D
Desillusjonert
Gjest
Kanskje de bare vil ha tørrfisk?
Rapport: Russland øvde på invasjon av Nord-Norge - Russland - VG
Rapport: Russland øvde på invasjon av Nord-Norge - Russland - VG
Du står fritt til og komme med eksempler som bekrefter at jeg forguder Putin.Fordommer? Mot eller for hva? Du har jo helt klart bevist opptil flere ganger hvor du er rent mentalt og politisk.
https://esalen.wordpress.com/2014/02/18/forferdelig-i-kiev/Det er en maktkamp som foregår i Kiev. I den står det ukrainske folket mot de ukrainske styresmakter.
Eller, det er feil å si demonstrantene representerer folket. Det er fremdeles en liten gruppe demonstranter i en liten del av byen, og de har små sjanser til å få med seg resten av folket. Det ble en stund truet med generalstreik. Det er en tom trussel. Det er ikke nok folk som er nok engasjert til det. Dette er ikke noen ny fløyelsrevolusjon, som vi fikk det i 1989 med kommunismens fall i Øst-Europa, og i 1991, med Sovjetunionens oppløsning og kommunismens fall der også. Den gang var det massedemonstrasjoner og generalstreik. Den gang var det et regime som styrte et folk som ikke lot seg styre. Det har vi ikke nå i Ukraina.
https://esalen.wordpress.com/2014/02/19/olia-snakker-med-sin-mor-i-kiev/I dag snakket min kone Olia med sin mor i sentrum av Kiev. Så langt er det sjelden de har kommet inn på urolighetene der nede, generelt er jeg mer interessert og følger nøyere med enn dem. Selv om de bor bare 15-20 minutter til fots fra uavhengighetsplassen der urolighetene foregår, så har Olias lille familie aldri vært der nede. De støtter ikke demonstrasjonene, og bryr seg ikke om dem.
Norge vil ha fred i Ukraina. Det er derfor vi gjør tiltak for å få Putin til å trekke seg ut.Endelig en fornuftig nordmann. Breivoll fra Tromsø driver næringsvirksomhet i Russland. Han uttalte i kveldens nyheter at Norge i konflikter rundt omkring i verden elsker å stå frem som de store fredsmeklerene. Men, dette prinsippet gjelder ikke i Ukrainakonflikten.
Til Terje A eller hva du nå kaller deg så bør du kutte ut dine dumme påstander om min person.. Jeg elsker ikke Putin, men det samme gjelder også Norges politiske linje i Ukrainakonflikten. Du må da skjønne at Putin er altfor høyreorientert for meg.
Cowboyretorikk fører aldri til noe godt, og nå må jo alle rævsleikerne her på tråden skjønne at et system som har ødelagt det ene landet etter det andre også er i ferd med å ødelegge naboskapet mellom Norge og Russland. Det er jo utrolig at man på nytt bruker den samme retorikken som på 50-tallet der Russland ble fremstilt som en trussel mot hele den frie verden. Men, som for 60 år siden så virker resepten denne gangen også, noe denne tråden er et tydelig bevis på.
Vi i Nord Norge blir de største taperne fordi vi hadde og fremdeles har et utmerket samarbeide med broderfolket på Kola. Men, arvtageren etter wow, wow, Busche lulle, er ennå verre enn forgjengeren. Han elsker rollen som en tøff kriger og forsvarer av amerikanske interesser i Europa.
Det er iallfall bra å registrere at bildet ikke er helt sort hvitt, noe Breivoll også formidlet i Dagsrevyen.
,
Tror du virkelig at Russland lar seg tvinge i kne av vestlig imperialisme på denne måten. Hadde Norge ønsket fred hadde gitt fred til naboen i øst. Du glemmer at folket i øst Ukraina og Krim ikke ønsker Porosjenko. Skal det bli fred etter din resept så må du utslette alle ukrainere som støtter Putin, og det er ikke få skal jeg si deg. Lykke til!Norge vil ha fred i Ukraina. Det er derfor vi gjør tiltak for å få Putin til å trekke seg ut.Endelig en fornuftig nordmann. Breivoll fra Tromsø driver næringsvirksomhet i Russland. Han uttalte i kveldens nyheter at Norge i konflikter rundt omkring i verden elsker å stå frem som de store fredsmeklerene. Men, dette prinsippet gjelder ikke i Ukrainakonflikten.
Til Terje A eller hva du nå kaller deg så bør du kutte ut dine dumme påstander om min person.. Jeg elsker ikke Putin, men det samme gjelder også Norges politiske linje i Ukrainakonflikten. Du må da skjønne at Putin er altfor høyreorientert for meg.
Cowboyretorikk fører aldri til noe godt, og nå må jo alle rævsleikerne her på tråden skjønne at et system som har ødelagt det ene landet etter det andre også er i ferd med å ødelegge naboskapet mellom Norge og Russland. Det er jo utrolig at man på nytt bruker den samme retorikken som på 50-tallet der Russland ble fremstilt som en trussel mot hele den frie verden. Men, som for 60 år siden så virker resepten denne gangen også, noe denne tråden er et tydelig bevis på.
Vi i Nord Norge blir de største taperne fordi vi hadde og fremdeles har et utmerket samarbeide med broderfolket på Kola. Men, arvtageren etter wow, wow, Busche lulle, er ennå verre enn forgjengeren. Han elsker rollen som en tøff kriger og forsvarer av amerikanske interesser i Europa.
Det er iallfall bra å registrere at bildet ikke er helt sort hvitt, noe Breivoll også formidlet i Dagsrevyen.
,
Neida, ikke alt....Så,Bjornh, du mener at alt som serveres her på denne tråden bare er søppel.
Det er sant, det er noen få som ha skjønt hva som egentlig skjer mens de fleste går på autopilot.Neida, ikke alt....Så,Bjornh, du mener at alt som serveres her på denne tråden bare er søppel.
Heller autopilot enn skylapper, bind og en indoktrinert hjerne...Det er sant, det er noen få som ha skjønt hva som egentlig skjer mens de fleste går på autopilot.Neida, ikke alt....Så,Bjornh, du mener at alt som serveres her på denne tråden bare er søppel.
De lar seg neppe tvinge i kne av vestlig imperialisme. Den ble uansett avsluttet for lenge siden. Nå for tiden er det Russland og Kina som er ivrige etter å utvide sitt territorium. Det er mange som ikke støtter Erna her på bjerget heller. Det gir ingen fremmede stater rett til å okkupere store deler av landet, og særlig de delene med rike naturressurser og industri.Tror du virkelig at Russland lar seg tvinge i kne av vestlig imperialisme på denne måten. Hadde Norge ønsket fred hadde gitt fred til naboen i øst. Du glemmer at folket i øst Ukraina og Krim ikke ønsker Porosjenko. Skal det bli fred etter din resept så må du utslette alle ukrainere som støtter Putin, og det er ikke få skal jeg si deg. Lykke til!Norge vil ha fred i Ukraina. Det er derfor vi gjør tiltak for å få Putin til å trekke seg ut.Endelig en fornuftig nordmann. Breivoll fra Tromsø driver næringsvirksomhet i Russland. Han uttalte i kveldens nyheter at Norge i konflikter rundt omkring i verden elsker å stå frem som de store fredsmeklerene. Men, dette prinsippet gjelder ikke i Ukrainakonflikten.
,
Grensekrenkelser??? Det som skjedde da fylliken Krutsjov, oppvokst i Ukraina, forærte Krim til Ukraina er vel etter vestlig målestokk å betrakte som en straffbar handling. At befolkningen på Krim, som i sin tid ble forrådt av Krutsjov, ønsker å vise sin tilhørighet gjennom en fredelig folkeavstemming er vel ingen forbrytelse. Det er vel også naturlig at Russland støtter sine Ukrainske venner mot despoten Porosjenko. USA gjør jo akkurat det samme når deres borgere er truet.Til Briern, tror du alle grensekrenkelsene som Russland driver med for tiden er påfunn og konspirasjoner utført av CIA eller andre vestlige makter, eller er det Russland som driver med dette ?
De er jo i ferd med å skremme svenskene inn i NATO.
Indoktrinere, forsøke å forandre et menneskes holdninger og oppfatninger ved systematisk påvirkning (brukes mest i negativ betydning)., hentet fra Store norske leksikon.Heller autopilot enn skylapper, bind og en indoktrinert hjerne...Det er sant, det er noen få som ha skjønt hva som egentlig skjer mens de fleste går på autopilot.Neida, ikke alt....Så,Bjornh, du mener at alt som serveres her på denne tråden bare er søppel.
