UPS kom med en eske i dag. Jeg pakker ut og dere gjetter???

jonstran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.11.2002
Innlegg
141
Antall liker
108
Torget vurderinger
1
Kan det være noe med HIFI? ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.269
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Grønn overledning?

Røykvender?

Sleggefett?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
HIFI er korrekt.
Fra USA.
 

Vedlegg

  • 328.2 KB Visninger: 413

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
Ikke noe gøy med dere gutta. Neste gang skal jeg ta sånne kryptiske RoDa bilder :p ;D
 

Vedlegg

  • 341.6 KB Visninger: 457
  • 340.9 KB Visninger: 348
  • 391.9 KB Visninger: 255

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Fin sak dette ja hel..Hva er spec og pris ferdig inn på noe slikt da ? :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.994
Antall liker
13.448
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
trengte ikke akkurat å være Einstein for å skjønne hva det var, når du har drodlet rundt det kjøpet i ukevis , og jeg så ht terminalene ::)
mvh
Leif
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.314
Antall liker
895
Sted
Oslo
Torget vurderinger
125
jeg snudde bildet opp ned og der stod det f2j..hihi
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.164
Antall liker
8.830
Torget vurderinger
1
5 watt i 8 Ohm, 10 i 4 Ohm, no-feedback konstruksjon, 1% THD ved 1 watt/8 ohm/1 Khz. Dette må være en Kl. A konstruksjon?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
bjornh skrev:
5 watt i 8 Ohm, 10 i 4 Ohm, no-feedback konstruksjon, 1% THD ved 1 watt/8 ohm/1 Khz. Dette må være en Kl. A konstruksjon?
Jepp.

gismo skrev:
Gratulerer med First (tredje) Watt hel 8)

gismo
Takk for det ;D
 
J

J.J

Gjest
Grattis Hel ;D

Kan du ta kortversjonen om lyd signaturen for en som ikke har fulgt med i timen ....... ?? ::)

;D



/JR
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.287
Antall liker
6.608
jan#jan skrev:
Grattis Hel ;D

Kan du ta kortversjonen om lyd signaturen for en som ikke har fulgt med i timen ....... ?? ::)

;D



/JR
Lignern på F4 så er den meget nøytral og flink gutt, med nydelig mellomtone.

Enig hel?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
First Watt F2J har så lav dempefaktor at enhver som har kunnskap om hvordan en forsterker skal opprettholde kontroll på elementet (magnet, spole, membran) ville trodd at Nelson Pass var en komplett idiot.

Poenget er at på en følsom fulltone så er motoren (magnet og spole) noe så til de grader overdimensjonert (for å få høy følsomhet) at det trengs lite kontroll her i forhold til mainstream smultring-bassmellomtoner.

Altså sterk forsterker med høy dempefaktpr passer til slappe smultringelementer

På den annen side trenger superkvikke, lettdrevne fulltoner med megamagneter en forsterker som ikke er kontrollfreak, men som lar membranet vandre litt ekstra.


8)




Det står mer her:

http://www.firstwatt.com/pdf/art_cs_amps.pdf
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.164
Antall liker
8.830
Torget vurderinger
1
hel skrev:
bjornh skrev:
5 watt i 8 Ohm, 10 i 4 Ohm, no-feedback konstruksjon, 1% THD ved 1 watt/8 ohm/1 Khz. Dette må være en Kl. A konstruksjon?
Jepp.

gismo skrev:
Gratulerer med First (tredje) Watt hel 8)

gismo
Takk for det ;D
Gratulerer så mye med Kl. A forsterkeren!!!! ;D
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
Takk igjen :D

Allerede fra første sekund jeg koblet den opp hørte jeg at den var en tanke mykere i anslaget. Det blir mer fylde og glattere mellomtone. Det går hverken utover oppløsning eller dynamikk.

Jeg bruker en passiv pre (volumknott og kildevelger). Halvt volum er meget høyt. Altså, 5 watt er det dobbelte av det jeg trenger.

Dette er helt åpenbart noe av det mest optimale til fulltoner fra 95 db og oppover. Tror ikke det er andre enn meg som har F2J. Er det noen som har potente fulltoner i horn så kan jeg sikkert komme på en visitt med F2J under armen. (Oslo og omegn vel og merke)
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.147
Antall liker
760
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Gratulerer igjen, og du som påstår at det var jeg som hadde arvet!!! Jeg synes det renner inn med Nelson Pass produkter i heimen hos deg i disse dager ;)
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Gratulere med ny forst.

