Det er vel flere her på sentralen som har bygget den, søk i DIY-avdelingen.Noen som har erfaring med DDDac?
Heisann, jo da fant en del der.Det er vel flere her på sentralen som har bygget den, søk i DIY-avdelingen.
Frode
Hei.Hva finnes det av gode USB dac'er?
Er på jakt etter en super dac, ikke nødvendigvis super dyr..
Fint om de som har slike kan dele erfaringer.
Hei.
Har akkurat kjøpt meg denne: http://www.aqvox.de/products.html
Den har USB(som jeg ikke har prøvd ennå), den er balansert samt at den har endel innstillingsmuligheter man kan leke med.
Og så låter den knall sammen med din gamle DP 6.4 ;D
Blir det test av denne i neste Fidelity eller? skulle vel ha vært testet tidligere.Stello DA100 har jeg tro på uten at jeg har hørt den.
http://www.andervikaudio.no/Stello/Produktside DA 100.html
Her modellen over:
http://www.andervikaudio.no/Stello/Produktside DA220MK2.html
Har ikke prøvd pc som drivverk. Kanskje i framtida engang når cd-spilleren streiker. Bruker AES/EBU inngangen fra en Sony X-5000.Bruker du PC som drivverk? Har du prøvd andre Dac'er mot denne? Takker
Er storfornøyd med min Apogee Mini-Dac. Konge lyd og god switche del fra mange dig. input. Er kjent for veldig bra headset amp også, men den har jeg ikke brukt så mye.Portal skrev:Apogee Mini-DAC går for å være meget bra. Fåes med og uten USB.
Åhh Kjell...KnB skrev:Heisann,
Jeg endte opp med en DDDAC, LMC bygget.
Veldig fornøyd med denne, byttet siganlkondensatorer for et par dager siden, mundorf supreme blir ikke satt tilbake..
Dette er CAST kobber Duelund kondensatorer. Fysisk ganske store..
Nåja ;D Mye fint å ta bilder av, god fotograf er vel å trekke det litt langt.Frederik_Caroe_DCA skrev:Åhh Kjell...KnB skrev:Heisann,
Veldig fornøyd med denne, byttet siganlkondensatorer for et par dager siden, mundorf supreme blir ikke satt tilbake..
Jeg kan så godt lide dine evner som fotograf. ;D
Nu ikke så beskeden...KnB skrev:Nåja ;D Mye fint å ta bilder av, god fotograf er vel å trekke det litt langt.Frederik_Caroe_DCA skrev:Åhh Kjell...KnB skrev:Heisann,
Jeg kan så godt lide dine evner som fotograf. ;D
Spiller inn kondensatorer nå, så langt veldig bra!! (igjen)
Hei!topline skrev:Hva er fordelen med USB dac vs vanlig dac?
Hva koster de der da ? Hadde vært morsomt å prøve men jeg trenger 3.3uf i min pga. forsterker med lav ingangsimp. Og jeg aner 3.3uf ikke er billig.KnB skrev:Veldig fornøyd med denne, byttet siganlkondensatorer for et par dager siden, mundorf supreme blir ikke satt tilbake..
Berg skrev:Hva koster de der da ? Hadde vært morsomt å prøve men jeg trenger 3.3uf i min pga. forsterker med lav ingangsimp. Og jeg aner 3.3uf ikke er billig.KnB skrev:Veldig fornøyd med denne, byttet siganlkondensatorer for et par dager siden, mundorf supreme blir ikke satt tilbake..
Jeg fant denne da jeg googlet på +usb +spdif +jitter: http://forum.stereophile.com/forum/showflat.php?Cat=0&Number=7334&an=0&page=0KW skrev:Hei!topline skrev:Hva er fordelen med USB dac vs vanlig dac?
Det virker som det er nærmest plent umulig å få igang en debatt om dette emnet, hverken her eller på techjørnet.
Dette til tross for at jeg "vet" at en del sverger til USB dacer Og har lest at enkelte hevder at direkte USB inn er klart best.
Er dette (igjen) en "synsemening" som er vanskelig å "dokumentere" eller sagt med andre ord "sannsynligjøre" i feks. ABX test/blindtest (ha meg unnskyldt).
Eller er det enkelt og greit litt for tidlig til at det forefinnes nok erfaring her (på dette området).
Og Topline hvorfor er det så vanskelig å få noen (som kan mer enn oss om dette) til å forklare det som måtte være av forskjeller på (for/mot) USB direkte- - - - -spdif elektrisk/optisk- - - - - - USB via f.eks. "utvendig" hageman konverter til spdif (usb/hageman til (spdif)/dac)
Blir dette kun et tema på likefot med kabeluenigheter.
Jeg tror for min del at det er en del relle usikkerhetsmomenter runt dette og derfor/dermed heller ingen absolutte og sterke for/mot meninger.
Vi får håpe noen trår til (snart)
Mvh.KW
Atkinson hadde helt sikkert formulert seg annerledes om jitternivået lå under hørbarhetsterskelen.atonal skrev:Interessant tråd, den der, men ble det slått fast at jitter-forekomsten var hørbar?