Politikk, religion og samfunn Ukraina..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    294
    Tjah... Om Pentagon mener det...

De har vel i høyeste grad interesse av kunnskap om fyren. Fjerndiagnosen, om den faktisk er et reellt Pentagonprodukt, baserer seg vel på et rimelig bredt utvalg av observasjoner, over lang tid, antageligvis briefing av folk som har deltatt i møter og kunnet observere direkte, og påfølgende debrief, analysert over lang tid av et betydelig antall temmelig høyt kvalifiserte psykologer. Skal slett ikke se bort fra at de har vel så omfattende informasjonsgrunnlag som f.eks. en norsk rettspsykiater ville hatt. Selvsagt er han ikke tilgjengelig for en 'en til en' med psykolog/psykiater fra andre lands etterretningstjenester. Det skulle tatt seg ut.
    Er det ikke dette FBI kaller profiling?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.225
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syns det er på tide at UK trekker seg ut av Gibraltar. Jævla tyranner.
    Jeg syns det er på tide at UK trekker seg ut av Gibraltar. Jævla tyranner.
    Norge ut av Svalbard. Vi kommer bare til å begynne å bore der etter olje og gass, samt utnytte fiskeriressurser og ødelegge miljøet der oppe og bidra til økte CO2 utslipp globalt og på den måten bidra til å ødelegge miljøet og klimaet til fremtidige generasjoner.

Sist redigert:
    B

Briern

Gjest
    Pentagon burde kanskje også vurdert Porosjenko. En mann som fra dag 1 i sin presidentkarriere plaffer ned pg dreper egne landsmenn må jo ha varig svekka sjelsevner. Han lyver så det står etter. Det fins ingen bevis for russiske styrker i Ukraina. Idioten viftet med russiske pass og påsto at dette var bevis for russernes tilstedeværelse. Videre hevdet han at over 1 million flyktninger så var det kun 70000 som hadde flyktet til Russland mens resten hadde dratt til Kiev. Dette er jo forbannet løgn. På "Kveldsnytt" ikveld flyktet folk til Russland for å søke trygghet og varme, og ikke minst, berge livet fra Natos og EUs beste venn, nemlig løgneren og psykopaten Porosjenko.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.225
    Torget vurderinger
    1
    Idioten..?

Løgneren er "psykopat"..?

B

Briern

Gjest
    Idioten..?

En av kjennetegnene på en psykopat er at han er løgnaktig og falsk, manipulerende osv. At han i tillegg oppfører seg som en idiot er det vel ingen tvil om. Men, han er kommet i godt selskap, Pentagon har aldri brydd seg om sannheten, har de vel? Hvordan kan du ha tillit til disse propagandamakerne er meg uforståelig. Hvor mange konflikter har ikke USA startet basert på løgner og bedrag? Hadde Russland holdt på slik som dine natovenner så hadde hele verden stått i brann for lengst.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    Idioten..?

En av kjennetegnene på en psykopat er at han er løgnaktig og falsk, manipulerende osv. At han i tillegg oppfører seg som en idiot er det vel ingen tvil om. Men, han er kommet i godt selskap, Pentagon har aldri brydd seg om sannheten, har de vel? Hvordan kan du ha tillit til disse propagandamakerne er meg uforståelig. Hvor mange konflikter har ikke USA startet basert på løgner og bedrag? Hadde Russland holdt på slik som dine natovenner så hadde hele verden stått i brann for lengst.

Så sant.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Idioten..?

Så sant.
    Robert Hares «Psychopathy Checklist» består av 20 kjennetegn med et poengsystem:

• Er du usikker på om vedkommende har det eller det karaktertrekket: 0 poeng
    • Er du nesten sikker: 1 poeng
    • Er du helt sikker: 2 poeng
    Her er de 20 karaktertrekkene. Tenk gjennom hvert punkt og sett poeng. Etterpå legger du sammen poengene.

1) Glatthet/overfladisk sjarm
    2) Egosentrisitet/storhetsideer om egen verdi
    3) Behov for impulser/lett for å kjede seg
    4) Patologisk løgnaktighet/bedrageri
    5) Bløffmakeri/manipulering
    6) Manglende anger eller skyldfølelse
    7) Manglende dybde av følelser
    8) Ufølsomhet/mangel på empati
    9) Snyltende livsstil
    10) Oppfarende/dårlig kontroll av sinne
    11) Aktiv, seksuell adferd med flere partnere
    12) Atferdsproblemer før fylte 12 år
    13) Manglende realistisk langtidsplanlegging
    14) Impulsivitet
    15) Uansvarlig foreldreadferd
    16) Hyppige ekteskap/samboerforhold
    17) Ungdomskriminalitet før fylte 15 år
    18) Svikt under prøvetid eller løslatelse
    19) Manglende ansvar for egne handlinger
    20) Flere typer lovbrudd blant følgende 10: innbrudd, ran, narkotika, frihetsberøvelse, mord(forsøk), ulovlig våpenbesittelse, seksuelt overgrep, grov uaktsomhet, bedrageri, flukt fra fengsel.

Slik avslører du psykopaten | ABC Nyheter

Av de 10 første punktene finner jeg 8 punkter som beskriver nesten hver eneste politiker, Kolberg og Sandberg treffer på 9 punkter siden punkt 10 er også gjeldende for de. Punkt 13 er også beskrivende for hver eneste politiker.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Vesten må støtte Ukraina med våpen og innsatsstyrker. Bomb Putin langt pokker inn i Asia. Det er der han hører hjemme.

D

Desillusjonert

Gjest
    Til de som måtte føle seg forpliktet:
    Jeg må bare spørre, hva er det Russland (Sovjet) har tilført verden (utover lidelse), som får dere til å forsvare et regime som opptrer udemokratisk og truende mot alle, som overvåker absolutt alle (se dokumentaren fra OL), som har en diktator som øverste leder, som eier og styrer det meste av media, som begrenser yttringsfriheten til de grader og som tråkker på absolutt alle grupper de ikke liker? Hva er det med et slikt styresett og en slik leder som gjør at dere føler at dere må forsvare det meste av kritikk av de?

USA-hatet til enkelte her inne ser ut til å forblinde så det holder, så glem USA i denne sammenhengen. Jeg tenker mest på hva Norden og Europa gjør og har gjort. Og å forsvare noe ved å påpeke at andre er verre er ikke et godt nok argument. Det tilhører barnehagen...
    SÅ; hva har Putin og hans regjering tilført verden som gjør at han fortjener min respekt?

B

Briern

Gjest
    Spennende lesning om hvordan Russland eller den gangen Sovjet oppførte seg...
    Iskaldt kappløp - Magasin

Nå var vel ikke USA spesielt mye bedre, men igjen, takke meg til...
    Nei, USA var dessverre ikke bedre.. De avlyttet nordmenn som kunne tenkes og spionere for vårt broderfolk, offentlige kontor og også private telefonsamtaler ble avlyttet. U2 flyet brukte Bodø som base for sine spiontokter innover Russland. Du kan si at det som skjedde på Hopen var vel ikke så uvanlig. Og tilbake dit vil jo nato idag med sin agressive ekspansjonslinje østover. Samme resepten ble brukt forrige gang, skrem folket med at russen kommer og tar oss.

Vil minne om at Sovjet fortvilet prøvde og få stoppet utvikling av atombomben etter andre verdenskrig. Men, USA sa nei. Russland var også imot militære allianser som nato. De ble jo faktisk tvunget til å danne WP på midten av 50-tallet for å demme opp om vestlig aggresjon. De hørte på natos forsikringer i 1991 om at ingen yankee øst for Berlin. Men, som vanlig, var det en løgn fra den kanten.

Det er utrolig frekt at Stoltenberg og kompani hevder at Putin er arkitekten bak Ukraina krisa. Årsaken er selvfølgelig statskuppet i Kiev i regi av nato og eu. Nato ønsker kaos, det er vel ingen som kan påstå at det er blitt bedre i Irak, Libya, Afghanistan osv. De ser på seg som verdens frelsere og misjonen er klar, alle skal tvinges til å ta imot den amerikanske modellen om frihet for de få med åpne armer.

