Valentinos drodleDipol(tm) & greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.118
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer neppe til å bli noe mer ut av prokrastineringen enn mer prokrastrinering. Skulle jeg gjort noe med Thorensen var det nok å bytte ut armbordet som nå er 7 lag bjørkefinér med noe hardere, som Corian eller Panzerholz. Kassen er jo allerede brakt til Linn Klimax-nivå med forsterkningene som ble gjort da jeg overtok den.
    Men helst skulle den ha hengt på veggen. Skjer ikke.

Annen nerding jeg driver med er å vurdere en ADC eller phonoforsterker-ADC. Og jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er noe muffens med EQ-en til WiiM. Det er i alle fall sikkert at forsøket på å frekvensutlikne min PTG2 ikke falt i smak.

Apropos grunnfjell så mener jeg å huske at boringen for bergvarme måtte 140 m ned her.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.382
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Man bruker trevÆrk fordi det er billig og enkelt og bearbeide, men hvorfor bruke et materiale som beveger på seg hele tiden med både varme og kulde -
    luftfuktighet etc etc....

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.118
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kabinettsnekkeren min, Jan Bakken, insisterte på imprignert kryssfiner og MDF.

Stemningsbilde fra lytterommet.
    IMG_5378.jpeg
    Lyttestolen står der jeg lyttet med hodetelefoner i går kveld.

Sist redigert:

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.481
    Sted
    Sunnmøre
    Kort spørsmål om dD, @Valentino :

Etter det eg har lese/forstått heng diskant og høgre mellomtone med fjør (syltestrikk?) i ei ramme på toppen, visuelt under ein akustisk nøytral potteskjular.

LX521/Orion har derimot ein liten, men så-stiv-som mogleg, baffel (td. alu-panzerholz-alu).

Er begge delar ulike tradeoffs, der du har fordelen av at du har plassbygd installasjon, eller er det ulik filosofi som ligg bak?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.118
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Linkwitz dro aldri nedover «alt under dipolpeaken»-gata. Den pussige formen på LX521-baffelet er waveforming. Vi lar konstruert dD slik at den ikke skal trenge det. Dog kan det være at LX521 oppfører seg jevnere fra 6 kHz og oppover.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.118
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    IMG_5387.jpeg

På lån: En Parks Audio Waxwing. Spiller Mahler helt fint, men jeg synes vel ikke at all denne magien den kan er så magisk.
    Grammofonsignal på den optiske inngangen er bare så 2025.
    IMG_5388.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn