V-twin anbefalinger

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Har vært på jakt etter ny sykkel etter at den gamle gikk i veggen i en tunnel rett etter Stryn...
Jeg fikk prøvd meg litt med en V-strom 1000 i sommer, og det gav mersmak.
Jeg har derfor bestemt meg for at min neste sykkel blir med 2 sylindre.

Syklene jeg har tenkt på fram til nå er:
Yamaha TDM, Suzuki V-stom 1000/evt. TDL1000, Aprilia Tuono og BMW R100/1200S.
Er det noen her på forumet som kan gi meg litt info. vedr. disse syklene?
Har tenkt å bruke sykkelen til litt "svingekjøring" rundt vestlandet og i perioder litt lengre turer. (90 mil)
Jeg er på jakt etter en oppreist kjørestilling og krefter fra lave turtall.
Anyone?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.244
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Oppreist kjørestilling og krefter fra lave turtall? Intruder ? Harley?

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Ducati`s touring sykkler blir for lite oppreist?

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Føler kanskje at Harley blir litt for tungt og gammeldags, og - ja - jeg er klar over at V-ROD er på markedet. Fin sykkel, men fremdeles litt for tung til den bruken jeg hadde tenkt. Har ellers ikke tenkt å skaffe meg noe i Chopper style.
Grunnen til at jeg ikke kan ha sykkelen for mye framover-lent mtp. sittestilling er at hendene sovner da...

Var i Assen i sommer (med gips). Kjørte da litt sammen med noen Ducati-sykler. Synes de bråker noe helt infernalsk på tomgang.
Mener at dette skyldes clutch-systemet de bruker?
Flotte sykler, men kanskje litt i dyreste laget?

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Jeg har vært lykkelig eier av en Ducati sportstouring i 10 år uten problemer av noe salg. Den er ikke for "fremoverlent" men har likevel en sportslig kjørestil. Lettkjørt og fin og trives både på svingete landevei såvell som motorvei.Enig med Hifiasylet at den rasler godt på tomgang, men du verden når du får i gang turtallet da er det high-end :)

Elektron

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Har vært hos Trondheim-fillialen av Ducati og tittet på godsakene, må innrømme det.
Var ikke stygt det jeg så...
Men foreløpig er det vel Aprilia Tuono som er favoritten hos meg.
Har inntrykk av at den kan trives godt på svingete vestlandsveier.
(Kanskje litt mye motor mtp. førerkort og liv og helse?)

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Aprillaen er en kjempeflott sykkel. Hestekrefter gjør ikke noe så lenge du kjører med "innsiden av hjelmen". Se også litt på Moto Guzzi V11 Sport. Nydelig drag.

Elektron

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Elektron skrev:
Aprillaen er en kjempeflott sykkel. Hestekrefter gjør ikke noe så lenge du kjører med "innsiden av hjelmen"

Elektron
Trodde det var der hornene vokste jeg... ;D

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
hifiasylet skrev:
Kanskje litt mye motor mtp. førerkort og liv og helse?
Hehe, skulle til å si at du får plenty med dreiemoment på en ZZR1100 på lave turtall også, selv om det er fire sylindre ;D

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
hifiasylet skrev:
Elektron skrev:
Aprillaen er en kjempeflott sykkel. Hestekrefter gjør ikke noe så lenge du kjører med "innsiden av hjelmen"

Elektron
Trodde det var der hornene vokste jeg... ;D
Enkelte ganger vokser det kraftig ja, spesielt hvis du er med en gjeng som ligger og jager.

Elektron

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Elektron skrev:
Se også litt på Moto Guzzi V11 Sport. Nydelig drag.

Elektron
Så på Guzzien, leste at den var litt tung og at det var mye vibrasjon fra 3500 - 5000 RPM.
Men at den ikke har kjede er et pluss, ut ifra vedlikeholdsmessige hensyn.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
ØivindJ skrev:
hifiasylet skrev:
Kanskje litt mye motor mtp. førerkort og liv og helse?
Hehe, skulle til å si at du får plenty med dreiemoment på en ZZR1100 på lave turtall også, selv om det er fire sylindre ;D
Jeg lånte en slik en hel dag. Det var rimelig hysteriske saker. Klarte ikke helt å venne meg til det forhjulet som absolutt ville opp hele tiden ;D

Elektron

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
hifiasylet skrev:
Elektron skrev:

Elektron
Så på Guzzien, leste at den var litt tung og at det var mye vibrasjon fra 3500 - 5000 RPM.
Det er et godt poeng. Jeg hadde kardang på en av mine tidligere sykler Suzuki VX 800. Det er deilig å slippe smøring og drevskifte.