D

Desillusjonert

Gjest
    Det er utrolig frekt at Stoltenberg og kompani hevder at Putin er arkitekten bak Ukraina krisa. Årsaken er selvfølgelig statskuppet i Kiev i regi av nato og eu. Nato ønsker kaos, det er vel ingen som kan påstå at det er blitt bedre i Irak, Libya, Afghanistan osv. De ser på seg som verdens frelsere og misjonen er klar, alle skal tvinges til å ta imot den amerikanske modellen om frihet for de få med åpne armer.
    Hvor kan jeg lese meg opp på disse beskyldningene?

B

Briern

Gjest
    Jeg må bare spørre, hva er det Russland (Sovjet) har tilført verden (utover lidelse), som får dere til å forsvare et regime som opptrer udemokratisk og truende mot alle, som overvåker absolutt alle (se dokumentaren fra OL), som har en diktator som øverste leder, som eier og styrer det meste av media, som begrenser yttringsfriheten til de grader og som tråkker på absolutt alle grupper de ikke liker? Hva er det med et slikt styresett og en slik leder som gjør at dere føler at dere må forsvare det meste av kritikk av de?

USA-hatet til enkelte her inne ser ut til å forblinde så det holder, så glem USA i denne sammenhengen. Jeg tenker mest på hva Norden og Europa gjør og har gjort. Og å forsvare noe ved å påpeke at andre er verre er ikke et godt nok argument. Det tilhører barnehagen...
    SÅ; hva har Putin og hans regjering tilført verden som gjør at han fortjener min respekt?
    Putin har sine svin på skogen, men en ting kan du ikke ta han på. Han er ikke i nærheten av å tenke slik USA gjør, nemlig om å bruke nato som et skjold for å utføre sin skitne krig på det europeiske kontinentet. Det er for jævlig at NNorge skal bombes tilbake tilbake til steinalderen for å berge livskiten til pentagongjengen.
    Jeg er drittredd hele nato. Men, med en utenriksminister og generalsekretær av dette kaliber vil nok krigshisserene kose seg ekstra godt:

MÜNCHEN (VG) Forsvarsminister Ine Eriksen Søreide tror at forholdet mellom Russland og Vesten er varig endret, og at det vil komme mer fra den russiske presidenten.

[h=2]VG følger[/h]

Lørdag skal Jens Stoltenberg møte Putins utenriksminister.
    – Uavhengig av det som skjer i Ukraina, må vi forvente at Putin kommer til å teste NATO, sier den norske forsvarsministeren til VG.
    – Han kommer til å teste samholdet, teste utholdenheten og teste reaksjonsevnen, legger hun til.

Søreide er på Sikkerhetskonferansen i München, hvor en lang rekke regjeringssjefer, utenriksministere og forsvarsministere også er til stede denne helgen. Det er utvilsomt slik at Putin har kuppet hele agendaen for konferansen.
    Mens forsvarsministrene i NATO har møttes i Brussel denne uken, så har opprørene i Ukraina - etter påfyll av russiske våpen, materiell og trening, avansert vestover og okkupert mer land langs hele fronten.
    [h=3]Økt krigsfare[/h]Mange mener at krigsfaren har økt betydelig i Vest-Europa de siste ukene. Ifølge den britiske avisen Guardian er dette bakteppet for at regjeringssjefene Angela Merkel fra Tyskland og François Hollande fra Frankrike rushet til Kiev og Moskva denne uken.

Lørdag ettermiddag skal Merkel komme til konferansen i Munchen, og det er knyttet stor spenning til hennes rapport. Presset på våpenhjelp til Ukraina fra NATO-landene er økende, og det store temaet på Munchen-konferansen.
    – Jeg vil ikke spekulere i om deres forsøk når fram, men jeg stiller meg 100 prosent bak deres initativ, fordi vi går fra vondt til verre i Ukraina. Det er kamper langs nesten hele kamplinjen, og det er økt støtte fra Russland inn i området. Det er kritisk og det haster med en løsning, sa NATO-sjefen Jens Stoltenberg til norsk presse fredag ettermiddag.
    [h=3]Høy pris[/h]Ine Eriksen Søreide sier hun har merket seg at Putin åpenbart er villig til å betale en høy pris for å påvirke utviklingen i land som han mener er i Russlands interessesfære - eller å nekte landene en utvikling som Russland ikke ønsker.
    Hun tror at Russland nå merker sanksjonene og den lave oljeprisen - men at Russlands geopolitiske interesser har høyere prioritet:
    – Vi må nok erkjenne at uansett politisk løsning på Ukraina-konflikten, så vil ikke ønsket om innflytelse over disse landene gå over fra russisk side, men tvert imot vedvare, legger hun til.
    [h=3]Det kommer mer[/h]Jens Stoltenberg varsler at NATOs nye verktøy - den nye hurtigreaksjonsstyrken, og ny tilstedeværelse med staber i nabolandene til Russland, bare er begynnelsen på en lang rekke tiltak han har på gang for alliansen.

