B
Briern
Gjest
Ser at Nato provoserer både i Finmark og i Svartehavet. Og jeg som trodde at Nato skulle holde seg vest for Lyngen linja. Hvor er miljøaktivistene? Dyrevernet?
Kanskje de leser aviser:Ser at Nato provoserer både i Finmark og i Svartehavet. Og jeg som trodde at Nato skulle holde seg vest for Lyngen linja. Hvor er miljøaktivistene? Dyrevernet?
Syns du det er rart at Russland fornyer sitt arsenal av våpen? Når Nato ikke viser respekt for russernes flåtebase så kan man ikke vente noe annet. USA bruker myyye mer, det burde kanskje skremme noen og enhver når en ser hvor hissig de er på å starte krig på ukrainsk jord.I år bruker Putin 32,5 % av statsbudsjettet på militæret. Det er fortsatt mindre enn sosialbudsjettet, som er på 33 %. De europeiske NATO-landene bruker i snitt 1,6 %. Norge bruker knapt 1,3 %.
I år skal det russiske forsvaret avholde 4.000 øvelser. Innen 2020 skal de produsere 2.300 nye stridsvogner, 1.200 helikoptre og fly, 50 nye overflateskip og 28 nye ubåter.Store deler av det strategiske rakettarsenalet skal skiftes ut, med inntil 10 atomstridshoder på hvert missil og over 100 kommunikasjonssatellitter som vil styrke kommando- og kontrollapparatet.
Forsvaret har alltid kunne øve så mye de vil øst for Tollbodgata, unnskyld, Lyngen. Det var for noen år siden at vi hadde noen selvpålagte restriksjoner der vi ikke tillot at andre nasjoner å øve øst i Finnmark. Den politikken er det lenge siden vi har forlatt, og Porsangermoen har bla. hatt soldater fra NATO-land på trening i årevis. Det har også Halkavarre skytefelt, der man trener bakkeangrep med fly.Ser at Nato provoserer både i Finmark og i Svartehavet. Og jeg som trodde at Nato skulle holde seg vest for Lyngen linja. Hvor er miljøaktivistene? Dyrevernet?
Klart man blir skremt når russerne starter krig på ukrainsk jord. Det er det denne tråden handler om.Syns du det er rart at Russland fornyer sitt arsenal av våpen? Når Nato ikke viser respekt for russernes flåtebase så kan man ikke vente noe annet. USA bruker myyye mer, det burde kanskje skremme noen og enhver når en ser hvor hissig de er på å starte krig på ukrainsk jord.I år bruker Putin 32,5 % av statsbudsjettet på militæret. Det er fortsatt mindre enn sosialbudsjettet, som er på 33 %. De europeiske NATO-landene bruker i snitt 1,6 %. Norge bruker knapt 1,3 %.
I år skal det russiske forsvaret avholde 4.000 øvelser. Innen 2020 skal de produsere 2.300 nye stridsvogner, 1.200 helikoptre og fly, 50 nye overflateskip og 28 nye ubåter.Store deler av det strategiske rakettarsenalet skal skiftes ut, med inntil 10 atomstridshoder på hvert missil og over 100 kommunikasjonssatellitter som vil styrke kommando- og kontrollapparatet.
Det er vel ikke så rart at land allierer seg mot en felles fiende. Hva med oss, er ikke vi medlem i verdens eneste angrepsallianse med license to kill? Klart folk er livredd oss, det er jo nok å se på CVen til fredselskende demokrater de siste 50- årene. Har vi enerett på å inngå militært samarbeid?Despotene finner hverandre.
Russland vil bli bestevenn med Nord-Korea - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
Landene blir mer og mer like.
Så kan man spørre seg om hvem som er best av Saudia-Arabia og Nord-Korea, i mine øyne er de like ille, men den ene er jo gode venner med USA så da er det putt putt--Despotene finner hverandre.
Russland vil bli bestevenn med Nord-Korea - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
Landene blir mer og mer like.
På hvilken måte skulle en konflikt på europeisk jord være i USAs interesse?Det er vel ingen tvil at det er i USAS interesse å starte en konflikt på europeisk jord. .....
.....kongressvedtak som går ut på å oppnå verdensherredømme......,
........... kontroll med tidligere sovjetstater og til syvende og sist skape kaos i Russland....
Og hvis man svarer FSB, ødelegger det dagen din?Det som er merkelig er at russiske Putin-kritikere har en tendens til å bli myrdet. Vil gjerne høre hvem Fjernis og Briern mener står bak disse drapene.
Svarer de USA eller CIA vil dagen være reddet for min del.
Jeg mener det er myndighetene i Russland som står bak de fleste av de drapene.Det som er merkelig er at russiske Putin-kritikere har en tendens til å bli myrdet. Vil gjerne høre hvem Fjernis og Briern mener står bak disse drapene.
