Universalfjernkontroll

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Kjøpte meg en Allinone 8308 universal fjernkontroll med grafisk vindu i dag. Ekspeditøren på Elkjøp sa det var den beste de hadde, og at den tok absolutt alt av apparater.
Den tok tv og satelitt, men ikke Burmester cd-settet mitt. Det er nok heller ikke dagligvareapparater.
Men det jeg lurer på nå er om det finnes bedre fjernkontroller som kanskje kunne klare Burmester også, eventuellt lære seg/kopiere den gamle fjernkontrollen? Noen som vet?

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hagto skrev:
Kjøpte meg en Allinone 8308 universal fjernkontroll med grafisk vindu i dag. Ekspeditøren på Elkjøp sa det var den beste de hadde, og at den tok absolutt alt av apparater.
Den tok tv og satelitt, men ikke Burmester cd-settet mitt. Det er nok heller ikke dagligvareapparater.
Men det jeg lurer på nå er om det finnes bedre fjernkontroller som kanskje kunne klare Burmester også, eventuellt lære seg/kopiere den gamle fjernkontrollen? Noen som vet?
Hei,

Selv har jeg en logitech harmony 1000 som er meget brukervennlig, de har også fri support slik at "vanskelige apparater" skal kunne implementers også.
Logitech er vel markesleder på universal fjernkontroller.

Mvh
Geir

K

kathrine

Gjest
Hei!

Burmester både CD og forsterker + står i lista til min Logitech 555 kontroll!

Vh

S

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Forstår ganske raskt her at det er Logitech som gjelder. Bra at Elkjøp har 30 dagers returrett :) Takk skal dere ha!

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
Å harmony 1000 er meget enkel å programere.(usb til H1000),å du legger inn dine produkter på logitech sin hjemmeside å resten fixer seg selv. 8)

kjell

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
kizen skrev:
Å harmony 1000 er meget enkel å programere.(usb til H1000),å du legger inn dine produkter på logitech sin hjemmeside å resten fixer seg selv. 8)

kjell
Høres meget bra ut 8)

tor-g

Medlem
Ble medlem
18.03.2007
Antall liker
1
kjøpte Logitec 785 fjernkontrollen, tror den het det, rundt 1200kr, til svigefar, de på elkjøp sa at denne er så enkel at selv mor kan sette den opp. syntes synd på mor på hva hun må gjenomgå. Må jo ha alle orginale fjernkontroller liggende inærheten pga den funker ikke på alt eller du må skifte side 7 ganger før du kommer til den funksjonen du er på jakt etter. har selv en Marantz/Philips pronto. har hatt denne i ca 5-7 år nå og har bytta komponenter i annlegget mange ganger men fjernkontrolen har jeg beholdt,kan ikke tenke meg noen annen som er enklere å programmere. det er en drøm å lære den signale fra den orginale fjernkontrolen og navngi tasten selv. Har prøvd mange andre også men mener bestemt at min er bedre en Logitec som kanskje er nestbest. Logitec 1000 er jo et svært beist, men sikkert fin å bruke.

K

kathrine

Gjest
Logitech Harmony 555eren min er prisgunstig og enkel i bruk, uten mye dill dall!

Har spekulert i om det er noen vits for og betale mere for "Fancyere" skjerm og layout, man skal da ikke sitte og se på kontrollen ::)

Kobler den opp til PC via USB, og ber den legge komponentene og vips....

Til og med jeg får det til ;D

Vh
S

Vedlegg

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.300
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Min sunwave ligger vel på ca tusenlappen.
Den er litt stor, ja, men hva så....
Den tar 8 komponenter.
Den kan programmeres manuelt
Den har blålys i displayet når du trenger det...........

mvh
Proffen

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Det som er så herlig med Logitech er at det bare er å laste ned rett fra nettet. Til stort sett alle fjernkontroller.
Kjapt og greit spør du meg. Lett å bruke er den også. (har selv 895)

mvh
Lars

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
De her så jo interessant ut. Finnes det noen søkbar oversikt på nettet over hvilke komponenter (ca 5000 i tallet) som Harmony One/1000 allerede støtter?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
aair skrev:
Mulig det står noe på Logitechs forumside.

Knut
Da hadde jeg ikke spurt ;)
Mulig at det ligger der så opplagt at jeg ikke ser det for bare kontroller.....

A

aair

Gjest
Og da hadde jeg ikke svart ;D Leiter selv på forumet deres etter støtte for mine fjernkontroller. Poster du om du finner en liste?

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
200
Torget vurderinger
12
Allinone.... Du mente selvfølgelig All in one!

Har selv Logitech 525 med blått disp, enkel, ikke for stor og helt genial, har brukt den til alle mine komponenter, finner alt fra norske hegel til new zealand'ske perreaux!

Test av universal kontroller:
http://www.gadgetcentre.com/news/article/mps/UAN/908/v/2/sp/

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har en Logitech 895 og er svært godt fornøyd. Styrer 7 enheter uten problemer. Anbefaler denne.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Jeg har både en Logitech 525 og en Sony VL600T. Logitech'en er veldig fancy og har mulighet for programmere alle slags kommandoer, men Sony'en er uendelig mye enklere i bruk og raskere å programmere. Derfor ligger Logitech'en i skuffen og kommer til å bli der en stund!

Hvilken fjernkontroll du burde velge synes jeg avhenger veldig av bruksområde: Skal du styre et stort og avansert hjemmekino system, velg Logitech. Skal du styre et stereoppsett + tv og dvd-spiller, velg Sony (eller tilsvarende)

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Palace skrev:
Jeg har både en Logitech 525 og en Sony VL600T. Logitech'en er veldig fancy og har mulighet for programmere alle slags kommandoer, men Sony'en er uendelig mye enklere i bruk og raskere å programmere. Derfor ligger Logitech'en i skuffen og kommer til å bli der en stund!

Hvilken fjernkontroll du burde velge synes jeg avhenger veldig av bruksområde: Skal du styre et stort og avansert hjemmekino system, velg Logitech. Skal du styre et stereoppsett + tv og dvd-spiller, velg Sony (eller tilsvarende)
Kjøpte Harmony One fra Logitech i dag så nå får vi se.

Topp Bunn