RC30
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 14.06.2005
- Innlegg
- 172
- Antall liker
- 290
Er det den ekte P/1075?
Er det den ekte P/1075?
Herlige biler!Så denne GT40 replikken på Motorfestivalen på Otta i fjor. Den så veldig fin ut. Eieren med hvit pannebånd nederst hadde en Shelby Cobra replika også.
Vis vedlegget 1025410 Vis vedlegget 1025411 Vis vedlegget 1025412 Vis vedlegget 1025413 Vis vedlegget 1025414 Vis vedlegget 1025415
Spør fordi eg ikkje har filla peiling, men tykkjer det meste er interessant: Spelar det noka rolle når alle røyra går parallelt inn i det for meg ser ut som ei eksospotte?Skal være litt stygg/nerdete her nå, grenrør og eksos er helt feil, de skal være 180-grader(krysse over for å utnytte tennrekkefølge med mindre han har 180-grader veiv)
En anelse inspirert av Porsche 911 muligens?1975 Volkswagen SP2 Puma
Volkswagen SP2 er en sportsbil som ble utviklet av Volkswagen do Brasil og bygget fra juli 1972 til desember 1975. Den er basert på chassiset til det brasilianske markedet Volkswagen Ty "Sp" sies å være en initialisme av São Paulo, hvor bilen ble bygget, eller av "sportsprototype". I sitt nummer av 20. juni 1973 kalte det tyske teknologimagasinet Hobby SP2 for «verdens vakreste Volkswagen»
Vis vedlegget 1026193
Mvh.
SAL
Eg prøvde å lesa meg opp på Wikipedia om denne (openbert fordi han var så fin, sjølv om ein vits i samtida tydelegvis var at SP2 = sem potência).1975 Volkswagen SP2 Puma
Volkswagen SP2 er en sportsbil som ble utviklet av Volkswagen do Brasil og bygget fra juli 1972 til desember 1975. Den er basert på chassiset til det brasilianske markedet Volkswagen Ty "Sp" sies å være en initialisme av São Paulo, hvor bilen ble bygget, eller av "sportsprototype"
Det eg finn av SP2 ser meir slik utIt is said that Leiding became convinced that Volkswagen needed to develop a car like the SP2 when a director of the company building the Puma suggested that VW, lacking a new sportscar, feature a Puma on their stand at the 1969 Brazilian motor show.
Puma er en egen produsent, SP2 er et rent VW-produkt.Eg prøvde å lesa meg opp på Wikipedia om denne (openbert fordi han var så fin, sjølv om ein vits i samtida tydelegvis var at SP2 = sem potência).
Får det ikkje heilt til å gå opp: Derifrå ser det ut som om biletet er ein Puma GT (etterkvart med VW-motor), medan SP2 72-75 var ein konkurrent til denne?
Det eg finn av SP2 ser meir slik ut
Vis vedlegget 1026197
Ja, slik forstod eg det også (bortsett frå at Puma GT på eit tidspunkt brukte VW-motor). Men bilen @SAL posta likna meir på Puma GT enn på VW SP2?Puma er en egen produsent, SP2 er et rent VW-produkt.
Fordi det nesten bare er gamle biler som er vakre?Denne tråden burde skifte navn til gamle biler
Enig. Må fort til et eksklusivt merke for å kjenne igjen en egenartet profil i dag. Er venn med Enrico Fumia, og selv om det er en del derfra som er litt odde har det ihvertfall noe særpreg. Hans fineste er nok Alfa Romeo 916.Fordi det nesten bare er gamle biler som er vakre?
Har følelsen av at alle dagens bil designere har gått på de samme skolene, lest de samme lærebøkene og bruker samme vindtunnel.
Helt ærlig, kan se en ny bil og undre på om det er en Jaguar, Toyota, BMW, Opel, Peugeot.......
Må nesten se logoen i front for å være sikker.
Etter min mening hadde biler et mere individuelt uttrykk før, og i det ligger ofte skjønnheten og sjarmen!
Hvilket merke tenker du på da?Enig. Må fort til et eksklusivt merke for å kjenne igjen en egenartet profil i dag. Er venn med Enrico Fumia, og selv om det er en del derfra som er litt odde har det ihvertfall noe særpreg. Hans fineste er nok Alfa Romeo 916.
Det var en generell betraktning om at det meste ser ensartet ut i dag, og med eksklusivitet tenker jeg på f. eks Ferrari, Lamborghini og Aston Martin som så lenge de holder seg unna SUV’er er lett gjenkjennelige. Dessverre uoppnåelig for de fleste av oss. Men som eier av en Caterham må jeg jo si at det er allmennheten som er for lite opplyst når det vanligste spørsmålet er «Er det en Morgan»Hvilket merke tenker du på da?
Syns det aller meste ligner i dag?
Kanskje før hans tid i Pininfarina, men en sen 60talls Alfa boat tail er min favoritt.Enig. Må fort til et eksklusivt merke for å kjenne igjen en egenartet profil i dag. Er venn med Enrico Fumia, og selv om det er en del derfra som er litt odde har det ihvertfall noe særpreg. Hans fineste er nok Alfa Romeo 916.
Dustin Hoffman var bare 165cm, så for ham var jo bilen skreddersyddAlfaen er fin,...inntil noen setter seg bak rattet. På grunn av italienernes kroppsfasong med lange armer og korte ben må langbente Ola sitte ganske så oppreist og da havner halve hodet over frontruten.
Eventuelt at det ikke bare er bilene som blir eldre i denne tråden?Fordi det nesten bare er gamle biler som er vakre?
Og med det mener du hva???Eventuelt at det ikke bare er bilene som blir eldre i denne tråden?