NATO-landene er allerede enige om at de må bruke langt mer av sine penger på forsvar - opp til to prosent av brutto nasjonalproduktet - innen 10 år.
    – Vi må fortsette å tilpasse oss, sier Stoltenberg.

D

Desillusjonert

Gjest
    Du svarte ikke på det jeg spurte om, så igjen; hva har Putin og hans regjering tilført verden som gjør at han fortjener min respekt?

B

Briern

Gjest
    Du har et hav av info på verdensveven. Lykke til!!!!

D

Desillusjonert

Gjest
    Du har et hav av info på verdensveven. Lykke til!!!!
    Det har jeg og det har du også, men jeg tror du leser denne infoen på en litt annen måte enn meg og andre med meg.
    Jeg skjønner på svaret ditt at fakta ikke er så viktig i denne debatten og det er jo greit. Da vet jeg jo hvor du står...

S

Slubbert

Gjest
    Du har et hav av info på verdensveven.
    Verdensveven som amerikanerne utviklet? Synes du bør holde deg for god til å bruke slikt. På høy tid å erstatte Google med Rambler og Facebook med VK. På VK er du sågar sikret å ikke se noe Putinkritisk materiale, siden ledelsen ble avskjediget (og lederen jaget i eksil) etter å de nektet å stenge ned siden til demokratiaktivisten Alexei Navalny.

Venter fortsatt i spenning på at Mark Zuckerberg får fyken og blir jaget i eksil fordi Obamakritiske sider får lov til å eksistere på Facebook.

D

Desillusjonert

Gjest

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Idioten..?

;)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Sarah Palin forutså alt i 2008 at Russland ville invadere Ukraina. Hun ble selvsagt mobba for den uttalelsen. Men kjerringa fikk naturligvis rett.

Sarah Palin predicted in 2008 that Putin would invade Ukraine if Obama was elected - World - News - The Independent
    "Palin’s comments may seem prescient but as one YouTube commenter noted “Palin made so many wacky claims its about time one was proved right. A broken clock is correct twice a day."
    Du har lite å fare med når du tyr til ren hersketeknikk. Palin er kanskje på Putins nivå?

D

Desillusjonert

Gjest
    Sarah Palin forutså alt i 2008 at Russland ville invadere Ukraina. Hun ble selvsagt mobba for den uttalelsen. Men kjerringa fikk naturligvis rett.

Sarah Palin predicted in 2008 that Putin would invade Ukraine if Obama was elected - World - News - The Independent
    "Palin’s comments may seem prescient but as one YouTube commenter noted “Palin made so many wacky claims its about time one was proved right. A broken clock is correct twice a day."
    Du har lite å fare med når du tyr til ren hersketeknikk.
    Kødder du???? Jeg bare klipper inn et utsnitt fra linken din og det er hersketeknikk?

B

Briern

Gjest

Ja, det er nå rette spådama du viser til. Men hun tok jo feil. Det var jo ikke Putin som avsatte den lovlig valgte presidenten i Ukraina, men nato og eu. Det eneste beviset du har på regulære russiske styrker i Ukraina er et sort hvitt bilde som ikke viser noe som helst. I tillegg viftet idioten Porosjenko med russiske pass. Nå har jo den mannen kverket en del russere i øst Ukraina, så det skulle ikke være så vanskelig og få tak i russiske pass. Dessuten er det jo en og annen russisk leiesoldat som overalt ellers når det er krig. Det var jo mange nordmenn som drap uskyldige vietnamesere i egneskap av leiesoldater, men det husker du vel ikke.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Ja, det er nå rette spådama du viser til. Men hun tok jo feil. Det var jo ikke Putin som avsatte den lovlig valgte presidenten i Ukraina, men nato og eu.
    Såvidt meg bekjent var det Parlamentet i Ukraina soom avsatte Viktor Janukovitsj?
    - Parlamentet har avsatt Janukovitsj - Bergens Tidende
    Men du sitter sikkert med andre opplysninger?

