USB-DAC

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
620
Dette er en "hardmoddet" versjon fra Poth Audio av den samme:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
1250 USD?!? pent påslag for noe enkle grep ???

men det mest interessante er oppblomstringen av en ny industritrend som går på "foredling" av disse billige kinakitene basert på NOS dac´r

dette bekrefter bare at vi er på sporet av noe riktig,men som alltid går DIY´erne foran ;D

mvh
Leif

O

oagers

Gjest
Har lagt inn bestilling jeg også (noen dager siden), men har ikke hørt et ord. Noen andre som har fått noen dato? Eller tilbakemelding?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ikke en lyd ::)

men det er bare å slappe av med vinylen så lenge.
kanskje jeg får testet "Titan i" i jula! ;D

mvh
Leif

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Javel,
mulig jeg er treeg i dag,men disse DIY sidene  http://www.audioworkshop.com.hk/index_en.htm

er noe av det minst pedagogiske jeg har sett. For en som ikke kjent med USB+dac er så lurer jeg fortsatt på hvordan denne dingsen er tenkt brukt...og hva formålet er...

Skjønte såpass at den har utgang for analogt signal, digital og hodetelefon...

Altså må input antagelig komme fra USB forbindelsen fra PC'en.

Dette kan derfor kanskje brukes til å spille lydfiler fra PC'en.,,?

MEN hvorfor skulle jeg bruke denne dingsen  når PC'en allerede har de samme utgangene idag???? hmmmm?

Er det en Audiofil dings montro ,bedre lyd enn det innebyggede lydkortet???

Tror jeg overlater denne tingen til de som skjønner det 8)

Sleiven

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
istedet for å kjøre digitalsignalet fra pc ,via digitalutg. på et externt lydkort til extern dac,kan man bruke pc´n til kun å styre datastrømmen fra extern harddisk via usb-porten til usbdac´n.dermed hopper man over et extra externt lydkort.
mvh
Leif

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Fikk tilbakemelding i dag, ikke på lager;

The D3 kit is out of stock now.
Once stock arrived. We will update our stock on web.

mvh KnB

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
3
istedet for å kjøre digitalsignalet fra pc ,via digitalutg. på et externt lydkort til extern dac,kan man bruke pc´n til kun å styre datastrømmen fra extern harddisk via usb-porten til usbdac´n.dermed hopper man over et extra externt lydkort.
mvh
Leif
Men hva med støy i fra den bærbare pc en?Er det ett problem?De vi har på jobb bråker noe Jæ......

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Men hva med støy i fra den bærbare pc en?Er det ett problem?De vi har på jobb bråker noe Jæ......
min IBM thinkpad T42 er bortimot lydløs,men dette kan løses ved å sette pc et annet sted og kjøre fjernstyring via pda e.l.
mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Fikk tilbakemelding i dag, ikke på lager;

The D3 kit is out of stock now.
Once stock arrived. We will update our stock on web.

mvh KnB
kommer i midten av januar
så det er bare å vente

mvh
Leif

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Har god tid, så jeg venter. Spennende er det i alle fall :) Kanskje du røper hvilke modifikasjoner du gjør, etter hvert? Hadde i så fall blitt satt stor pris på. :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
vet ikke helt ennå,men har gjort endel research på nettet og Jon Swenson på Audio Asylum har endel erfaring med dette kitet.det ligger en god del, i detalj beskrevne "tilpasninger", med byggebeskrivelser der ute.
får se hvilke ideeer jeg går for når den tid kommer.

mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
kommer i midten av januar
så det er bare å vente

mvh
Leif
Høres lovende ut, selv om jeg ikke helt har trua på at det detter ned i postkassen min før jeg ser det ::)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
997
Ole Nilsen (Ontech, Danmark) har sendt meg et lite print for usb-tilkobling som jeg skal forsøke med min ontechdac.
Nå er det bare å få programvaren (foobar og eac) inn på laptoppen (samt forstå hvordan den brukes) så er jeg igang!
mvh.
Kjetil

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
nettopp....godt noen har skjønt det
lykke til og
god jul
mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Dagens gladsak, eller kanskje månedens !!!
Fikk akkurat dette fra kina. ;D ;D ;D

"Hello,
AW-D3 is arrived and reserved one for you.
Please confirm your order and send us your shipping address.
Thanks!
AW"

Så da blir det usb dac alikevell !!!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
HJELP! :eek:
da har jeg BÅDE AW-D3 og DDDAC1543mkll på inngående ???

