Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• .tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Bach_Man skrev:
    .tore. skrev:
    Mer lekkert fra Braun. Både NAD og en del andre produsenter står i gjeld til Braun.
    NAD bør vel forbli unevnt i en tråd som handler om vakkert design.
    Det er vel en del stygt opp gjennom tidene, men urNADen har noe upretensiøst vakkert over seg, synes jeg i alle fall ;)

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sparrow av Zhili Liu (fra Bird serien av lamper)

Hvor flott det helt enkle kan være

Vedlegg

espen

Medlem
    Ble medlem
    16.02.2002
    Antall liker
    13
    Gjestemedlem skrev:
    Sparrow av Zhili Liu (fra Bird serien av lamper)

Hvor flott det helt enkle kan være
    Den lampa der blir sikkert lekker med sparepærer!

Hilsen Blekkulf 8)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    impulse skrev:
    hifiguru skrev:
    Åhh, pokker for et herlig design det var på dem. Hvorfor kan det ikke bare gjøres slik?
    Antakeligvis fordi det finnes altfor få hifiprodusenter som ser poenget og for mange kunder som heller vil ha vulgært bling. Desverre.
    Sjelden vare, en Quad egentlig, men ikke umulig.
    "No other than Dieter Rams himself has granted permission to QUAD Musikwiedergabe GmbH to produce the LE 1 again"
    Kjøpes fra Tyskland for 5000 Euro excl. VAT

Beklager påsporingen....

V

vredensgnag

Gjest
    Hmmm - tidligere i tråden brukte jeg Gromas Kolibri skrivemaskin som eksempel på vakker design.
    I går fikk jeg en innskytelse - har ikke sjekket ebay.de på lang tid, men gjorde det på morgenen.
    Jammen hadde de ikke fått inn en svart Groma, med bæreveske. Gni øynene, noe må være galt. Neida.
    Budrunden gikk ut 22.10 i går kveld. Jeg satt og trykket refresh helt inntil siste sekund, og nå er en svart Groma Kolibri på vei.

Ledd i propagandakrigen i femtiårene. Østtyskerne ga sine diplomater, journalister og funksjonærer slike, når de skulle være i kontakt med utenlandske kolleger - i eller utenfor DDR. Mye misunnelse å spore blant utlendingene, over verdens laveste og mest kompakte skrivemaskin med profesjonelt anslagsverk og korrekt tastaturbredde.

Alles in Ordnung.

Vedlegg

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    vredensgnag skrev:
    Hmmm - tidligere i tråden brukte jeg Gromas Kolibri skrivemaskin som eksempel på vakker design.
    I går fikk jeg en innskytelse - har ikke sjekket ebay.de på lang tid, men gjorde det på morgenen.
    Jammen hadde de ikke fått inn en svart Groma, med bæreveske. Gni øynene, noe må være galt. Neida.
    Budrunden gikk ut 22.10 i går kveld. Jeg satt og trykket refresh helt inntil siste sekund, og nå er en svart Groma Kolibri på vei.

Ledd i propagandakrigen i femtiårene. Østtyskerne ga sine diplomater, journalister og funksjonærer slike, når de skulle være i kontakt med utenlandske kolleger - i eller utenfor DDR. Mye misunnelse å spore blant utlendingene, over verdens laveste og mest kompakte skrivemaskin med profesjonelt anslagsverk og korrekt tastaturbredde.

Alles in Ordnung.
    Så nå kaster du ut laptopen? ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ;D ;D

Lekker sak den Kolibrien.
    Fortjener eget lille bord eller pidestall i heimen.

V

vredensgnag

Gjest
    Blir nok ikke overgang til skrivemaskin - registrerer at Cormack McCarthy har skrevet 5 millioner solgte ord på en reiseskrivemaskin han har hatt siden tidlig 60-tall ... ( I artikkelen nevnte han en college-student som kom inn i hans skrivestue, til et intervju. Denne lurte på hva det var for noe rart som McCarthy skrev på.)

Kolibrien kommer med egen pidestall - som sagt, dette var propagandaverktøy, i dobbelt forstand.
    Sputnik og Kolibri - to sider av samme sak.

V

vredensgnag

Gjest
    Neida -- det er det triste, slike skrivemaskiner kan man finne til meget gunstig pris, avhengig av tilstanden. Jeg var meget heldig. Vi får se når den ankommer, om selger har vært presis i beskrivelsen: Alles in Ordnung.
    Så det var mye vakkert på ebay.de i går. Nok en følge av de økonomiske tidene.

Slik ser min ut:

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.998
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stilige saker, både de fra Afrika og de fra DDR.

Selv skuler jeg mot salongbordet vi har hjemme på prøve (Noguchi er dessverre a campaign lost). Formen er god og praktisk, men jeg skulle så hjerne sett det i dagslys...

Eik og krom.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Vi pusser for tiden opp badet og det har blitt endel Dansk gitt...

Siden det ble så mye fra Danmark så måtte jeg balansere litt...
    Denne er designet av Alessi for Oras

Også trengte vi jammen ny stekeovn også ;D

Da var lommeboka tom...

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Jeg har aldri vert noen stor bilentusiast, men dette er den mest snasene bilen som faktisk går ann å bruke til daglig

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.998
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    wotg skrev:
    Jeg har aldri vert noen stor bilentusiast, men dette er den mest snasene bilen som faktisk går ann å bruke til daglig

Ja, de finnene er flinke til å bygge biler.

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Litt bort fra biler – det som antageligvis skal bli min lesestol i nær fremtid – EA124.

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Er det mulig... :eek: Visste ikke at disse ble skrudd sammen i Finland, også av Valmet da ;D

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    .tore. skrev:
    Valentino skrev:
    Er det mulig... :eek: Visste ikke at disse ble skrudd sammen i Finland, også av Valmet da ;D
    Er ikke den avtalen mellom Porsche og Valmet sagt opp? Valmet har tidligere blitt kåret til den fabrikken som har de best sammenskrudde bilene. De har hvertfall bygget SAAB cab og noen små-Porscher som denne. Finnene kan!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Wright skrev:
    Litt bort fra biler – det som antageligvis skal bli min lesestol i nær fremtid – EA124.
    Utrolig mye ekstrautstyr som følger med.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.998
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    .tore. skrev:
    Valentino skrev:
    Er ikke den avtalen mellom Porsche og Valmet sagt opp? Valmet har tidligere blitt kåret til den fabrikken som har de best sammenskrudde bilene. De har hvertfall bygget SAAB cab og noen små-Porscher som denne. Finnene kan!
    Magna overtar i 2012 i følge http://www.autoblog.com/tag/porsche+valmet/. Visste ikke det. Takk.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.845
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og Audi TT bygges i Ungarn, og Folkevognbobla i Mexico om jeg husker rett.

Når man drøfter Kinamikk i HiFitråder, er det greitt å vite at det er ikke alt som er som det ser ut som. Det viktige er at merkevareleverandøren har kvalitetssystemer og kontroll på sine underleverandører, så er det ikke så viktig hvor det lages.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Og Corolla stasjonsvogn bygges i Tyrkia

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Trondmeg skrev:
    Utrolig mye ekstrautstyr som følger med.
    ;D Kan berolige med at leiligheten min er nipsfri. Om gjester vil se på småting som er stablet sirlig kan de kikke på plater.

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Trondmeg skrev:
    .tore. skrev:
    Valentino skrev:
    Jo, finnene er til å stole på. Men når jeg hører Valmet tenker jeg umiddelbart på dette:

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    .tore. skrev:
    Trondmeg skrev:
    .tore. skrev:
    Valentino skrev:
    Jo, finnene er til å stole på. Men når jeg hører Valmet tenker jeg umiddelbart på dette:
    OFF TOPIC! :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.998
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Siden vi nå først er sporet av fra det udiskutabelt vakre; Valmet lager denne også:

Think City har fått Merket for God Design. Takk Til Wright for forsøket på å få oss på sporet igjen. Det er noe Miesisk over den der.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    582

Kisses Urinal.
    Dette urinalet, samt dassen oppforbi skal jeg ha på badet.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.424
    Torget vurderinger
    12
    Herlig! Friskt, stramt, tidløst!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    wotg skrev:

Sikkert grei bil men den har lite på en side vedr vakkert design å gjøre, elsker Porsche og var kjapt ute for å beskue Cayman når den dukket opp men ble langi maska når jeg så det der....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn