Ønsker anbefaling Ut med RF82, inn med Kompakthøyttalere 25k... men hva??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    49
    Jeg kjøpte Spendor Sp100R2 og plasserte dem i stua uten og spørre først.
    Lyden var det ingenting og si på, men de fallt ikke i smak hos min bedre halvdel.
    Fordelen var at jeg kunne bytte dem ut i noen fine (valgfrie)gulvhøyttalere og fruen ble kjempefornøyd ;D

maxresdefault.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.398
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville vel ikke akkurat betraktet de Spendor'ene som "kompakthøyttalere"..! Hehe. :rolleyes:

reand

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    2
    Siden Pandion 2 var nevnt som forslag tidligere i tråden, tenkte jeg å fylle inn litt. Jeg har levd med disse i 6 måneder nå. Virker som du er en som liker litt frempå og engasjerende lyd. Derfor vil jeg anbefale deg å stikke innom en SG som har Pandion i demo.
    Dem har en engasjerende måte å gjengi musikk på og er samtidig svært oppløst.
    Jeg kjører dem på en Hegel H160 og synes dette er en flott kombo. Jeg har streamer utenom, men må innrømme at jeg oftes bruker den innebygde Airplayen i H160. Super enkel løsning, men nå vet jo ikke jeg om du har apple produkter til streaming av musikk.
    For å sammenligne med en gulvstående System Audio 1750, så ble Pandion en enorm oppgradering. Og kanskje mest overraskende spiller Pandion klart dypere. Jeg Savnet også fylde og detaljer på lavere lyttevolum med 1750, men alt dette falt på plass med Pandion 2. Flotte å se på er dem også, og jeg fikk ihvertfall ikke kjeft når kona fikk se dem oppstilt en dag etter hun kom hjem fra kveldsvakt:rolleyes:

kjeorb

Medlem
    Ble medlem
    27.03.2015
    Antall liker
    1
    Stikker innom SG Tønsberg i løpet av uka, og håper jeg får hørt litt av hva som er linket her. Pandion 2 er nok litt utenfor mitt budsjett, om ikke det finnes brukt, da de sikkert fortjener en brukbar amp,dac også.

reand

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Antall liker
    341
    Torget vurderinger
    2
    Stikker innom SG Tønsberg i løpet av uka, og håper jeg får hørt litt av hva som er linket her. Pandion 2 er nok litt utenfor mitt budsjett, om ikke det finnes brukt, da de sikkert fortjener en brukbar amp,dac også.
    Budsjett er bare til for å strekke:) neida, du finner helt sikkert noe bra til lavere pris. Mantra 50 feks spiller også flott til en lavere pris, men jeg syntes dem manglet litt "fylde" på lavere volum. Lykke til. Det er en morro fase du er i nå:)

D

dustcap

Gjest
    Hva med DIY markedet ?
    Seas Bifrost er en 2-veis stativhøyttaler med 6.5" Seas Excel bass/mellomtone med pappmembran, samt den dyreste soft-domen til Seas, med kallenavnet "Crescendo". Den spiller sikkert med veldig høy kvalitet, og er et trygt valg, da den har elementer med tradisjonelle membran-materialer. Det ligger tegninger og beskrivelse på Seas sin hjemmeside, men kabinettet er veldig ordinært, og kunne muligens vært enda mer solid. Er også endel som selges på finn.

kjeorb

Medlem
    Ble medlem
    27.03.2015
    Antall liker
    1
    Hva med DIY markedet ?
    Seas Bifrost er en 2-veis stativhøyttaler med 6.5" Seas Excel bass/mellomtone med pappmembran, samt den dyreste soft-domen til Seas, med kallenavnet "Crescendo". Den spiller sikkert med veldig høy kvalitet, og er et trygt valg, da den har elementer med tradisjonelle membran-materialer. Det ligger tegninger og beskrivelse på Seas sin hjemmeside, men kabinettet er veldig ordinært, og kunne muligens vært enda mer solid. Er også endel som selges på finn.
    Finner lite om denne skal jeg være ærlig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn