Usher - Hva er dette?

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Heisann,

Kikka litt på nettet rundt et par Usher D2 høyttalere. Også kom jeg over et par bilder hvor jeg ikke helt fant ut hva som ble tatt bilde av.

Det kan se ut som et eksternt delfilter. Noen som kan bekrefte det?


Også var det et bilde av terminalene på høyttalerene, men det kan jo se ut som om at jeg må bruke 3stk monoblokker om jeg først skal bruke blokker! (se bilde nr.6.)

 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Det er et eksternt delefilter :)

Noen som kan fortelle om terminalene? Må det 3stk ampoer på 1 høyttaler?
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
244
Antall liker
57
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Skal du bytte høyttalere nå igjen? :eek:
Har du stor nok stue til disse da? Tror de krever meget stor plass. :)
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Info om Usher?

Noen her på forumet som har hørt disse, og kan fortelle litt om dem?


Hehe, hvordan vet du at jeg ofte bytter utstyr :) Kan ikke si jeg kjenner igjen nicket ditt. Men nei, skal ikke bytte....ennå.

Uansett om det blir til bytting, så får jeg muligens et lytterom på 37kvm, så det er ikke noe problem.
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
244
Antall liker
57
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Re: Info om Usher?

Noen her på forumet som har hørt disse, og kan fortelle litt om dem?


Hehe, hvordan vet du at jeg ofte bytter utstyr :) Kan ikke si jeg kjenner igjen nicket ditt. Men nei, skal ikke bytte....ennå.

Uansett om det blir til bytting, så får jeg muligens et lytterom på 37kvm, så det er ikke noe problem.

He-he. Har bare fått det inntrykket etter å ha lest litt på Av-forum. Synes det er moro at folk bytter utstyr, for da får vi mer å lese om. :)

Angående Usher så har jeg bare hørt de på messa i Horten. Første året(?) spilte de på D2 og ifjor på de du har nå. (Tror det var samme modell).
Uten at jeg husker detaljer, så var det første som slo meg hvor mye bedre det låt andre året.
Det var min subjektive mening, men det er kanskje andre som opplevde det annerledes.
 

olanso

Medlem
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
7
Antall liker
0
Sted
Hvitsten, Akershus
Torget vurderinger
1
Jørgen Gustavsen på DaCapo i Moss har disse privat, drev de tidligere med Usher 1.5, men tror han bruker MA Oberon 6.1 på de nå. Tror Jørn Rune kan svare på det.
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
244
Antall liker
57
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Selv om det er samme merke, så er det jo to vidt forskjellige konstruksjoner. Det blir vel litt som å sammenligne epler og pærer dette.
Personlig så er jeg veldig fan av dine nåværende høyttalere.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Okei.

Er det noen som har formening om at jeg kanskje heller oppgraderer til 8871 eller 8872?

På fohånd takk :)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.610
Sted
Østfold
Jørgen Gustavsen på DaCapo i Moss har disse privat,  drev de tidligere med Usher 1.5, men tror han bruker MA Oberon 6.1 på de nå. Tror Jørn Rune kan svare på det.
Han snakket om å gjøre det for en stund siden, men han gruet seg sånn for å dra frem racket, så jeg vet sannelig ikke om han har byttet eller ei ennå.
 

Majesty

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.09.2005
Innlegg
79
Antall liker
0
Okei.

Skal bli morsomt å høre disse, vertfall om de drives på MA 6.1 :)
 
Topp Bunn