Vår "respekt" for muslimer

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Slik jeg forstår saken unnlot soldatene å gripe inn fordi de var redde for at det bare ville forverre situasjonen for kvinnen.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
BT skrev:
Slik jeg forstår saken unnlot soldatene å gripe inn fordi de var redde for at det bare ville forverre situasjonen for kvinnen.
Kanskje det, ja.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
20.061
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Flott dette her, om ti år får muligens vi lov til å banke våre kvinner også - her i Norge!

Stå på!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Rhesus skrev:
BBking skrev:
http://www.dagbladet.no/2009/06/04/nyheter/utenriks/afghanistan/mishandling/6552416/

For muslimer i Afghanistan er det naturlig å banke kona. Soldater fra det nytalibanistiske Norge må naturligvis ikke gripe inn. Vi må respektere afghanernes kultur, den er like verdifull som vår egen.
Litt for lett å sitte veldig langt unna å være besserwisser, synes jeg da.
Du har sikkert rett. Kanskje hun fortjente en real omgang bank.

b@s

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2007
Antall liker
1
Synes dette blir billig ift å henge ut muslimer.
Finnes da nok av nordmenn som har dengt kona uten at dette blir beskrevet som et "kristent" problem. Her snakker vi om kultur i et land som på mange vis er 200 år etter oss. Like provosert som de fleste andre av slike handlinger men da får en ta person/rett adressat og ikke skjære alle over en kam/henge ut en religiøs gruppe i gammel brunskjortetradisjon.
Jeg er ikke muslim selv, men ville blitt støtt om jeg var. Er det trådstarters hensikt å fryse ut muslimer fra dette forumet eller er du bare tankeløs?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
b@s skrev:
Er det trådstarters hensikt å fryse ut muslimer fra dette forumet eller er du bare tankeløs?
Begge deler "I presume." :-\

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
I skoledagene kjørte jeg drosje. Der var det en sjafør som alltid sa; "nei, no ska æ hjem og bank kjærringa..." da han gikk av vakt.

Vi lo og trodde han spøkte....senere fikk jeg vite at han spøkte ikke.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
275
b@s skrev:
Synes dette blir billig ift å henge ut muslimer.
For enkelte her på forumet er ingen poenger for billige når det byr seg en sjans til å henge ut muslimer / "de andre".
Det er litt synd egentlig, for det skygger for de anledningene der det virkelig er på sin plass å si fra.

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Delle skrev:
Det er litt synd egentlig, for det skygger for de anledningene der det virkelig er på sin plass å si fra.

Mvh
Etter mitt syn er det på sin plass å si fra når noen banker opp kona si. Å unnskylde folk med at de har en spesiell kultur eller religion, og derigjennom ikke "vet" bedre, (jfr. Bongo fra Kongo) er en kraftig nedvurdering av ovegriperne som ligger på grensen til rasisme.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
oddgeir skrev:
Delle skrev:

Mvh
Etter mitt syn er det på sin plass å si fra når noen banker opp kona si. Å unnskylde folk med at de har en spesiell kultur eller religion, og derigjennom ikke "vet" bedre, (jfr. Bongo fra Kongo) er en kraftig nedvurdering av ovegriperne som ligger på grensen til rasisme.
Ja, det er jo det egentlige poenget her.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
275
oddgeir skrev:
Delle skrev:

Mvh
Merk at det er forskjell på "noen" og "muslimer i Afghanistan".
Forøvrig unnskylder jeg ingenting. At det er uakseptabelt å slå kona si er en selvfølge, det er også uakseptabelt å skjære alle under samme kam.

Mvh

Topp Bunn