Ikke digitaldelen? Samme dac, samme oppsampler, etc.mwt skrev:for 1 tusen lapp finnes ikke bedre synes jeganalog delen mistenker jeg er identisk med analog delen til Abrahamsen V6
![]()
nei, tror ikke det, da det finnes usb kretser med innebygd D/A konverter -derav den lavere prisen ogDazed skrev:Ikke digitaldelen? Samme dac, samme oppsampler, etc.mwt skrev:for 1 tusen lapp finnes ikke bedre synes jeganalog delen mistenker jeg er identisk med analog delen til Abrahamsen V6
![]()
Som sagt: De inneholder samme dac-chip og samme oppsamplings-chip. Sannsynligheten er stor for at de har samme s/pdif-receiver-chip og USB-til-spdif-modul, og dermed helt samme kort som i V6, men med noen færre innganger,og knapper i et billigere og mindre pent kabinett. Jeg har ikke åpnet A-Dac enda, men det burde være fort gjort å sjekke. Skal vel ligge innmatsbilder her et sted også.mwt skrev:nei, tror ikke det, da det finnes usb kretser med innebygd D/A konverter -derav den lavere prisen ogDazed skrev:Ikke digitaldelen? Samme dac, samme oppsampler, etc.mwt skrev:for 1 tusen lapp finnes ikke bedre synes jeganalog delen mistenker jeg er identisk med analog delen til Abrahamsen V6
![]()
men siden den har balanserte utganger mistenker at akk i den delen er de "like" -skulle gjerne sett noen bilder av innmaten for å være sikker
![]()
okei, -trodde du spurte...Dazed skrev:Som sagt: De inneholder samme dac-chip og samme oppsamplings-chip. Sannsynligheten er stor for at de har samme s/pdif-receiver-chip og USB-til-spdif-modul, og dermed helt samme kort som i V6, men med noen færre innganger,og knapper i et billigere og mindre pent kabinett. Jeg har ikke åpnet A-Dac enda, men det burde være fort gjort å sjekke. Skal vel ligge innmatsbilder her et sted også.mwt skrev:nei, tror ikke det, da det finnes usb kretser med innebygd D/A konverter -derav den lavere prisen ogDazed skrev:Ikke digitaldelen? Samme dac, samme oppsampler, etc.mwt skrev:for 1 tusen lapp finnes ikke bedre synes jeganalog delen mistenker jeg er identisk med analog delen til Abrahamsen V6
![]()
men siden den har balanserte utganger mistenker at akk i den delen er de "like" -skulle gjerne sett noen bilder av innmaten for å være sikker
![]()
Den er mye annet, men en ting den absolutt ikke er, er en usb-dac.kablang skrev:Et forslag som egentlig er mye mer enn bare en trådløs DAC: Logitech Squeezebox Duet
http://www.dingz.no/517797/test-squeezebox-duet-er-genial
Dukker stadig opp til rett under tusenlappen på Lefdal og Elkjøp.
Fullstendig klar over det. Men det kan jo hende at trådstarter eller andre som leser tråden ikke er klar over at det finnes gode alternativer til USB-DAC.Dazed skrev:Den er mye annet, men en ting den absolutt ikke er, er en usb-dac.kablang skrev:Et forslag som egentlig er mye mer enn bare en trådløs DAC: Logitech Squeezebox Duet
Da bruker du sikkert en USB-DAC, eller? Nei, det er noe som ikke stemmerhifiguru skrev:Fikk ikke den til å stemme helt jeg heller iom jeg kjører egen dac til min duet![]()
Det er sant. ...Men dessverre er ikke den innebygde dac-en og analogdelen i Duet spesielt god, så den krever en ekstra dac i tillegg.kablang skrev:Fullstendig klar over det. Men det kan jo hende at trådstarter eller andre som leser tråden ikke er klar over at det finnes gode alternativer til USB-DAC.Dazed skrev:Den er mye annet, men en ting den absolutt ikke er, er en usb-dac.kablang skrev:Et forslag som egentlig er mye mer enn bare en trådløs DAC: Logitech Squeezebox Duet
Tja, sjøl kjører jeg min Squeezebox via en DacMagic, men kan ikke påstå et forskjellen fra å koble SB direkte i forsterker er enorm. Til et budsjett-oppsett så hadde jeg personlig klart meg fin-fint med SB rett i forsterker.Dazed skrev:Det er sant. ...Men dessverre er ikke den innebygde dac-en og analogdelen i Duet spesielt god, så den krever en ekstra dac i tillegg.kablang skrev:Fullstendig klar over det. Men det kan jo hende at trådstarter eller andre som leser tråden ikke er klar over at det finnes gode alternativer til USB-DAC.Dazed skrev:Den er mye annet, men en ting den absolutt ikke er, er en usb-dac.kablang skrev:Et forslag som egentlig er mye mer enn bare en trådløs DAC: Logitech Squeezebox Duet