette fåes knappt bedre i dag.
Eneste skikkelige "flaskehals" i denne er laseren..... Sony KSS-151A, som kjører på "Magnetic Rail". Er den i orden,
så ta´ i den grad vare på den. Disse har vært EOL i mere enn en 1/4 menneskealder nå, og er vanskeligere enn
hønsetenner å få tak i.
Vis vedlegget 1025747
Vis vedlegget 1025748
Vis vedlegget 1025749
Har prøvd diverse super-op-amper. Hører forskjeller men ingen forbedringer på mange nok parametre at det er verd å bytte.
Helt enig........Spilleren fortjener de beste komponenter som er mulig å oppdrive
Er det lydkvaliteten, du er ute etter, da gå for en CD-3 i stedet
får skifte ut reim og se hvordan det spiller. Jeg tror ikke denne skuffer.
En annen spiller som frister er cambridge cd2
Hva er forskjellen på disse , begge har tda 1541.aEr det lydkvaliteten, du er ute etter, da gå for en CD-3 i stedet
Kanskje jeg husker feil, men CD-3 (eller var det CD-4) mener jeg hadde 4 stk. parallelle TDA1541.Hva er forskjellen på disse , begge har tda 1541.a
Utskiftning av kondensatorer til lik uf verdi og lik volt eller høyere av høy kvalitet gjør ingen skade og krever ikke så mye erfaring. Men ser enkelte benytter lampization på disse , det blir for dumtHelt enig........
Det lille "aberdabei" kunne være, at ingeniørene til Sony faktisk har gjort et "exellent job" på alle
disse maskinene dengangen (227, 337, 555, 557, 777, 779), så du må påregne å ha ganske mye
erfaring/utdannelse, for å gjøre det bedre.
Bare å skifte ting over en bred kamm pleier å gi dårligere sluttresultat
Har du prøvd???Utskiftning av kondensatorer til lik uf verdi og lik volt eller høyere av høy kvalitet gjør ingen skade og krever ikke så mye erfaring. Men ser enkelte benytter lampization på disse , det blir for dumt
Nei har ikke prøvd, men lest at en del har opplevd problemer med noe støy osv . Mulig det låter bra utført «riktig»Har du prøvd???
Lampizerte en Philips CD-160 og en CD-650 for mange år siden.
2 kompisser stod nermest på nakken av hverandre for å kjøpe de for mye penger. (De fikk lov)
Spillte selv i mange år på en Luxman D-103U (Lampizator mod. av meg). Manglet penger en dag og vippps,
var den solgt.
Om du ikke har hørt, da venter det kanskje en overraskelse. Kan fortelle deg, at det så absolutt
gjør en forskjell till den positive siden, der vi snakker analog, kropp, nærvær, rom/detaljer osv.
Eller hér:mye intersant her
Spilleren ankom og er fikset , beste spilleren jeg har hørt. Har lenge holdt meg til TIDAL og Spotify men går tilbake til cd når jeg hører hvor mye bedre det er
Ble grei med litt puss og olje.En runde på bruktbutikkene i Herning, Danmark i dag.
Lenco L70 blir med hjem.
Cool spiller. Har akkurat samme drivverk i samme plinthBle grei med litt puss og olje.
Skal på en runde med autosol på arm og head shel.
Fungerer 100%
Det var en griseflott donor si i fra hvis du blir lei den ( trenger en stk CDM 2/10 )Phillips CD 471 (1987)
Vis vedlegget 1049821
Kjøpte denne for 90,- utestet på en bruktbutikk for noen uker siden. (Ikke lov å teste elektriske komponenter)
Veldig møkkete og støvete men etter en grundig rengjøring så ser den veldig fin ut, uten store riper eller feil på chassis. Fungerer utmerket uten at jeg engang trengte å bytte belter på lukemekanismen.
Forventet CDM 4/19 og TDA1541R men viste seg å inneholde en CDM 2/10 og 1541 uten prefix
Displayet er klart og fint og den leser til og med gamle Verbatim CDR med en god del riper uten å klage. Ser for meg denne ikke er mye brukt.
Hadde en 473 for noen år siden som var eid av en røyker og hadde mest trolig stått i et fjøs eller i nærheten av det. Mildt sagt interessant lukt og alt måtte vaskes inklusiv PCB. Denne er heldigvis fri for både røyk og kumøkk.. Mangler fjernkontroll og digital ut mulighet kontra 473 men det går det an å leve med.
Jomjom79
Kule høyttaler Er det Wellex, Artemide Pallade?Må lage noen tripodder til de så blir det kule hyttehøyttalere Vis vedlegget 1055954