Diverse Utdøende rase

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
28.354
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg tror faktisk at det kommer an på…
Eldstegutten ønsker seg stereo i klasse med det som står i stuen her. Men han er både musikkelsker og musikkutøver, så, og kanskje litt spesiell.
Men han har en far som har arvet interessen (og en del plater) fra sin far.
Folk flest liker egentlig ikke musikk. De skal helst prate den i stykker. Hva skal de da med greier som kan levere 110dB på et par meters avstand?
Nå som vi alle er forskjellige: Jeg liker heller ikke slike hifialtere.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.626
Sted
Ytterst i havgapet...
Svært mange bruker musikk som erstatning for stillhet, - ikke for at de egentlig er så veldig interessert i selv musikken...Stillhet er nærmest farlig, så derfor er det om å fylle på med bakgrunnsmusikk når man gjøre "kjedelige" jobber, trener etc etc.. Jeg er rimelig sikker på at mange unge og middelaldrende kommer til å slite med både tinnitus og hørselsskader, for det spares ikke akkurat på trøkk heller...

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Antall liker
2.736
HiEnd-bransjen er i ferd med å ødelegge seg selv, med reinhekla svada og tulleprodukter. Jeg har såpass bakgrunn med tung, profesjonell elektronikk at jeg har null tro på at en forsterker til en halv mill eller verre er verdt det vurdert fra et teknisk ståsted. At noen likevel kjøper det, er helt OK - men det blir som å kjøpe ei Rolex klokke - det er helt OK hvis man ellers synes man har råd, men ingen (?) tror at en Rolex er mer nøyaktig en ei Casio til noen hundrelapper.
Det er bare å se på produktene fra Osvaldo Mills... helt OK som design og livsstilsprodukter hvis man har nok penger - men teknisk overlegne..?? Njet!
Enig. Prisene blir bare mer og mer ekstreme. Men det også en del som kan tyde på at det der man tjener penger foruten i veldig rimelig prisklasse. Markedet for mellomklassen ser ut til å bli mindre og mindre.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.453
Sted
Holmestrand
Enig med trådstarter, interessen for større anlegg vil jeg tro er for nedadgående. Produsenter går konkurs, butikker likedan. Markedet vil alltid være der, men hvilken størrelse? For de fleste er det en eller to aktive høyttalere som gjelder, bluetooth eller connect gjør susen. Et skikkelig stereoanlegg kan snart sammenlignes med det å ha en modelljernbane:D:eek: Blir en hobby for de rare, men det lever jeg godt med.
Selv vurderer jeg modelljernbane også, så du har nok et poeng. 😂

Topp Bunn