Takk til alle innspill.
Kassen jeg har under bygging har ytremål 70x70 i footprint og 55 cm høyt. Laget i 30mm MDF.
Spørsmål:
1) Inn bakre del av kassen er lukket kammer for enheten som er mindre enn Altec 816; nærmere bestemt 145 (d) x 490 (h) x 640 (b). Er det for lite?
2) Selve hornet er 440mm langt, har indre åpning mot enheten 220 (b) x 290 (h). Høres den åpningen grei ut?
3) Så har jeg en ekspansjon utover mot åpningen som er 640 (b) x 490 (h), med mye mer krumning enn Altec 816 - mer som på Avantgarde med liten ekspansjon i begynnelsen og så "flaring out" til ca. 45 grader på senterakse i utløpet. Har dessuten ekspansjon i vertikalmålet fra 290 til 490 mm - Altec'en har parallele bunn og toppsider som jeg mener er ugunstig. Høres det helt feil ut?
4) Jeg planleger å bruke konstruksjonen fra min tidligere sub som Tysse hjalp meg med - se tråd
http://www.hifisentralen.no/forumet...re-etc/66057-jbl-2243-hpl-i-lukket-kasse.html - men kommer til å lage to separate som står under Altec-horna. Håper disse klarer å dekke opp til 200?
5) Et av bildene i innlegget til Janly viser et svart horn som stå på gulvet - det likner skremmende på det jeg bygger - har noen detaljer og mål på disse?
Takk igjen for god støtte; alle kommer til å bli glade tilslutt bortsett fra naboen ....