Svaret vet vel ingen, men jeg tviler på at Putin er så dum at han graver sin egen politiske grav på dette viset. Han er jo avhengig av støtte i det russiske folk. Kanskje Porosjenkos bøller?Det som er merkelig er at russiske Putin-kritikere har en tendens til å bli myrdet. Vil gjerne høre hvem Fjernis og Briern mener står bak disse drapene.
Nok en Janukovitsj-venn funnet d?d i Ukraina - nyheter - Dagbladet.noDen tredje Jankovitsj-tilhengeren som er funnet død på to uker.
Tjah. Er Finmark i Norge? Er Ukraina i Russland?Ser at Nato provoserer både i Finmark og i Svartehavet. Og jeg som trodde at Nato skulle holde seg vest for Lyngen linja. Hvor er miljøaktivistene? Dyrevernet?
Uansett hva det var så tenker jeg det smakte.Jævlig så stille det ble. Kanskje jeg skal slutte å drikke, og heller poste når det postes edruelige og aktverdige innlegg? Eller: Kanskje jeg skulle fronte svart arbeid og skatteunndragelser? Ser ut som om noe av gasjen har fallt i unyttige hender uten evne til å ha en aktverdig målsetting. Slik det ser ut nå, så handler det om å knekke mange nok egg for å lage en kulinarisk ommelett for de få! "Man kan neppe påberope seg større aktverd enn ved å holde individets verd høyt" versus "dømmekraften har gått i dass om forholdet er i minus".
Og det er jo selve poenget, mine høyt flyvende og tenkende venner: Vi er allerede solid i minus. Hva faen tenker dere på?
En edruelig kommentar dette fra Jyllands Posten. Moskva har jo etterhvert blitt gode på å skape og vedlikeholde kalde konflikter så en fra eller til spiller kanskje ikke så stor rolle.Dystre utsikter for folk på Krim etter den russiske invasjonen.
Krim et år efter - Dagens leder - Debat
Ja, det ser ut til å være mange utenlandske agenter i Russland:Når man først snakker om drap på politiske fiender i Russland så kan man el snakke om de i Ukraina også.
Nok en Janukovitsj-venn funnet d�d i Ukraina - nyheter - Dagbladet.noDen tredje Jankovitsj-tilhengeren som er funnet død på to uker.
Så kan vi tenke oss at de som blir drept av myndighetene i både Russland og i Ukraina står på lønningslisten til andre nasjoner og blir fjernet på grunn av det.
Ingen fare for Høybråten(en gammel stortingspolitiker som driver med et eller annet tull sponset av skattebetalerne, mange av de), det de er farlig for er de som er russere og som tar i mot betaling fra andre land, da er det nok en kule eller to ganske raskt hvis du blir en fare for landet.Ja, det ser ut til å være mange utenlandske agenter i Russland:
Nordisk infokontor i Russland innstiller virksomhet - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
Pass deg Høybråten!
Andre land skal ikke betale motstandere av styrets maktene i et land, målet er da å oppnå akkurat det samme som de gjorde i Ukraina, så hvis Tyskland hadde gitt økonomisk støtte til Qusling slik at han kunne ta makten ved et kupp så hadde det vært helt lovlig ser det ut som mange her mener.Russland innførte i 2012 en lov som sier at alle organisasjoner som driver politisk arbeid og som finansieres fra utlandet må registreres som utenlandsk agent og opplyse om dette, blant annet på sine hjemmesider
Så, i henhold til din logikk så hadde det vært helt naturlg at RT merker alle sine sendinger med "Utenlandsk Agent" for å få lisens til å kringkaste i vestlige land?Ingen fare for Høybråten(en gammel stortingspolitiker som driver med et eller annet tull sponset av skattebetalerne, mange av de), det de er farlig for er de som er russere og som tar i mot betaling fra andre land, da er det nok en kule eller to ganske raskt hvis du blir en fare for landet.Ja, det ser ut til å være mange utenlandske agenter i Russland:
Nordisk infokontor i Russland innstiller virksomhet - Nyheter, tv og radio fra hele verden - NRK.no
Pass deg Høybråten!
Det kommer da frem i artikkelen hvorfor de blir stemplet som utenlandskagent:
Andre land skal ikke betale motstandere av styrets maktene i et land, målet er da å oppnå akkurat det samme som de gjorde i Ukraina, så hvis Tyskland hadde gitt økonomisk støtte til Qusling slik at han kunne ta makten ved et kupp så hadde det vært helt lovlig ser det ut som mange her mener.Russland innførte i 2012 en lov som sier at alle organisasjoner som driver politisk arbeid og som finansieres fra utlandet må registreres som utenlandsk agent og opplyse om dette, blant annet på sine hjemmesider