Noe som er bevist i denne tråden at det hadde de ikke myndighet til å gjøre.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Du har lite å fare med når du tyr til ren hersketeknikk.
    Kødder du???? Jeg bare klipper inn et utsnitt fra linken din og det er hersketeknikk?
    Sitatet du bruker er et eksempel på klassisk hersketeknikk.

B

Briern

Gjest
    Ja, det er nå rette spådama du viser til. Men hun tok jo feil. Det var jo ikke Putin som avsatte den lovlig valgte presidenten i Ukraina, men nato og eu.
    Såvidt meg bekjent var det Parlamentet i Ukraina soom avsatte Viktor Janukovitsj?
    Så du mener at dette også kan gjøres i Norge sånn uten videre? I såfall en tvilsom praksis, spør du meg. Vet bare om et lignende tilfelle i farta, og det var 11/9-73 da Allende ble styrtet til fordel for Pinochet.

D

Desillusjonert

Gjest
    Så du mener at dette også kan gjøres i Norge sånn uten videre? I såfall en tvilsom praksis, spør du meg. Vet bare om et lignende tilfelle i farta, og det var 11/9-73 da Allende ble styrtet til fordel for Pinochet.
    Så dette er beviset ditt for at EU og NATO avsatte han?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    I Norge kan stortinget avsette statsministeren når som helst. Det har skjedd flere ganger. Det er ikke tvilsom praksis i hete tatt, med mindre du mener demokrati er en tvilsom praksis.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Siden noen her mener Russland har rett til å gjøre alt de gjør fordi andre har gjort ille ting før, er det også naturlig at de annekterer naboland hvor det er russere. Det har jo også blitt gjort før. Det er faktisk slående likt.

Anschluss - Wikipedia

B

Briern

Gjest
    I Norge kan stortinget avsette statsministeren når som helst. Det har skjedd flere ganger. Det er ikke tvilsom praksis i hete tatt, med mindre du mener demokrati er en tvilsom praksis.
    Så du mener det som skjedde var en demokratisk prosess der landets lovlige president måtte flykte fra landet for å berge livet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Så du mener det som skjedde var en demokratisk prosess der landets lovlige president måtte flykte fra landet for å berge livet.
    Flykte fra landet med stjålne milliarder for å unngå rettslig etterspill er vel en litt mer presis formulering.

B

Briern

Gjest
    Flykte fra landet med stjålne milliarder for å unngå rettslig etterspill er vel en litt mer presis formulering.
    Amerikansk rettspraksis ved slike anledninger bruker jo å være lynsjing på stedet, jf bl.a Ghadaffi og Saddam Hussein. Tror nok CIA hvisket noen ord i øret på kuppmakerne. Det er vel heller ikke demokratisk at man som nyvalgt president starter en massakre mot sine politiske motstandere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Nei, en demokratisk prosess ville vært at han fulgte folkets vilje, så hadde han sluppet demonstasjoner og avsettelse.

D

Desillusjonert

Gjest

Jeg har enda ikke fått svar fra de det gjelder og jeg tviler sterkt på at jeg får svar:
    Hvorfor føler dere at dere må forsvare dette regimet? Hva er det med Putin og Russland som gjør at de fortjener deres nærmest nesegruse hengivenhet og forsvar?
    De fleste regjeringer gjør feil, USA gjør (og har gjort) mange, men dagens Russland gjør enda flere og Putin er den største katastrofen som har skjedd Russland!
    Så, uten å bruke barnehage retorikken, hvordan kan dere forsvare denne regjeringen?
    Hvilke gode prinsipper kan vi ta fra Russland slik det er i dag?
    Hva har de gjort som verden nyter godt av?
    Jeg er geniunt nysgjerrig...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn