Ja, jeg er nok ikke særlig begavet.Jeg skjønner at øvelsen ble for vanskelig for deg, BT.
Så ikke Dagsrevyen men mener du det var frekt av Stoltenberg å antyde at Ukraina har rett til å forsvare eget land mot Russland og russo-fascistiske, neo-sovjetiske imperialister?Noen som så Dagsrevyen i dag der Stoltenberg sa klart i fra at selvfølgelig skal Ukraina ha rett til å forsvare, ikke lite frekk den mannen som sendte bombefly for å bombe Libya som forsvarte seg mot Quatar og ekstreme islamister.
Har du sett! Oligarki finner man mange steder. Her er det forskere ved Princeton som leter:Demokrati er uansett bare noe herk som vesten baler med. Ikke noe å bry seg om.
Ja jeg synes at det er frekt av en person som bombet et land sønder og sammen som forsvarte seg mot ekstreme islamister og soldater fra Quatar, det står faktisk i posten du svarte på.Så ikke Dagsrevyen men mener du det var frekt av Stoltenberg å antyde at Ukraina har rett til å forsvare eget land mot Russland og russo-fascistiske, neo-sovjetiske imperialister?
La meg nevne at det du skriver her regnes som løgn og propaganda. Hans Wilhelm Steinfeld skriver dette:Det var bevist at de skjøt mot politiet med våpen, satte bygninger i brann og det var også bevist at mange av aktivistene ikke var fra Ukraina, den første pøbelen som døde var vel fra Hvit Russland og ikke Ukraina. De fikk holde på i over 2 måneder og likevel så ble presidenten kritisert. Det er heller ikke bevist hvem som egentlig skjøt den dagen.Så ikke Dagsrevyen men mener du det var frekt av Stoltenberg å antyde at Ukraina har rett til å forsvare eget land mot Russland og russo-fascistiske, neo-sovjetiske imperialister?
Ja, det har du faktisk rett i. Det heter "for så vidt".Ja, jeg tok feil der. Det er riktig at man kan dra ut et ord / ledd av en setning og sette det bakerst med et komma foran.Det er forsåvidt riktig. Men det du henviser til, Larson, er ledd trukket ut av setningen som er satt bakerst.
En ting jeg ikke tar feil på er at uttrykket 'for så vidt' aldri kan skrives i ett ord Det skal særskrives.
ref
Eitt eller fleire ord? - Språkrådet
Norsk er vanskeligst, men gøyare naå man tenke på utanlandsk og skrive på norsk å det.Dææven og å..Den kommafeilen.Jeg leser korrektur ja. Og/å beherskes ikke av skattedirektoratet, ser jeg. Russere behersker ofte ikke det skillet, heller.
Der ser du et eksempel på et komma som er satt ved et ledd trukket ut av setningen og satt bakerst, Larson. Slik som i setningen foran denne.
hehe.. det skulle ikke forundret deg, nei. Dialektskriving er ikke akkurat tillatt da. Og de som bedriver det gjør seg selv en bjørnetjeneste. Skriftspråket dems forvitrer og folk forstår ikke hva de leser uten å vri hodet rundt fem ganger i tolkningsforsøk. Overgrepet får du ta opp med språkrådet. Link til relevant side i innlegget over.Ja, det har du faktisk rett i. Det heter "for så vidt".Ja, jeg tok feil der. Det er riktig at man kan dra ut et ord / ledd av en setning og sette det bakerst med et komma foran.Det er forsåvidt riktig. Men det du henviser til, Larson, er ledd trukket ut av setningen som er satt bakerst.
En ting jeg ikke tar feil på er at uttrykket 'for så vidt' aldri kan skrives i ett ord Det skal særskrives.
ref
Eitt eller fleire ord? - Språkrådet
Hmmm....?
Vet at jeg er litt "sent ute" da denne er noen sider tidligere enn der debatten går nu, MEN! På min dialekt, "fiiiintrøndersk" heter det da granngivelig "fårsåvidt" i ett ord. Dog muntlig, men med all den pussige "dialekt skriving" man ser tillatt i dag skulle det ikke forundre meg om ikke dette også er tillatt! Og er det ikke det er det jo helt klart et overgrep mot meg og min kulturbakgrunn om jeg ikke får skrive det slik! Hrrmffff !
Det du mener at så lenge det totalitære stater eller autoritære stater vil det være greit å drive på med den slags virksomhet?Krass kritikk mot Obamas dronekrig
DRONER: USAs omstridte droneangrep kan være i strid med internasjonal lov, ifølge nye rapporter fra organisasjonene Amnesty og Human Rights Watch, som krever at de skyldige må stilles for retten.
Er det dette et demokrati skal drive med?
Som moderator burde du jo vite at det er ufint å legge ord i andres munn.Det du mener at så lenge det totalitære stater eller autoritære stater vil det være greit å drive på med den slags virksomhet?Krass kritikk mot Obamas dronekrig
DRONER: USAs omstridte droneangrep kan være i strid med internasjonal lov, ifølge nye rapporter fra organisasjonene Amnesty og Human Rights Watch, som krever at de skyldige må stilles for retten.
Som moderator burde du jo vite at det er ufint å legge ord i andres munn.Det du mener at så lenge det totalitære stater eller autoritære stater vil det være greit å drive på med den slags virksomhet?Krass kritikk mot Obamas dronekrig
Hans Wilhelm Steinfeldt er gift med en ukrainsk dame og således ikke et pålitelige vitne. Det som skjedde på Maidan har skjedd før, f.eks. fikk Milosevic skylda for å ha drept titusenvis kosovoalbanere i nedlagte gruver. De ble visst satt fyr på, i følge den gangen så pålitelige kilder. I ettertid har dette vist seg å være løgn og propaganda.
At Porosjenko ikke tar fem øre for å myrde sine egne ser man jo tydelig i Øst Ukraina. Ikke nok med at han fratar folk pensjonen, men han myrder dem. Man kan si hva man vil, men flesteparten av de døde i øst ukraina, Lugansk og Donetsk, er drept av Porosjenko. Vesten er ikke under angrep av Putin, men vesten har satt i gang en borgerkrig i Ukraina med tanke på å ta rotta på Russland. Det er vesten som angriper, ha det klart. Lurer på hva Stoltenberg tenker på når han faktisk kan tenke seg å levere våpen til Porosjenkos bødler.
Russland trenger ikke å gjenreise seg som en stormakt. De er det og har vært det i uminnelige tider. De har slått tilbake flere angrep tidligere og reddet den vestlige verden fra der untergang. Men, USA har i ly av avviklingen av Warzawapakten rustet opp og blitt et verdenspoliti som har millioner av menneskeliv på samvittigheten siden bare nitti-tallet. Hvis det er noen som tydeligvis har hatt behov for å markere seg så er det nettopp USA:
Jeg skjønner ikke tankegangen til Anne Applebaum når hun hevder at det å oppsøke eventuelle fremtidige alliansepartnere bare er et russisk fenomen. Tenk på alle tidligere Warzavapaktland som er blitt utsatt for natos/amerikas friere med mer eller mindre tvilsomt budskap. Resultatet av dette frieriet er at grenselandene til Russland er full av natosoldater,baser og rakettskjold. I tillegg til et ødelagt Ukraina. Det er alvorlig det, så alvorlig at Putin selvsagt må søke diplomatiske forbindelser i land som ikke tilhører "hele verden."
uff da. Jeg ante ikke at fantasien din var så skitten at den løp løpsk av ordet munnSom moderator burde du jo vite at det er ufint å legge ord i andres munn.Det du mener at så lenge det totalitære stater eller autoritære stater vil det være greit å drive på med den slags virksomhet?Krass kritikk mot Obamas dronekrig
VRÆÆÆL!!! Nå fikk jeg noen ekle homofobe "bilder" i hodet mitt!!! Takkskaldufaenmegha Larson!!
Kennedy var jo ikke likere enn Putin, kanskje heller verre. Det hadde jo vært verdenskrig idag hvis Putin var like gal. Noen skarve rakettbatterier på Cuba er jo bare barnematen i forhold til dagens rakettskjold og Natos militærbaser I det russiske nabolaget.
Det STORE spørsmålet i et nøtteskall: Why die? For noen andres prinsipper? Ikke faen!Hvis Norge havner i krig, vil borgere bli mobilisert. Det er verneplikt her i landet, og du straffes for å nekte i krigstid.
Det er jo mulig at det ikke finnes noe "Norge" etterpå. Og opphører det, kan man jo drømme om NAV, pensjoner, norske lønninger osv.Det STORE spørsmålet i et nøtteskall: Why die? For noen andres prinsipper? Ikke faen!Hvis Norge havner i krig, vil borgere bli mobilisert. Det er verneplikt her i landet, og du straffes for å nekte i krigstid.
Mvh. HV-senior & uvillig flåttklut. Send flisespikkerne ut i frontrekka som kanonføde, og jeg vil muligens vurdere annerledes...
Som kristen kjenner man jo til altrusime - men foreløpig er det vel mer om hvem som ufrivillig ofres. Menn og kvinner i dress og kjole er mitt forslag. De i pysj, joggebukse og kamo får leve litt til. Man skal ikke se bort fra at de "overlevende" snakker samme språk og kommuniserer godt.Det er jo mulig at det ikke finnes noe "Norge" etterpå. Og opphører det, kan man jo drømme om NAV, pensjoner, norske lønninger osv.Det STORE spørsmålet i et nøtteskall: Why die? For noen andres prinsipper? Ikke faen!Hvis Norge havner i krig, vil borgere bli mobilisert. Det er verneplikt her i landet, og du straffes for å nekte i krigstid.
Mvh. HV-senior & uvillig flåttklut. Send flisespikkerne ut i frontrekka som kanonføde, og jeg vil muligens vurdere annerledes...