Hei! Noen som har forslag til en kurant plass å parkere bilen i ei uke i Oslo som ikke koster skjorta.
Kjører til Oslo imorgen og skal bo i Schweigaards gate men dårlig med parkering der. Takknemlig for tips.
Hei! Noen som har forslag til en kurant plass å parkere bilen i ei uke i Oslo som ikke koster skjorta.
Kjører til Oslo imorgen og skal bo i Schweigaards gate men dårlig med parkering der. Takknemlig for tips.
Skal du bruke bilen i løpet av uka eller ikke? Dersom du ikke skal så kan du gateparkere et eller annet sted i villastrøkene i de ytre bydelene og bare la bilen stå der, det er lett å komme seg til og fra med kollektivtransport eller en halvtimes spasertur. Siden du ankommer i helgen burde det være lett å finne noe ledig ute i periferien i alle fall. Bydel Nordstrand har ikke beboerparkering (som da betyr at det er gratis og ingen tidsbegrensning på å stå i gatene) og det tar ikke mange minuttene med trikken om du står et sted rundt Holtet eller noe slikt.
I indre by er det vel knapt noe sted man kan stå over lang tid uten å måtte betale uten at jeg skal påstå å være veldig kjent med byparkeringens finurligheter.
Det blir stadig mer parkering verboten men i f.eks Marienlundveien og Jomfrubråtveien mener jeg det er tillatt med gateparkering. Ikke med på kartet men like nedenfor ligger trikkestoppet og nærmeste stopp til Schweigaardsgate (Middelalderparken) er 8 minutter med trikk og den går hvert 5. minutt på dagtid og hvert 10. til klokka sent. Det er ellers bøtter og spann av gater på Nordstrand hvor man kan stå og det burde være grei skuring å finne noe i rimelig avstand fra et trikkestopp.
Sjekk nøye etter parkering-forbudt-skilt. I gata jeg bor ble det parkering forbudt for et års tid siden og det er en gullgruve for parkeringsvaktene.