BurntIsland
Hi-Fi freak
Ayre lager pene ting som jeg heller aldri har fått hørt.
Mangler bare reinsdyra foran. Beklager, klarte ikke å dy meg.^^You Ain't Seen Nothing Yet.
Amati Electron Mono power amp.
Det aller mest virkningsfulle er uansett "Vask hendene umiddelbart etter berøring".Har mere sans for den norske selgeren av Audio Research som hadde skiltet IKKE RØR!
Den burde kunne leveres i rød høyglans.Mangler bare reinsdyra foran. Beklager, klarte ikke å dy meg.
Hadde jo passa bra for enslige hi-fi nisser!Den burde kunne leveres i rød høyglans.
T9000 forstærkerens design får den til at virke som om, at det er 2 selvstændige apparater, oven på hinanden.^Artige saker, Arena. Radioen (for de er delt, er de ikke?) må være øverst for at man skal kunne betjene den enkelt. Ti like knapper på rekke og rad på forsterkeren, uten noe opphold mellom. Alt avstemt loddrett. Struer hadde neppe latt form trumfe funksjon på det viset.
Men det er et veldig kult sett altså.
Jeg ser for meg at nin gamle ERA platespiller som står på loftet, skulle passe fint sammen med ARENA produkterArena T2400
Efter Arena fabrikkens storbrand i 1969, blev firmaet delvist overtaget af engelske Rank Organisation, og videreført i nogle år under mærket Rank Arena.
Én af de første produkter efter branden var denne meget smukke tuner/forstærker T2400, som designmæssigt lagde sig tæt op ad produkterne før branden.
Prøv at google Arena‘s produkter - der er mange vakre ting at hente Vis vedlegget 838266
Korrekt.... Den er én, sammenhengende enhet....... og tung som faen.T9000 forstærkerens design får den til at virke som om, at det er 2 selvstændige apparater, oven på hinanden.
Men det er det ikke. Det er én sammenhængende enhed - flot lavet!
Men ERA bygget også andre HiFi komponenter.Jeg ser for meg at nin gamle ERA platespiller som står på loftet, skulle passe fint sammen med ARENA produkter Vis vedlegget 838273
Ikke noe stor fan av Burmester men den preen er noe av det vakreste jeg kan tenke megBurmester 808 MK5 Preamplifier.
Vis vedlegget 838257 Vis vedlegget 838259 Vis vedlegget 838260 Vis vedlegget 838258
Ha haEr det noe RDNZL ikke synes er pent?
Diskanterne var osse KEF (T27). Enheden i bunden var en passiv slaveenhed.Korrekt.... Den er én, sammenhengende enhet....... og tung som faen.
Arena ville være størst i Danmark, og dette var deres presigeprojekt.
Ville konkurrere på design med B&O. Da kan man diskutere, om dette lykkedes.
Scan Dyna 3/4000 leverte 2x60 Watt i 4 ohm. Beolab 5000 leverte 2x60 Watt i 4 ohm.
Arena T-9000 leverte 2x90 Watt i 4 ohm, Aldrig overgått av noen dansk producent på den tiden. Ikke
før B&O og andre i moderne tid kom med store forsterkere/aktive høyttalere.
2x90 Watt på 60-talet var en genistrek uten sidestykke i dansk HiFi.
Til gengeld er den så pas kompakt bygget, at den er et helvete (les nermest umulig) å servisere,
så imo er den bare et design-ikon fra dengang. Ikke interessant å eie
EDIT: Ikke så mye med forsterker å gjøre, men hører med til Arena-historien, at de også "slog" B&O
på høyttaler-siden. B&O hadde laget en kjempe gulvhøyttaler (Beovox 5000, den med "qube´en),
så da drog Arena på med en endda større, HT25, Kef B-139 i bunn, to B-139 i front, 3 mellemtoner (visst nokk B-110)
og 4 diskanter. Større blev det ikke på den tiden
Vis vedlegget 838279
Sorry for OffTopic
Ikke dum!Uesugi U-bros 300-B
Vis vedlegget 838385
Hm. Jeg har alltid ment at det var for trangt/masete med silketrykkløsningen ved inngangs- og opptaksvelgerne på 3018. Synes 3002, 3008 og 3028 alle er mer harmoniske på grunn av silketrykk.Og jeg har alltid vært svak for Tandberg 3018:
Var vel fast innlegg i IMF´s TL´er ogsåDiskanterne var osse KEF (T27). Enheden i bunden var en passiv slaveenhed.
Såvel B139, B110 og T27 produceres stadig. Laves hos Falcon Acoustics nu om dage, og netop B110 og T27 indgår i de berømte - næsten kultagtige - LS3/5A, som laves under flere brands, og osse kan fås som KIT hos Falcon Acoustics.
Whatever! Its still beautifull!Fra Stereophile:
" my interest focused on Technics' 188-lb, $17,000 SE-R1 digital amplifier