Hehe - du har rett Dazed... vi er nok en passiv gjeng. :-[Dazed skrev:@Salty: Du har rett. Dere Usher-venner var virkelig en passiv gjeng.
Hei Dazed.Dazed skrev:Takk for svar. Høres bra ut, selv om jeg er litt redd for så begrenset membranareal i bassen. Hadde sett for mig minst en åttetommer. Helst to.
Hvis jeg bestemmer meg, så kan jeg helt sikkert få CP-6381 på hjemlån og teste.
Det er det andre fornuftige kvinnemennesket jeg har hørt om her inneYEL skrev:. og, hold dere fast.... frua vil plutselig ikke selge.
Woow Salty, på tide som du sier med liv i denne trådenHva...?!
Ikke et eneste innlegg på over ett år. Dette bare bekrefter inntrykket av at vi Usher-venner er en sidrompa gjeng...
Nok om det.
Denne skjønnheten har meldt sin ankomst på gutterommet:
Vis vedlegget 139948
Dette er en høyttaler med et langt navn: Usher Dancer Mini Two Diamond.
Den har "Mini" som en del av navnet, men den er ikke mye mini imo:
Høyde 125 cm (m/SoundCare spikes), bredde 23 cm, dybde hele 48 cm.
Nydelig avrundet kabinett i mørk valnøtt.
Den står nå og spiller på gutterommet,
godt biampet av Musical Innovation MI 9 som tar seg av de nedre oktaver, og av MI 10.1 SE som starter ovenfra.
De møtes sømløst på midten, og førsteinntrykket er formidabelt...!
Usherne er egentlig tiltenkt kjellerstua, med MI 9.1 som makker. Men hverken kjellerstua eller MI 9.1 er helt ferdig ennå, men det er like før!
I mellomtiden vil de stå her på gutterommet:
Vis vedlegget 139949
...biampet av MI 9 (nederst til venstre) og MI 10.1 SE (nederst til høyre). Preampen MI 11 ses i midten til venstre:
Vis vedlegget 139950
Gutterommet er ikke stort. Bare 3 x 4 m. Så Mini Two kan nok være i største laget...
Men rommet er godt dempet, og førsteinntrykket er som sagt formidabelt.
Mvh Salty
Mange takk for det, gismo!Woow Salty, på tide som du sier med liv i denne tråden
Må si disse var veldig lekkre, finishen er helt i min stil og som gammel Usher-fan (er vel det ennå etter å ha hatt 3 par i hus tidligere) så må jeg si disse kunne vært veldig artig å hørt på. Ennå ikke fått rotet meg til å høre denne nye serien (Dancer Mini One og Two) Mini er som du sier et merkelig navn på disse....
Gratulerer så mye!!
Tråden trenger litt liv og bilder, kjør på Salty
gismo
Bra, James!Jeg har mini dancer one. Den jeg har likt best av Usher rent klangmessig. Den har også imponerende bass og dynamikk. Men klart, - storebroren har langt mer å by på i kjelleretasjen. En flott høytaler som fyller store rom med godlyd.
Hallo Salty.Javel.
Da er jeg tydeligvis den eneste gjenlevende Usher-vennen her inne...
Det er synd, for de nye Usher Dancer Mini Two Diamond fortjener absolutt den oppmerksomhet de kan få, imo.
Vis vedlegget 140846
De spiller aldeles strålende, godt biampet av klasse A forsterkeri fra Musical Innovation.
Mvh Salty
Jøss larsmartin, du er tydeligvis en fullblods Usher-fan!!Heisann!!!
Er en Usher fan her og!! Kjøpte anlegg i februar. Hele pakka i usher. er veldig fornøyd, men syntes mini ONE er litt lite lyd. Har bestilt mini TWO nå! Håper på mer fylde i mellomtonen! Har en 10" sub, men det er kun for å kjenne bassen litt. Syntes jo bassen er veldig dyp i mini ONE.
Fikk et besøk av Terje Nilsen fra Audioaktøren, Han har "lurt" på meg strømrenser, satte alle stikkontaktene med samme fase på samme side, byttet ut til skjerma strømkabler, og Chord phono. Det til sammen gjorde lyden betraktelig bedre å høre på. Var litt skjærende på toppene før!
Bruker pcn (ITUNES med apple lossless format) coax utgang til en dac. Styrer all musikk med ipaden. Sikkert mange som hyler. men skal gått gjøres å høre forskjell fra en cd. Det skal jo også være samme kvalitet. Har også mulighet for avspilling 24/192 på den måten! Dette er også en god ide fra Audioaktøren!!
Så føler meg veldig fornøyd! Usher er vel ikke det "endelig" innen lyd, men penger tatt i betraktning er det veldig bra!
Vis vedlegget 141540
Vis vedlegget 141541
Det er ikke fullt så ensomt her lenger, gismo!Hallo Salty.Javel.
Da er jeg tydeligvis den eneste gjenlevende Usher-vennen her inne...
Det er synd, for de nye Usher Dancer Mini Two Diamond fortjener absolutt den oppmerksomhet de kan få, imo.
Vis vedlegget 140846
De spiller aldeles strålende, godt biampet av klasse A forsterkeri fra Musical Innovation.
Mvh Salty
Ser du er ensom her, men ikke fortvil så lenge Dancer`ne gjør en god jobb!
Har du fått løsnet de litt etter noe innspilling?
Kjenner Usher soundet godt etter å ha hatt Usher X719 (stativ), Usher CP 6311 (gulv), Usher CP 6371 (gulv) i eget hus tidligere
gismo
Hallo larsmartin!Kan tro basskassen blir til overs nå! Føler jo allerede Mini One er full av bass. Har stilt basskassa på 20 hz og 1/5 volum, bare "litt" påfyll helt i bunn. Så får vurdere den når DM Two kommer.
Har anlegget i stua(36m2) men sitter 3m fra anlegget med mye luft bak, så føler jeg trenger DM2.
Har hørt litt på B&W 802 med "billig" elektronikk. Etter det føler jeg det er noe lite oppløst mellomtone på mitt Er det bare mine ører? (er jo høyttalere til over dobbel pris, så veit det ikke er rettferdig sammenligning) Har hørt det skal hjelpe på DM two?
Er nok mange usher fan, men er vel bare de ivrigste som er her!!
Hvor stor blir kjellerstua de da Salty? Blir det kino eller lytterom?
Det blir spennende å høre om overgangen fra Usher DM1 til DM2!Takk! Etter testen å bedømme blir det veldig bra! Fikk veldig god kritikk der!!
Gleder meg! Lurer jo på hvor stor forskjell det er på DM1 og DM2. Har fått spilt inn DM1 godt i ørene etter veldig mye lytting, så skal få tatt en god test mot hverandre!
Du er heldig, blir knall med eget lytterom, får vel mye mer ut av potensiale i høyttalerne der! Da er det bare å dempe helt vilt etter behov! Ikke så lett i en stue... Selvom jeg føler jeg har fått dempet endel! Syntes det er utrolig viktig skal en lytte og nyte i flere timer!
Du får oppdatere oss med bilder av nye lytterommet ditt! Morro det!!
Det blir spennende å høre om overgangen fra Usher DM1 til DM2!Takk! Etter testen å bedømme blir det veldig bra! Fikk veldig god kritikk der!!
Gleder meg! Lurer jo på hvor stor forskjell det er på DM1 og DM2. Har fått spilt inn DM1 godt i ørene etter veldig mye lytting, så skal få tatt en god test mot hverandre!
Du er heldig, blir knall med eget lytterom, får vel mye mer ut av potensiale i høyttalerne der! Da er det bare å dempe helt vilt etter behov! Ikke så lett i en stue... Selvom jeg føler jeg har fått dempet endel! Syntes det er utrolig viktig skal en lytte og nyte i flere timer!
Du får oppdatere oss med bilder av nye lytterommet ditt! Morro det!!
Og blir du ikke fornøyd får du begynne å spare til disse...
Vis vedlegget 142049
Neida, bare kødda. Tenker du blir fornøyd med Usher DM2, jeg.
Uansett, Usher BE-20 ville vært en pryd for kjellerstua mi. Men de er nok litt for dyre...
Mvh Salty
Fornuftige tanker, larsmartin!Heisann!!!
Har sagt til terje nilsen om at han skal skaffe noen. Nå snakket han om at det snart skulle komme inn noen 1 år gamle, venter på de regner jeg med!
Hørte på DM2 hjemme hos en igår, med topp elektronikk! Det er var mer trøkk i bunn, men er egentlig ikke det jeg er ute etter!
Jeg ønsker mer dybde, litt magnestat preg. Mulig det bare blir til at jeg beholder det jeg har og kanskje bare må kjøpe B&W 802dia. en dag. Tror nok kanskje det er høyttalere for meg! Der følte jeg den fylden av lyd jeg ønsker.. Syntes jo selve lyden er utrolig oppløst og behagelig på DM1, men føler ikke de ikke spiller stort nok, føler etter lyttingen igår at heller ikke DM2 gjør det. Mye med rom og oppsett selvfølgelig å gjøre, men vi får se når DM2 dukker opp!!
Ny modell fra Usher? ..eller bare jeg som ikke følger med...