Utstyr vi angrer på at vi skiftet ut

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Angrere og angrer, men jeg savner til tider min gamle Audio Innovation S500 integrerte, eller så er det minnet om alle de gode stundene den skjenkte meg jeg savner.

    mvh
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    angrer ikke så mye men jeg savner litt en roksan xerxes platespiller med artemis arm og topp riaa fra roksan som var fest opp i spilleren, den hatte dobbel strømforsyning. Men det var i 99" som jeg solgte den så det kan være at tiden har gjør den litt bedre :). Byggekvalitet var ihvertfall ikke en av sterke sidene.
     

    rotecop

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.202
    Antall liker
    1.044
    Torget vurderinger
    2
    Jeg angrer litt på at jeg byttet ut Micriomega trio drivverket mitt. men det er bygget med mekaniske koponenter så etter 10 års dagelig drift så var det vel på tide rent mekanisk. ingenting varer evig. Evig eies kun det tapte (sitat)
    Derimot angrer jeg uforbeholdent på at jeg midt på 80- tallet byttet ut Celestion sl 600. Det var bare dumt. De hadde et potensiale som jeg ikke fikk utnyttet.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    rotecop skrev:
    Jeg angrer litt på at jeg byttet ut Micriomega trio drivverket mitt. men det er bygget med mekaniske koponenter så etter 10 års dagelig drift så var det vel på tide rent mekanisk. ingenting varer evig. Evig eies kun det tapte (sitat)
    Derimot angrer jeg uforbeholdent på at jeg midt på 80- tallet byttet ut Celestion sl 600. Det var bare dumt. De hadde et potensiale som jeg ikke fikk utnyttet.
    Apropos sitat; jeg kom over et i går kveld som forsåvidt kan ha relevans til denne tråden: Lykke er ikke å få det man ønsker seg, men å ønske seg det man har.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.898
    Antall liker
    10.408
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Steinar: Utrolig godt sagt; og noe å legge seg på minne.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    erato skrev:
    Steinar: Utrolig godt sagt; og noe å legge seg på minne.
    Det synes jeg også. Jeg har tenkt mye på det igår kveld og i natt, og det berører så mangt her i livet. Vel verdt å ta fram fra tid til annen. Får deg til å reflektere litt.
    Hvor jeg fant det? I en krimbok som heter "I død manns fotspor".

    I en annen bok, Blodige Dråper, fant jeg dette filosofiske spørsmålet: Er det fremskritt når en kannibal lærer å spise med kniv og gaffel?

    Aldri mer et vondt ord om krimbøker! ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Angrer ikke på noe jeg har gjort. Angrer mere på ting jeg burde gjort.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    8
    janix skrev:
    Solgte Infinity Epsilon i min tid. Har kjøpt og solgt en jungel av utstyr etter det også, men glemmer aldri de høyttalerne.
    You poor bastard!
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Å si at man angrer, er vel litt feil. Jeg vil heller si at jeg skulle ønske jeg hadde hatt råd og plass til å beholde noe av det jeg har solgt for å få plass til og råd til noe annet.

    Hifi-syken er jo der hele tide. Får man lyst på noe annet, så er det vanskelig å la være...

    Skulle ønske jeg fremdeles hadde dette:
    • Audio Innovation S300
    • Carlsson OA50
    • Quad 44 og 306
    • Sony CDP-X5000
     

    Vedlegg

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Steinar_Lund skrev:
    rotecop skrev:
    Jeg angrer litt på at jeg byttet ut Micriomega trio drivverket mitt. men det er bygget med mekaniske koponenter så etter 10 års dagelig drift så var det vel på tide rent mekanisk. ingenting varer evig. Evig eies kun det tapte (sitat)
    Derimot angrer jeg uforbeholdent på at jeg midt på 80- tallet byttet ut Celestion sl 600. Det var bare dumt. De hadde et potensiale som jeg ikke fikk utnyttet.
    Apropos sitat; jeg kom over et i går kveld som forsåvidt kan ha relevans til denne tråden: Lykke er ikke å få det man ønsker seg, men å ønske seg det man har.
    det var ett høyst filosofisk utrykk som treffer sabla bra :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan ikke huske/påstå at jeg angrer på å ha solgt noe hifiutstyr.
    Kanskje med unntak av at jeg nok solgte mine Rogers LS 3/5A for billig, hører du pedal
    For den prisen kunne de kanskje like gjerne blitt stående her, siden de jo ikke ville tatt særlig plass, men antagelig bare koblet opp i ny og ne med nytt bedre utstyr for å sjekke/mimre.

    Mvh.KW
     
    Y

    ymir

    Gjest
    hei

    GALLO NUCLEUS SOLO.Å selge disse var fryktelig dumt,ikke fordi at erstatteren Confluence Pastorale er dårlige ,men fordi Galloene er fantastiske.
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.160
    Antall liker
    18.426
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ymir skrev:
    hei

    GALLO NUCLEUS SOLO.Å selge disse var fryktelig dumt,ikke fordi at erstatteren Confluence Pastorale er dårlige ,men fordi Galloene er fantastiske.
    Hehehe, jeg hadde ikke Solo på lista siden jeg hadde nå kjøpt dem igjen, etter over 10 år. Gav dem ikke en fair sjanse sist (for lite rom og ikke god nok forsterkeri). Denne gangen skal jeg motstå selgetrangen til jeg kan gi dem verdige arbeidsbetingelser.

    Jeg tror det skjer for ofte at man selger for tidlig, fremfor å utløse potensialet i et produkt først.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.397
    Antall liker
    7.041
    Sted
    Holmestrand
    Zomby_Woof skrev:
    Sånn går det med dere, når dere er på byttebåten i eninga... ;)

    Jeg planlegger ny sykkel neste år, og kjenner allerede at jeg kvier meg for å selge den gamle. Men det er kanskje polygami, og ulovlig å beholde begge?
    Jeg kjøpte nettopp ny terrengsykkel. Kona spurte hvilken sykkel som skulle selges, jeg skjønte ikke spørsmålet. Hun ymtet til og med frampå om at en kunne kastes!
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.443
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    xerxes skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Sånn går det med dere, når dere er på byttebåten i eninga... ;)

    Jeg planlegger ny sykkel neste år, og kjenner allerede at jeg kvier meg for å selge den gamle. Men det er kanskje polygami, og ulovlig å beholde begge?
    Jeg kjøpte nettopp ny terrengsykkel. Kona spurte hvilken sykkel som skulle selges, jeg skjønte ikke spørsmålet. Hun ymtet til og med frampå om at en kunne kastes!
    Prøvde det samme med støvlettene til kona i går ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Holmium skrev:
    xerxes skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Sånn går det med dere, når dere er på byttebåten i eninga... ;)

    Jeg planlegger ny sykkel neste år, og kjenner allerede at jeg kvier meg for å selge den gamle. Men det er kanskje polygami, og ulovlig å beholde begge?
    Jeg kjøpte nettopp ny terrengsykkel. Kona spurte hvilken sykkel som skulle selges, jeg skjønte ikke spørsmålet. Hun ymtet til og med frampå om at en kunne kastes!
    Prøvde det samme med støvlettene til kona i går ;D
    Siden jeg har en toroms alene, ender det med at jeg pålegger meg selv å bli kvitt ting. Litt sutring og ufred blir det, kanskje en natt eller to på sofaen. Men, alternativet er tross alt verre...

    :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kora 100SB...Ble ikke solgt, men stjålet... Tragisk.. :'(
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kunne tenke meg å prøve ut Zapsolute 50W klA-forsterkeren jeg en gang hadde nå, men noen stor anger er det ikke.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    HCS skrev:
    Kora 100SB...Ble ikke solgt, men stjålet... Tragisk.. :'(
    Aahh. Der har jeg en. Audiolab 8000A. Lånt bort til en kollega som 'glemte' levere tilbake. Den hadde vært knall til TV'en på soverommet sammen med noen småhøyttalere...
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.736
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Siggerud
    Jeg hadde i sin tid en Luxman røreffekt, MQ-50, som forsvant på en like merkelig måte som jeg fikk den. Den har vært savnet fra tid til annen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Min angreliste er ikke så lang, men jeg har bommma noen ganger.

    Snell Type Q
    Pioneer PL-590/Stax UA7
    Electrocompaniet 25 watter
    Audio Innovations Series 1000
    Nakamichi 600
    Kenwood KD 600/Stax UA9
    JR 149

    Men mitt mørkeste hifi-øyeblikk var nok likevel da jeg i min grenseløse uforstand byttet en strøken og så å si ubrukt Garrard 401 med SME 3012 mot en kasse vin, som jeg forøvrig aldri fikk....
    Jeg var ung, og hadde ikke peiling på hvor god den spilleren var. Det var årevis før noen snakket om klassisk vintage hifi, og en av mine beste kamerater satt der med en ok platesamling, men uten platespiller. Jeg skulle jo hatt juling for et så hodeløst trekk. I det minste skulle jeg hatt en kasse vin.....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.553
    Antall liker
    7.278
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tja.

    Den første "skikkelige" forsterkeren min, en Rotel RA-820, hadde jo vært morsomt å ha på et lite ekstra-anlegg i dag, men det er nok mest nostalgi.

    Med paypal/ebay og alskens bruktmarkeder på Internett, er det ikke så mye som ikke lar seg skaffe igjen hvis man skulle ønske. I alle fall ikke for meg som ikke har eid noe med all verdens samlerverdi.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn