Ultimativ Line Source Speaker DIY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Nu er forplader blivet udfræset planen er er de skal stakkes af 3 stk så total bliver de 225 Høje uden fød
    Foden bliver 15 cm høj som indeholder delefilter totalt 240 Høj og 55 x 55
    Enheder 18stk BlieSma T34B 18stk M74B og 12stk Satori tx19
    IMG_0867.jpg
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    da satori TX19 er i rest ordre starter jeg med at bygge et sæt til målinger af min linse for at se hvordan den arter sig
    kommer tilbage senere mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.649
    Antall liker
    3.282
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det blir spennende å se hvordan dette fungerer. De line-arrayene som jeg selv har bygget har alle elementene (som gjengir over 150hz) på en vertikal akse. Det blir interessant å se hvor hørbart den horisontale forskyvingen mellom diskant og mellomtoner blir og å se hvor mye vertikal kamfiltereffekt spiller inn i diskantområdet. Jeg tror du ville kommet bedre ut av det med bare 2-4 diskanter, gitt at elementene du bruker har mye vertikal spredning. Selv ville jeg nok gått for 3 diskanter framme og en bak, i første forsøk. Luksusen du har er at du kan bare koble til og fra og prøve deg fram.
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Det blir spennende å se hvordan dette fungerer. De line-arrayene som jeg selv har bygget har alle elementene (som gjengir over 150hz) på en vertikal akse. Det blir interessant å se hvor hørbart den horisontale forskyvingen mellom diskant og mellomtoner blir og å se hvor mye vertikal kamfiltereffekt spiller inn i diskantområdet. Jeg tror du ville kommet bedre ut av det med bare 2-4 diskanter, gitt at elementene du bruker har mye vertikal spredning. Selv ville jeg nok gått for 3 diskanter framme og en bak, i første forsøk. Luksusen du har er at du kan bare koble til og fra og prøve deg fram.
    Ja vi må se er igang med linsen som svare til samlet membranarial. Jeg har top proff Bruel & Kjær måleudstyr så må vi se hvordan det arter sig når det kommer signal på bare det rykker i lyttestolen det er det eneste der tæller Planen er at få den samme fornemmelse som man kan med Beveridge bare med mere hul igennem og ultra høj følsomhed så man kan drive den med en PX4 single ended og få alle harmonics med som desværre ikke opleves på ret mange anlæg
    så kun analogt og analoge filter 6db hygge.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.459
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Begynner du å bygge snart?
    Slutt med snakk, vil se noe fremdrift her. Frem med hammer, spiker, skruer og lim.😆😅😅
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    Begynner du å bygge snart?
    Slutt med snakk, vil se noe fremdrift her. Frem med hammer, spiker, skruer og lim.😆😅😅
    Rolig nu det tager tid har desværre også en familie kone og et firma at se til desværre men lige pludselig så er den der har også lige nogle forforstærkere som skal være klar til udstilling i München så der er en pæn del at se til :cool:
    Men jeg skal nok oppe mig haha
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.976
    Antall liker
    10.717
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Ble disse fullført, eller jobbes det fortsatt med dem?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn