Eh.... når kikka du sist i et interiørmagasin?? Bilder, bøker og ikke minst "sterioanlegg" er am strengstens verboten. Om det skal være bilder, kan det være noe på et par kvm av noe fullstendig uforståelig, - i beste fall kanskje en giraff....
Tenker du på store eneboliger eller små leiligheter nå?De aller fleste moderne hus har en stor mangel. Alt for lite veggplass til bokhyller og malerier! Et stort savn!
Nettopp, en sveitservilla har spisestue, peisestue, bilbliotek og og små rutete vinduer. Det blir mye veggplass av slikt. Moderne boliger har gjerne størst mulig rom og store glassflater mot lys, og utsikt. Jeg vil heller se ut i hagen enn inn i en bokhylle. Også på kvelden. Men jeg har masse bøker og plater i stua for det. Bedre diffusorer enn bilderJo jeg vet, jeg burde hatt råd til en enorm sweitservilla! Da hadde jeg hatt plass nok. Men slike er jo så fordømrade dyre da!
Den utsikten fremstår for meg som en lett fascinerende blanding mellom en dystopisk sci-fi-kulisse og Legoland. Så jeg er sterkt ambivalent. Men det uten sammenlikning styggeste bygget er det du står inni, det gir meg intet rom for ambivalens.
Munch Brygge (teglsteinsbyggene til venstre) vant Oslo Arkitektforenings Arkitekturpris 2019 og Oslo bys arkitekturpris 2020. Så det har to juryer avgjort er fint.
Men grått er kjedelig og trist. Enda verre når været er tilsvarende.Som sagt, er nok mer riktig å beskue fra bakkenivå som nesten all arkitektur er:
Vis vedlegget 802809
Vis vedlegget 802810
Vis vedlegget 802813
Vel, eg har vori buss-sjåfør tidlegare og kona er sjukepleiar. I tillegg liker eg Liverpool.... Kvifor ikkje?Lyst på en ny start?
Kanskje denne.
![]()
Historic local pub in Greater Manchester on the market for £400,000
The well-known pub is seeking a new lease of lifewww.manchestereveningnews.co.uk
Det morsomme med dette er at det kun er den private versjonen som svarer på kravene til UU*. Det skal være 300mm horisontal håndløper før første trinn.
Hm.. det ser ut som om du har rett, jeg var ikke klar over at det var lavere krav for uteareal. Logikken er vel at man vokter seg mer der.Det bemerkes at den offentlige versjonen vist er i forb. med uteareal og tilfredsstiller som sådan de krav som oppgis i forskriften for slike!
Må innrømma at eg liker han.![]()
Puddle Sound
Create a new experience connecting sound and people、聲音理想圖由聲音與人的連結而創造出新體驗的品牌、音と人をつなぐ新たな体験を創造するpuddlesound.com
Vis vedlegget 809731
Dette er jo egentlig bare enda et stykke overpriset oligarkhifi, men er det vakkert ?
Den der er kjempefin, tror det var Trondmeg som solgte en slik for noen måneder siden.
Er ikke lov å poste annonser her, se på gode kjøp!Jeg skulle gjerne hatt en.
Det var ikke en annonse.Er ikke lov å poste annonser her, se på gode kjøp!