Det er nok samme ting med denne:Den er nok ikke for alle, nei. Null justeringsmuligheter, så er du for lang er det dårlig match.
Vet du navnet på denne, Sluket (hvor kan den bestilles)?Gutteklubb-barsk, en av en serie stoler med coole designs. Finnes bl.a. med Spitfire tegninger også!
Har det hjemme, men dette er en one-off stol, men de har andre og lager på best. Skal sjekke for deg.Vet du navnet på denne, Sluket (hvor kan den bestilles)?Gutteklubb-barsk, en av en serie stoler med coole designs. Finnes bl.a. med Spitfire tegninger også!
Dette er vel mer regelen enn unntaket?Noen bekjente har slike "hvilestoler". De er flotte å se på, men sittekomforten er en katastrofe
Det var ikke først og fremst stolene hans jeg refererte til, men alle duppedittene (jeg slapp billig unna, der). Eksempelvis appelsinpressa, Parrot, mfl.Stolene hans kan være lekre, men gode å sitte i?Liker Philippe Starck sine duppeditt-kreasjoner da disse også har en praktisk innfallsvinkel.
Vis vedlegget 368819
Vis vedlegget 368820
Har med mat og gjøre (kjøkkenredskap) så forslaget ditt er nok litt 'far off'!Dorullholder?
Ligner, men nei.Lignet på en stearinlys slukker?
mvh
8) - Sorry!Pepperkvern for de kortarmede.
Dette pleier å være en god test for å finne ut av hvor bevandret folk er:
Jeg hadde ihvertfall null snøring på hva denne var for....
Kjøpte min i Tyskland etter å ha opplevd den hjemme hos en venn.Genialt. Sånn har jeg lyst på.
Er det bare i Nederland de har sånne?
Se det!Dette pleier å være en god test for å finne ut av hvor bevandret folk er:
Jeg hadde ihvertfall null snøring på hva denne var for....
Eggåpner. Slipper ballen ned og lager en perfekt sirkel rundt egget. (Noe klumsete beskrevet.)
Nå er du virkelig forutinntatt synes jeg.Og illusjonen inneholder nok for de fleste av oss en slank deilig-lekker sommerbrun ung dame som nedsenker sitt legeme i et slik kar.....!Nå må du ikke ødelegge våre illusjoner med hverdagslige trivialiteter.Transparente kar fungerer om du har noen som polerer dem etter deg - og bare det å rense spilene på den stolen ser ut som en idiotoppgave.
For å komme tilbake til trådens egentlige tema,
- Charles & Ray Eams' Lounge Chair er en vel kjent klassiker jeg aldri blir lei av. Oftest avbildet med tilhørende Ottoman. Jeg synes den gjør seg minst like godt med Susanna Hoffs. Dessverre synes det å være fake. (Stolen, - ikke Susanna). Understellet virker for høyreist. Noen som kan mer og kan si om den er fake eller bare gammel, uvanlig amerikansk versjon ?
Vis vedlegget 368764
Jeg må da si at understellet til Susanna er akkurat passe høyreist?Jeg synes den gjør seg minst like godt med Susanna Hoffs. Dessverre synes det å være fake. (Stolen, - ikke Susanna). Understellet virker for høyreist.
Vis vedlegget 368764
Liker også Lounge Chair godt og har ved flere anledninger vært på nippet til å kjøpe. Men så prøversitter jeg igjen og kommer til samme konklusjon om at sittepunkt er for lavt for min komfort. Sånn sett hadde det faktisk vært greit med en høydejustering, originalt eller ikke.Nå er du virkelig forutinntatt synes jeg.Og illusjonen inneholder nok for de fleste av oss en slank deilig-lekker sommerbrun ung dame som nedsenker sitt legeme i et slik kar.....!
For å komme tilbake til trådens egentlige tema,
- Charles & Ray Eams' Lounge Chair er en vel kjent klassiker jeg aldri blir lei av. Oftest avbildet med tilhørende Ottoman. Jeg synes den gjør seg minst like godt med Susanna Hoffs. Dessverre synes det å være fake. (Stolen, - ikke Susanna). Understellet virker for høyreist. Noen som kan mer og kan si om den er fake eller bare gammel, uvanlig amerikansk versjon ?
Vis vedlegget 368764
Stolen er helt sikkert fake, for høyt understell som du påpeker og det har den pga høydejusteringen som heller ikke er originalt.
Jeg liker Eames Lounge Chair veldig godt, både til å se på og å sitte i.
Jeg sov urolig i natt.Kan nok være at puten i stolen ikke lenger er lik på den store modellen. Det plager meg ikke nevneverdig.
Tviler på at dette er noen fasit.Noen bekjente har slike "hvilestoler". De er flotte å se på, men sittekomforten er en katastrofe
Jeg synes også Peel er god å sitte i. Har en selv, (uten hodestøtten) og til opprett sitting og konversering er den behagelig og god å sitte i.Tviler på at dette er noen fasit.Noen bekjente har slike "hvilestoler". De er flotte å se på, men sittekomforten er en katastrofe
Jeg har en selv fordi den er flott å se på OG god å sitte i. Det siste er det flere som uoppfordret har bemerket.
Dissajnstoler generelt er en katastrofe å sitte i. Sier bare Barcelona ....
https://peterqvist.com/product/peak-lounge-chair/Peter Qvist f. 1976. Lænestol / lounge chair model Peak samt tilhørende sofabord model Qvist Coffee table af olieret og vokset lamineret birk med hvide laminat-sider. Designet og fremstillet hos Peterqvist.com