Eg hevar med Kazunori FujimotoMen kom med en betong bunker med noen stoler inni så skal du tomlene kommer opp
Jeg tenker EKKO - EKKO - EKKO - EKKO - EKKO - EKKO - EKKOEg hevar med Kazunori Fujimoto
Tredje gongen eg legg ut dette huset, trur eg. Eg bed om tilgjeving for evt regelbrot det fører med seg
"Armen sto i en umulig vinkel, den måtte være knukket"Får håpe den har tørrsump smøring, litt lei vinkel
Nydeleg, @ePi. Kan nokon fortelja meg kvifor det vart bygd så mange flotte atriumhus på 1960-talet (kanskje også tidleg 1970), men nesten ikkje seinare? Er det pga utnytting tomta eller det norske kravet om utsikt frå stoveglaset? Angsten for flate tak?Fin DN-artikkel om Mari Kollandsrud, atriumhus og å være arkitekt og kvinne på tidlig 60-tall. Dessverre betalingsmur, men filmen øverst gir noen spennende smakebiter.
Kan nokon fortelja meg kvifor det vart bygd så mange flotte atriumhus på 1960-talet (kanskje også tidleg 1970), men nesten ikkje seinare?
Den særnorske trangen til å stenge seg inne bak smårutete vinduer med minst to fag gardiner, nips & potteplanter slik at lysinnfallet reduseres til ca. 20% .
Kombinert med ditto dysfunksjonelle nordmenn med mastergrad i tastelessness og manglende "Wohnkultur"
Siden jeg representerer "bransjen," har jeg valgt å ta i bruk moderne hjelpemidler for å synliggjøre én av grunnene. Som du ser av modellen jeg har tatt ut av Solibri gir et leilighetsbygg mye bedre BRA-s faktor. Småhusbebyggelse slik som enebolig og rekkehus bygges nesten utelukkende i eplehager og på tomter i tilgrensende kommuner.Nydeleg, @ePi. Kan nokon fortelja meg kvifor det vart bygd så mange flotte atriumhus på 1960-talet (kanskje også tidleg 1970), men nesten ikkje seinare? Er det pga utnytting tomta eller det norske kravet om utsikt frå stoveglaset? Angsten for flate tak?
Bare så det er sagt, jeg uttaler meg om Oslo kun fordi det er det jeg vet litt om -ikke fordi det er det eneste som gjelder. Pluss, jeg er tusen prosent enig med deg om fortreffeligheten til atriumshus. Rekkehus også, for den del. Hallagerbakken og Giskehagen er perler, har vært mye i sistnevnte og det er noe helt eget synes jeg.Facts, men det finnes andre steder å bygge enn akkurat i Oslo. Og på flere steder hvor det faktisk er bygget atriumshis i noe antall så rapporteres det om stor trivsel blant beboerne.
Kjenner sonen til ho som er intervjua, og han er iallfall ein flott fyr. Men eg har inntrykk av at Suldal er nesten så langt unna alt som du kjem i Rogaland. Elles er jo det å stort sett ha vertikale fjellsider som utsikt litt for spesielt interesserte (ja, eg har det nesten sjølv).Fikk én arbeidsplass for Englandskabelen: – Distriktskommuner blir som en mygg for utbyggere
Mange kommuner kan risikere å gjøre samme erfaring som Suldal når det nå skal investeres milliarder i å oppgradere og utvide gamle kraftanlegg.www.nrk.no
Vis vedlegget 996313
…noen som vet hvordan det er å bo i Suldal? Spør for en venn.
Litt meir om atriumhusa til Grung her, @ePiMen kraftarkitekturen til Grung d.y. er flott. Atriumhusa også, sikkert.
Vokste opp i et av hennes atriumhus, Solvangen på Skjetten.Hun var med på å revolusjonere norsk boligarkitektur (+)
Arkitekt Mari Kollandsrud (91) synes det er «veldig, veldig synd» at de store utbyggerne helt mangler ambisjoner om å eksperimentere litt.www.dn.no
Fin DN-artikkel om Mari Kollandsrud, atriumhus og å være arkitekt og kvinne på tidlig 60-tall. Dessverre betalingsmur, men filmen øverst gir noen spennende smakebiter.