Ser knallflott ut,og sikkert optimal til fulltoner som du har begynt å få dreisen på.

Mvh.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
Ludo: he he, men det holder nå 8)

Samlanes: takker, jo fulltoner er moro. Jeg kommer nok til å havne på to paralelle oppsett som jeg veksler mellom:

1) Bakladet horn med F2J

2) OB, fulltone her også, men akkompagnert av båndiskanter og 15 tommere. OBn skal bli drevet av alle tre First Wattene ;D
 

K.V.S

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.04.2009
Innlegg
88
Antall liker
10
Gratulerer!

Du, kan jeg spørre om du har kjøpt de F4`ne brukt? Har de serienummer etter hverandre? Jeg har nemlig hatt to sånne selv.... med serienummer etter hverandre...... Fantastiske forsterkere til riktig bruk!

Jeg brukte de som brokoblet og leverer 100 kl. A i 8 ohm, hvis jeg husker riktig...


Mvh Kjell
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
K.V.S skrev:
Gratulerer!

Du, kan jeg spørre om du har kjøpt de F4`ne brukt? Har de serienummer etter hverandre? Jeg har nemlig hatt to sånne selv.... med serienummer etter hverandre...... Fantastiske forsterkere til riktig bruk!

Jeg brukte de som brokoblet og leverer 100 kl. A i 8 ohm, hvis jeg husker riktig...

Mvh Kjell
Jeg kjøpte den ene av Emokid for et par år siden. Den andre kjøpte jeg ny fra Reno i California i sommer.
Fortell mer om erfaringen din med brokoblet oppsett. Lyden, kontrollen, hva slags preamp du brukte, inngangsimpedansen blir nemlig 23500 ohm og da er det ikke mange preamper som matcher??
 

K.V.S

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.04.2009
Innlegg
88
Antall liker
10
Det er en stund siden jeg hadde de blokkene, jeg brukte dem sammen med Stereoknight Enigma 1.5, tror jeg den het, var testet i Fidelity... Trafobasert rør-pre med lyd som satt Mcintosh c-46 i skammekroken! Den preen har en veldig høy gain, jeg husker ikke hvor mye, men volumregulering foregikk i 33 steg hvor 33 var max, jeg låg på rundt 23-27 på høyt pådrag. Perfekt sammen med F4-blokkene.
F4 som brokoblet er tystere enn tyst, stramt, kontrollert, passe varmt, herlig oppløst, med stort og presist lydbilde. Jeg er ikke noe flink med disse hifilydbeskrivelsene, men kort fortalt så var den komboen ment for hverandre, og jeg angrer fortsatt på at jeg solgte det.............. :'( :'( :'(
Du har et godt oppsett på gang og jeg kan tenke meg du nyter musikken.



Mvh Kjell
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.237
Antall liker
15.349
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
@hel:
Mener du at fulltoner er så motorsterke at de må ha en slørveforsterker for å låte bra?
Mens vanlige dynamiske elementer (f.eks Dynaudio sine) er så motorsvake at de må ha dempekontrollsterke forsterkere for å holde dem i tøylene?

::)
 
J

J.J

Gjest
RoDa skrev:
@hel:
Mener du at fulltoner er så motorsterke at de må ha en slørveforsterker for å låte bra?
Mens vanlige dynamiske elementer (f.eks Dynaudio sine) er så motorsvake at de må ha dempekontrollsterke forsterkere for å holde dem i tøylene?

::)
Den dagen da Pass sine forsterkere er >slørveforsterkere< da er det noe riv ruskende galt ..................
 

K.V.S

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.04.2009
Innlegg
88
Antall liker
10
RoDa skrev:
@hel:
Mener du at fulltoner er så motorsterke at de må ha en slørveforsterker for å låte bra?
Mens vanlige dynamiske elementer (f.eks Dynaudio sine) er så motorsvake at de må ha dempekontrollsterke forsterkere for å holde dem i tøylene?

::)
Noen høytalere er mer kravstore enn andre. Andre er litt lettere å tilfredstille.... Jeg liker horn og rør...... ;)
Skal snart prøve Fostex selv og tror at for mye dempefaktor tar vekk litt av "følelsen" i musikken, hvis du skjønner hva jeg mener.



Hel; Har du testet rør kontra First Watt på fulltonene dine? (Fe208ez??)


Mvh Kjell
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
RoDa skrev:
@hel:
Mener du at fulltoner er så motorsterke at de må ha en slørveforsterker for å låte bra?
Mens vanlige dynamiske elementer (f.eks Dynaudio sine) er så motorsvake at de må ha dempekontrollsterke forsterkere for å holde dem i tøylene?

::)
Jepp. Men du må lese artikkelen til Nelson Pass. Vi driver ikke med bilstereo vet du! (disse gutta som brister med watt og dempefaktor)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
K.V.S.

Jeg har ikke fe208eZ i noe system nå. Kun testet dem i en baffel.

Har ikke gjort noen direkte sammenligning med rør og First Watt. Men jeg sitter med en sterk magefølelse av at First Watt gjør alt det gode SET forsterkere gjør + mye mer (mer oppløst, mindre sus og bedre bass)

Har en Mae Set1 HP som Audiomix har loddet perfekt. Utrolig bra arbeid. Ekstremt strøken. Med Mundorf sølv i olje i signalveien. En meget god forsterker. Oppløst. Sweet sounding som de sier. Men First Wattene er vesentlig bedre så den (MAE) blir stående i hylla. Jeg trodde faktisk det var noe galt med MAE SETn i og med den store forskjellen til First Watt. Tok med MAE SETn til Shaunv og testet den på hans AN/E level 4. Vi benchmarket med 300B interstage dobbel 300B friskt i minne og med Alabama Rodeostar sine gamle Consonance EL34 blokker (de var herlige ;D) MAE SET var riktignok en del tynnere enn EL34 men hadde god oppløsning osv. Klangen minner litt om en 300B med enkle rør, selfølgelig et langt stykke unna AN blokker til 100000 men dog veldig bra for pengene.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.287
Antall liker
6.608
Rart, jeg opplevde egentlig ikke F4 og MAE SET en som stort forskjellige på mine AG.
 

K.V.S

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.04.2009
Innlegg
88
Antall liker
10
Takker så meget for oppklarende svar! Da vet jeg hva som skal på plass av forsterkeri når Fostex/ nagaoka-prosjektet er gjennomført. Blir 10 watt nok....? ;)



Mvh Kjell
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
emokid skrev:
Rart, jeg opplevde egentlig ikke F4 og MAE SET en som stort forskjellige på mine AG.
Det skjønner jeg ikke ::)
F4 er renere, fyldigere, mer oppløst, mer behagelig mellomtone..........

Er det noe galt med MAE SETn da? Trenger den innspilling? Har HP oppgraderingen (større trafo og doble choker, BP tankegang) gjort lyden dårligere ::)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
K.V.S skrev:
Takker så meget for oppklarende svar! Da vet jeg hva som skal på plass av forsterkeri når Fostex/ nagaoka-prosjektet er gjennomført. Blir 10 watt nok....? ;)



Mvh Kjell
F2J er det rette valget :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.269
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
hel skrev:
RoDa skrev:
@hel:
Mener du at fulltoner er så motorsterke at de må ha en slørveforsterker for å låte bra?
Mens vanlige dynamiske elementer (f.eks Dynaudio sine) er så motorsvake at de må ha dempekontrollsterke forsterkere for å holde dem i tøylene?

::)
Jepp. Men du må lese artikkelen til Nelson Pass. Vi driver ikke med bilstereo vet du! (disse gutta som brister med watt og dempefaktor)
Lavere dempefaktor og nok effekt? Det er brokobling, det! ;)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.287
Antall liker
6.608
Nå er kanskje jeg litt nøktern i beskrivelse av forskjeller på amper enn folk flest, men jeg opplevde begge to som mer laidback, mørkere og snillere enn min 300b fra Audion. Accuphasen, derimot ;)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.073
Antall liker
11.068
Torget vurderinger
10
emokid skrev:
Nå er kanskje jeg litt nøktern i beskrivelse av forskjeller på amper enn folk flest, men jeg opplevde begge to som mer laidback, mørkere og snillere enn min 300b fra Audion. Accuphasen, derimot ;)
MAE SET1 HP er hverken mørk eller laid back. Jeg må finne ut av dette. Skjønner absolutt ingenting ???
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.855
Antall liker
1.439
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Er jo mange variabler som spiller inn, preferanser og matching er jo bare to variabler...
Det som treffer spikeren på hodet for en og gir nirvana kan jo være helt forferdelig for en annen sånn omtrent...

Forøvrig liker jeg first watt produktene selv om jeg aldri har hørt en, men no nonsense og tilpasset sin oppgave, glimrende :)
 
Topp Bunn