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.694
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
HJELP! :eek:
da har jeg BÅDE AW-D3 og DDDAC1543mkll på inngående ???
Da kan det jo bli en A / B test, hvor vinner står, og taperen går ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
2 all out forsøk kan bli grisedyrt!
kanskje lage 2 i 1 box løsning.
Vi får se.
Mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
har du lagt noen konkrete planer om hvordan maxe ut aw3d dacen ? Min er påvei i posten (tror jeg iallefall) så det hadde vært interessant å høre. Spesielt power delen, da jeg ikke føler meg kompetent til å styre med slikt fra scratch selv.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
når bestilte du? jeg har ikke fåt bekreftet leveranse ennå,og jeg mener jeg bestilte først av alle her?
vet ikke helt ang.psu,men det blir vel indidviduelle trafoer og full pakke.har plenty av cerafine og bg liggende,samt chassis og noen trafoer.
men må først få bekreftelse.i mellomtiden har douma bekreftet mottakelse av betaling,så NOE blir det
Mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
OK endelig fikk jeg også ordrebekreftelse fra HK så da er AW-D3 snart på vei. ::)
Starter vel med å bygge det som kommer først av DDDAC og D-3.
Spennende.
Har dere testet Monica2 med USB drive?
Mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Bestilte vel engang i november tror jeg ?? Husker ikke helt, tror ikke de hk gutta har så serlig kontroll på rekkefølgen, det vil i såfall overaske meg. Etter at jeg hadde betalt fikk jeg beskjed om at de skulle sende asap, noen dager siden så jeg antar at den er i transitt enplass, men ingenting overasker meg lengre når det gjelder tiden ting tar med disse folka.

Den leveres vel med elna cerafine om jeg ikke husker helt feil. Er det verdt å oppgradere til bg N serie ? Sånn lyd/pris, elna capsene er jo rimelig gode de også.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
for MYE BG blir lett analytisk.....så mix´n match!
IMO

ellers bør, som Rudi nevner i en eller annen tråd,apparater bestykket med BG,helst stå på HELE tiden.derfor setter jeg ofte på rørforsterkerne med BG på fredag når jeg kommer hjem og slukker søndag natt.

vedr. BG så er deet enorm forskjell på kvaliteten på standard og fex Nx. derav prisen

mvh
leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Kitet kom i posten idag, flere som har fått ? Så etter venting, venting og mer venting var det endelig i hus.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Da var jeg igang, er litt spent på om jeg har fått alt og om alt virker. Alt var bare slengt i samme pose, ikke no mouser pakking akkurat.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Det kom på 452,35 NOK. For selve kitet. Kina gutta hadde skrevet "gift" og value 0. Uten at jeg hadde hadde sagt noe om det. Så tollvesnet la ikke sin elsk på pakken.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
arrrrrrrgh Im missing parts )(#/"%)("/&)(/ !!

LMC, har du fått ditt eller går du for DDDACen i første omgang ?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
jeg begynner på det jeg får først 8)
først en straight konstruksjon for å få liv i greia,deretter
ALL OUT! ;D
Har du rippet over cd´ene dine?
Mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Tenkte jeg skulle få det til å virke først jeg også, blir å bytte til endel bg nx og rca kontaktene iallefall, disse så ganske dårlig ut. Ellers så er det jo poweret til analogdelen, der venter jeg til å se hva du har opp i ærmet ;)

De luringene har glemt å sende med usb connectoren så jeg får vel klippe en usb kabel og lodde den direkte på.

Har rippet endel over men langt fra alt, dette er jo utrolig kjedelig. Har fylt en 120gb disk, men har masssssse igjen. Tenkte jeg skulle lage en htpc også etterhvert har jobbet med dataservice så jeg har bøttevis med datadeler liggende.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
jeg har rippet ca 400 cd r    192gB     det tok faktisk 3,5 timer bare å kopiere fra en harddisk til en annen.
men nå er vi flere som bruke samme filsorterings kriterier og da er det lettere å utveksle databaser.

hva med fast ledning ut?
Nx er bra    særlig i "super E - kobling"

poweret må jeg bare se an,men det bør i det minste være separat analog og digital
IMO
Mvh
Leif

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Ja denne rippingen er tidkrevende greier, men det må gjøres, forhåpentligvis bare 1 gang. Blir kjedelig den dagen det kommer et ENNÅ bedre format å vi må rippe alt på nytt.

Blir å motere rca bøssinger i chassiset å trekke ledning ja, har noen gode i kobber liggende. Vet ikke helt hvordan chassis jeg skal bruke, har liksom ikke helt funnet noen jeg liker ennå. Trenger 3 stykker headmp + power + usb dacen. Noen tips ??

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Ah takker den der første var gull verdt, mye bra linker.

Hadde tenkt å lage en "diy webshop" tråd heromdagen, med linker til alle butikkene. Har selv erfart at det kan være vanskelig å finne det man trenger. Så å samle alt på enplass med erfaringer virker som en god idè, men har ikke fått helt tid ennå.

Flotte chassis de hadde.. Hvor har jeg sett denne før ?? ;D

http://www.atiresearch-anodized.com/ATI-735U.html

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.139
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
det ene chassiet på thl ble brukt av de berømte ML 20,0 og deres etterkommere

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Syns den lignet veldig på doxa sine chassis.

Ellers så streiker loddestasjonen min, så jeg får ikke gjort noe. Fant ingen som solgte stasjoner her i byen, enste de hadde var noe som lignet mer på svipenner enn loddebolter. Så prosjektet er litt i stilstans.

Topp Bunn