Elektron

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Funderer litt på det samme, noen som har prøvd denne?

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Var som sagt ute og testet en V-strom 1000 her i sommer. Kjempesykkel, men litt uvillig og hakkete gange under ca. 3800 rpm.
Etter å ha lest på nettet, bestilte vi et Powercommander PCIII USB sett, monterte dette på 15 minutter og WHOW, for en forskjell!!!
Dro helt rent fra ca. 2000 rpm, virket mye sterkere i hele registeret. Var definitivt verdt penga!
Betalte vel 2100.- inkl. alt.
Var heldig, han som sendte dette (http://myworld.ebay.com/ebaymotors/motofaster_online/) satte ned shipping verdien til rundt 50 $ uoppfordret...
Imponerende service.

Kommer nok til å handle en sånn en til min neste sykkel også, effekten var imponerende. :D

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
Har lest mye bra om Triumph, motorene kombinerer det beste fra 4 sylindrere og 2 sylindrede.
Kunne gjerne vært et alternativ?

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.438
Torget vurderinger
5
Min Ducati 750 ss har en sportslig kjørestilling uten å være for fremoverlent. Finnes også som 900 hvis du er ute etter mer krutt 8) Holder en knapp på Ducati og Guzzi av de nevnte alternativer. Triumph sine retromodeller virker også kule, men det spørs jo hva slags stil man liker.

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Hva med Victory som kommer i salg i Norge nå i høst. Har prøvekjørt Vegas og Hammer, og det er noe annet enn Harley. Men det er kanskje ikke den type sykkel du er ute etter?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Har en Intruder selv og er godt fornøyd med den, selv om jeg har litt lyst på en Honda NT700V Deauville, med ABS. Hondaen er mere ren reisesykkel. Men du vil vel ha mere motor?

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Elektron skrev:
Jeg lånte en slik en hel dag. Det var rimelig hysteriske saker. Klarte ikke helt å venne meg til det forhjulet som absolutt ville opp hele tiden ;D
Jeg hadde ingen lapp og få timer erfaring på to hjul da jeg prøvde det beistet, holdt på å drite på meg. Måtte jo bare teste gutsen på andre giret..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
hifiasylet skrev:
Elektron skrev:

Elektron
Kjøpte en slik ny jeg, hadde den i 5-6 år. Vibrasjoner...? Pfhøyy. Bare tull. Det er akkurat slik det skal være.

Sykkelen er praktisk talt vedlikeholdsfri den; med tørr clutch, kardang, injection, 2 ventiler pr side drevet av støtstenger osv osv. Glimrende sykkel med utmerkede kjøreegenskaper, men laber finish her og der (før Aprilia-overtakelsen den der). Heftig motor. Elendig forhandlernett og kundeoppfølging var grunnen til at jeg solgte.

journeyman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.04.2005
Antall liker
1
Slutter meg til dem som mener Ducati er ett godt valg. Etter å ha eid flere japanske plast rakketter i en årrekke, falt jeg pladask da jeg prøvde en Ducati V-twin. Kjøreglede, sportslig kjørestilling, lyd, estetikk, bunndrag.. alt bare klaffet. Siden har jeg aldri vurdert noe annet......

Noen av de nyere Ducati modellen har også fått våt-clutch, noe som fjerner den "skramlelyden" du referer til :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.095
Torget vurderinger
0
Guzzi med tverrstillt V motor er jo griselekkert da. Har ikke kjørt noen Guzzi men siklet over bilder desto oftere! ;)

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
93
Sted
Vestlandet
mcn skrev:
Slutter meg til dem som mener Ducati er ett godt valg. Etter å ha eid flere japanske plast rakketter i en årrekke, falt jeg pladask da jeg prøvde en Ducati V-twin. Kjøreglede, sportslig kjørestilling, lyd, estetikk, bunndrag.. alt bare klaffet. Siden har jeg aldri vurdert noe annet......

Noen av de nyere Ducati modellen har også fått våt-clutch, noe som fjerner den "skramlelyden" du referer til :)
Det var interessant, hvilke modeller er det som likner på f.eks. Tuonoen da?
Og, finnes det flere alternativer på 2 sylindret morrosykkel fra andre merker?

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
hifiasylet skrev:
Tuonoen er nok også svært god. Husker de knapt kunne skryte nok av modellen med helkåpe da den kom på markedet. Tuonoen er jo italiener den også :)

journeyman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.04.2005
Antall liker
1
hifiasylet skrev:
mcn skrev:

Og, finnes det flere alternativer på 2 sylindret morrosykkel fra andre merker?

Ducati Streetfighter likner på Tuonoen:

Topp Bunn