Situated in the fjord next to the Munch museum, which was also designed by Estudio Herreros, the structure is the latest addition to a cluster of floating saunas commissioned by the Oslo Sauna Association in the hopes of "bringing sauna to the people".
*Blod, *späck från HälsoGris, vatten, *rismjöl, *potatismjöl, *socker, *russin, *äpplejuice *kryddor, salt, * ekologisk råvara. Enda 100% ekologiskt blodkorv tillverkad i Sverige. Med russin.
Er det kanskje å strekkja atriumhus-begrepet litt? Vel, innvendig klassisk med sovefløy, stovefløy og kjøken i skjeringa. Men ut frå bileta ser det ikkje ut som atriet er eit atrium, for å seia det slik, men ein lun krok.
Det er fleire hus i denne tradisjonen her i tråden som eg kanskje har likt betre, men ingen som ligg så flott/sentralt til.
Ja, prisnivået er heilt vilt. Eg innser at same kva eg føretek meg, er sjansane for å kunne flytta til ein villa på indre vest innan mi levetid vanskeleg å skilja frå 0. Sjølv om eg legg bort alle krav til lov og moral.
Ja, prisnivået er heilt vilt. Eg innser at same kva eg føretek meg, er sjansane for å kunne flytta til ein villa på indre vest innan mi levetid vanskeleg å skilja frå 0. Sjølv om eg legg bort alle krav til lov og moral.
Ikke i nærheten av å være betalbart for lønnsmottakere, men ikke såå dyrt sammenlignet med mye annet. Godt å bo på Fagerborg.
808 kvm tomt i stille villastrøk innenfor Ring 2. En oase mellom Stensparken og Marienlyst. Nære Bogstadveien, men samtidig så fjernt. Meget høy bokvalitet.
Det er uansett ganske turn-off å diskutera betalbarheit i ein tråd om god/vakker design.
Men eg lurer alltid på om dei som kan kjøpa eit hus til 30 mill (og der inntekt og/eller kapital står i stil) vil finna seg til rette i eit hus laga på slutten av 1950-talet for å vera fint, men rasjonelt og sakleg (Maya er kanskje ikkje det mest fornuftige stålbestikket, då). Vil dei tola bad på storleik med eit gjestetoalett anno 2024? Raggsokkar året rundt?
Budde nokre år i Stensgata, så eg har vandra ein del rundt i gatene på Fagerborg. Einig i det du skriv.
14K likes, 360 comments - orafadandrea on June 14, 2024: "Residência Mario Masetti, 1968 por Paulo Mendes da Rocha (@pmrworks) e João de Gennaro. #pacaembu #mariomasetti #arquitetura #architecture #arquitectura #paulomendesdarocha #archlovers #architect #brutalism #brutal_architecture #brutalist...
www.instagram.com
Kanskje ikke alles kopp med te, men asså.. dobbelt betong kassettdekke. Man må jo elske det.
In 1930, a Hungarian inventor observed youngsters playing with marbles in a puddle and noticed that the marbles left a trail of water after them. That's how the idea came to be: why not write with a ball-shaped metal nib?
This is how the pen was created. László József Biro collaborated with his scientist brother György to develop a novel pen model.
Finally, they discovered the ideal combination: viscous ink and a tip with a little ball that rotated freely, keeping the ink from drying out and managing its flow. They displayed their innovation at the Budapest International Fair in 1931 and patented it in 1938, but they did not promote it right away.
With the outbreak of World War II, the brothers emigrated to Argentina, where they established a business in their garage. Although they were initially unsuccessful due to the product's exorbitant cost, they eventually acquired a contract with the British Air Force, which increased its popularity.
They licensed their invention to Eversharp Faber in the United States for $2 million in 1943.
Marcel Bich purchased the rights in 1950 and, on the advice of an advertising expert, omitted the "h" from his surname to form the business BICGroup.
In that year, they introduced the first BIC Cristal, one of the most flawless designs ever developed, with over 20 million units sold each day across the world.
Since 1953, over 100 billion BIC Cristals have been produced, making it the best-selling pen of all time.
Mes oui, monsieur. En opplevelse. Det er vel Norman Foster & Ass. Som tar på seg skylda for formgivinga. Historien sier at ingen entreprenører ville ta jobben, inntil det selskapet som opprinnelig bygget « La Dame du fer» ( Eiffels tårn ) tok opp hansken for å bevare Fransk ære.
Det er ikke mange broer som har besøkssenter med utstilling.
Mes oui, monsieur. En opplevelse. Det er vel Norman Foster & Ass. Som tar på seg skylda for formgivinga. Historien sier at ingen entreprenører ville ta jobben, inntil det selskapet som opprinnelig bygget « La Dame du fer» ( Eiffels tårn ) tok opp hansken for å bevare Fransk ære.
Det er ikke mange broer som har besøkssenter med utstilling.
Jeg var med på åpningsseremonien av den nye Svinesundbroen. Hadde arbeidet med mulighetene den ville skape for kommunene på begge sider av grensen, etter at den ble innviet. (På den tiden var det også planer for aktivitet på Rygge flyplass og man så en mulighet for en ny giv for disse kommunene).
Da jeg kom til broen, som det hadde vært så mye styr om i så lang tid, var min første tanke: Hvorfor er det så mye oppstyr om denne lille og kjedelige broen? Konger og VIPs så langt øyet kunne se. Selv Richard Florida var blitt fløyet inn for å fortelle om de enorme mulighetene denne lille brostubben ville skape.
Meget flott, har kjørt der når vi tar omvei til hytta vår ved Høyanger/Vadheim.
Rå og herlig natur, er forresten over 1300 meter dypt rett utenfor hytta vår, kan trygt stupe fra berget der!
An engineering miracle, påstås det. De har nok sett hva som skjer med broer som kommer i selvsving.
De fikk jo et sykehus opp på noen dager under Covid (samtidig som de sveiset folk inne i leilighetsgårder). Kan være at det ikke brukes så mange komitéer og høringer før man smeller i gang. Gitt tempoet de bygger lyntogspor med blir det å ha fått på plass den kinesiske muren ikke så utrolig som det egentlig er.
Dette er såpass stort i dimensjonene at jeg tror man blir småkryp nede på dekket, kanskje ikke mulig å beundre det estetiske?
(Skrevet av en som presterte kunstykket å få motorstipp på Øresundbroen, midt mellom Danmark og Sverige!)
Jeg synes at den er nøkternt-vakker, som denne:
Nessundet bru. Skibladner seiler under.
Slike Eiffelbruer er vakre. God engineering blir gjerne det med tiden.