Sterke krefter i USA ønsker å fjerne Saddam Hussein, ikke bare for å fjerne en politisk og militær risiko, men for å åpne for amerikanske oljeinvesteringer i Irak.
Nyheter - PETROPOLEn felles amerikansk-russisk innsats mot islamsk ekstremisme i Sentral-Asia støtter de sittende regimer, som igjen styrker sine bånd med Russland, med USA som garant. Ved å kombinere en felles militær innsats i Sentral-Asia med politiske tilnærmelser overfor USA og signaler om en økonomisk åpning har regjeringen Putin manøvrert Russland nærmere det gode vestlige selskap av NATO og EU.
Samtidig har Russland befestet sin posisjon i den umiddelbare periferi. Russlands interesse er fortsatt: kontroll av kaspisk og sentralasiatisk olje og gass. Allerede i 1999 kunne Russland innkassere en viktig seier med oljeledningen fra Kasakhstan til Novorossiisk. Senere er Russlands stilling ytterligere styrket. For Russland synes motytelsen for støtten til USAs felttog i Afghanistan å være en kontroll over olje og gass fra Kaukasus og Sentral-Asia.
Med et felles mål om å bekjempe islamsk fundamentalisme og å sikre stabilitet i Kaukasus og Sentral-Asia er ikke den ene parts gevinst lenger nødvendigvis den annen parts tap. Utsiktene kan dermed være at amerikanske oljeselskap vil prioritere et godt forhold til Russland og ikke lenger planlegge rørledninger i strid med russiske interesser.
Hvor i Europa bor du?Bra du skjønte det jeg skrev da...
PS: jeg lever fremdeles ikke i USA. Prøv Europa istedet...
Trodde et øyeblikk dette var et akutt innslag av selvinnsikt, men jeg tok visst feil.Det er sant, det er noen få som ha skjønt hva som egentlig skjer mens de fleste går på autopilot.Neida, ikke alt....Så,Bjornh, du mener at alt som serveres her på denne tråden bare er søppel.
Fint for deg, jeg tar ofte feil, men i denne konflikten er jeg ikke i tvil om hvem som starten den og hvorfor.Nei, det var en gang på 70-tallet det skjedde også.
Du har ikke en gang skjønt det? Da er det nok ikke noe håp lenger...Hvor i Europa bor du?Bra du skjønte det jeg skrev da...
PS: jeg lever fremdeles ikke i USA. Prøv Europa istedet...
Jeg snakker ikke om det som Krutsjov gjorde men det som skjer nå i Østersjøen og langs norskekysten. Det er Putin som nå driver et farlig spill. Hvilke naturressurser er det som er mangelvare i vest ? På kort sikt er det gass men i et lengre perspektiv greier Europa seg uten russisk gass (og olje). Og jeg liker ikke formuleringen din: "i motsetning til deg så skjønner Putin" Du vet ikke min bakgrunn og hvilke kunnskaper jeg sitter på.Grensekrenkelser??? Det som skjedde da fylliken Krutsjov, oppvokst i Ukraina, forærte Krim til Ukraina er vel etter vestlig målestokk å betrakte som en straffbar handling. At befolkningen på Krim, som i sin tid ble forrådt av Krutsjov, ønsker å vise sin tilhørighet gjennom en fredelig folkeavstemming er vel ingen forbrytelse. Det er vel også naturlig at Russland støtter sine Ukrainske venner mot despoten Porosjenko. USA gjør jo akkurat det samme når deres borgere er truet.Til Briern, tror du alle grensekrenkelsene som Russland driver med for tiden er påfunn og konspirasjoner utført av CIA eller andre vestlige makter, eller er det Russland som driver med dette ?
De er jo i ferd med å skremme svenskene inn i NATO.
Svenskene blir ikke skremt av Putin, men av vestlig massiv propaganda. I motsetning til deg så skjønner Putin hva vestens egentlige hensikter er, og det er ikke fred, men tilgang til naturressurser som er mangelvare i vest. Dessuten styrkes dollaren. Dette er ikke konspirasjoner, men nakne fakta.
Tåpelig å kreve at nabolandene skal være nøytrale eller aller helst russiskvennlige buffersoner mot Vesten, dette er suverene stater og det må respekteresKjære BT, det var ganske sterke ord, å påstå at russerne trenger inn i svensk luftrom er misbruk av ord. Hva skal russerne kalle rakettskjoldet, Natosoldater i Ukraina, 40000 soldater i naboland osv. hvordan hadde du likt å få bankkontoen din fryst av Putin fordi du ikke fulgte politikken hans? I luftlinje fra øst Polen til Moskva er det ikke mange milene, begynn og tenk på hva du ville ha gjort hvis du fikk oppleve det samme. Få vekk skylappne gutt og begynn og tenk.
Du hva et rakettskjold er og kan brukes til, Briern? Nøytralisere innkommende raketter. Russland ble tilbudt samarbeid om rakettskjold teknologi slik at de selv kunne styrke sitt forsvar mot innkommende raketter. Det sa Putin njet til. Med andre ord, Putins motstand mot rakettskjold handler ikke om russisk forsvar. Det handler om at Putin vil ha seg frabedt å ikke kunne sende raketter inn i sine naboland, når han skulle finne det for godt.Kjære BT, det var ganske sterke ord, å påstå at russerne trenger inn i svensk luftrom er misbruk av ord. Hva skal russerne kalle rakettskjoldet, Natosoldater i Ukraina, 40000 soldater i naboland osv. hvordan hadde du likt å få bankkontoen din fryst av Putin fordi du ikke fulgte politikken hans? I luftlinje fra øst Polen til Moskva er det ikke mange milene, begynn og tenk på hva du ville ha gjort hvis du fikk oppleve det samme. Få vekk skylappne gutt og begynn og tenk.
Er det sterke ord å fortelle hva russiske angrepsfartøyer faktisk gjør? Hadde jeg vært russer hadde det sikkert fått konsekvenser, men det er jeg heldigvis ikke. Det var uansett bare en videreformidling av hva det svenske forsvaret forteller.Kjære BT, det var ganske sterke ord, å påstå at russerne trenger inn i svensk luftrom er misbruk av ord. Hva skal russerne kalle rakettskjoldet, Natosoldater i Ukraina, 40000 soldater i naboland osv. hvordan hadde du likt å få bankkontoen din fryst av Putin fordi du ikke fulgte politikken hans? I luftlinje fra øst Polen til Moskva er det ikke mange milene, begynn og tenk på hva du ville ha gjort hvis du fikk oppleve det samme. Få vekk skylappne gutt og begynn og tenk.
Det er heldigvis bare du og et par til her som "vet" dette.Hvem driver egentlig med farlig spill. Du vet like godt som meg at ilkke lenge etter warzavapaktens fall så var CIA på frierferd i tidligere østblokk land. Det ene landet etter det andre er "lurt" inn i nato med løfter om gull og grønne skoger. Ukraina har også vært ønsket som natomedlem siden midten av 2000-tallet. Dette blir av vesten betraktet som det viktigste landet fordi det er rikt på ressurser og også er havn for russernes marine. Nato gikk fra å være en forsvarsallianse til å bli en brutal angrepspakt med formål og sikre usa sine interesser. Istedet for å legge ned denne dinosauren av menneskelig dårskap har den bare vokst seg større og større og er en reell trussel for, ikke bare Russland, men også alle andre land som ikke takker og bukker og sier ja takk til den amerikanske drømmen. Det er idag veldig lett å kalle noen for terrorister, det er nok til å vise til loven om terror som ikke krever særlig begrunnelse før dette tvilsomme stemplet kan brukes.Har sagt det før, men dersom nato var nedlagt og WP hadde utviklet seg på samme måten så spørs det hva Obama hadde gjort. Tror du virkelig han hadde ønsket rakettskjold i Canada, 50000 russiske soldater i Mexico, Mexicogulfen full av russiske marinefartøyer, osv. i tillegg til sanksjoner og frysing av amerikanske bankkonto. Tror du det. Såfremt du ikke er CIA-agent så skjønner vel Putin situasjonen mye bedre enn deg. Det er han som har ansvaret for et helt kontinent som pr i dag er utsatt for en enorm tussel av verden største krigsmaskineri. Han bare ikke skjønner, men han føler nok også redselen da han vet hva Nato er i stand til. Han vet også hva bruk av atomvåpen fører til