Valgårsgallup

Hva tenker du å stemme i årets valg?

  • Høyre

    Stemmer: 0 0.0%
  • Arbeiderpartiet

    Stemmer: 0 0.0%
  • Venstre

    Stemmer: 0 0.0%
  • SV, Rødt, AKP-ML

    Stemmer: 0 0.0%
  • Andre/Blankt

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0
B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
Jeg er svak for Venstres politikk, men enkelte utspill er like hårreisende festlige som FrP i de gode gamle dager, selv omm de riktignok stort sett er frie for brede brune striper.
Om vi holder oss til fargenes verden, vil jeg påstå at å erstatte brune striper med naivistisk koloritt, er i politikken en like dårlig løsning.
 
B

Back_Door

Gjest
Komponenten skrev:
Sp er nok det partiet jeg har stemt på flest ganger faktisk, det var nå helst i Lahnstein sine glansdager det da, men med litt modifisering er ikke de så dumme.
Om man synes at det å legge siste rester av urskog i grøft og samtidig utrydde de siste gjenlevende eksemplar av rovdyr, vil nok SP være et godt valg.
Dette for å beskytte "levende bygder"..
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Ja, hva skal man egentlig stemme? Jeg så valgkampens første duell på NRK1 mellom Siv Jensen og Jens Stoltenberg i dag. Temaene var barnehager, sykehusplasser og eldre, samt Ditlefsens skattesnyteri. Jeg har ikke barn, er ikke syk og ikke gammel. Snyte på skatten gjør jeg heller ikke. Ikke så enkelt å engasjere seg når det aldri bli diskutert temaer som har betydning for en selv. Så da blir det vel en prinsippstemme i år igjen.
 

Jebus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2007
Innlegg
104
Antall liker
0
Fush skrev:
Ja, hva skal man egentlig stemme? Jeg så valgkampens første duell på NRK1 mellom Siv Jensen og Jens Stoltenberg i dag. Temaene var barnehager, sykehusplasser og eldre, samt Ditlefsens skattesnyteri. Jeg har ikke barn, er ikke syk og ikke gammel. Snyte på skatten gjør jeg heller ikke. Ikke så enkelt å engasjere seg når det aldri bli diskutert temaer som har betydning for en selv. Så da blir det vel en prinsippstemme i år igjen.
Pleier å stemme ut ifra et rettferdighetsprisnipp og personlige overbevisninger fremfor hva som absolutt har "betydning" for meg selv.. Veldig grei regel når det kommer til politikk i grunnen. =)
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
Jebus skrev:
Pleier å stemme ut ifra et rettferdighetsprisnipp og personlige overbevisninger fremfor hva som absolutt har "betydning" for meg selv.. Veldig grei regel når det kommer til politikk i grunnen. =)
Joda, det er vel det jeg vanligvis ender opp med også. Men det hadde jo vært moro med en liten følelse av at stemmen faktisk hadde litt innvirkning på ens eget liv også.
 
B

Back_Door

Gjest
Fush skrev:
Ja, hva skal man egentlig stemme? Jeg så valgkampens første duell på NRK1 mellom Siv Jensen og Jens Stoltenberg i dag. Temaene var barnehager, sykehusplasser og eldre, samt Ditlefsens skattesnyteri. Jeg har ikke barn, er ikke syk og ikke gammel. Snyte på skatten gjør jeg heller ikke. Ikke så enkelt å engasjere seg når det aldri bli diskutert temaer som har betydning for en selv. Så da blir det vel en prinsippstemme i år igjen.
Har du prøvd å finne ut hvilket parti som støtter blindtester..? ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Du har vel bilde av Lundteigen på veggen også da tenker jeg?

;D ;D ;D
Hadde. Det måtte vike plassen for det fine, om enn noe store, bildet av deg vet du. :)

Har også satt av litt plass til gruppebildet av HFS-regjeringen, som jeg tenkte vi skulle fått tatt så snart anledningen byr seg...


Sp er partiet for oss som synes at bønder er ålreite dyr..eller hvordan det nå var igjen. ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Komponenten skrev:
Sp er partiet for oss som synes at bønder er ålreite dyr..eller hvordan det nå var igjen. ;D
Er du ikke for biologisk mangfold? ::)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Joda, liker både sau og ulv jeg… akk hvorfor kan ikke alle leve i fred og fordragelighet med hverandre… ? ;)

Grunnen til at jeg tidligere stemte SP var EU-saken, grunnen til at jeg stemmer på de i år er en lokal viktig sak som de så langt ser ut til å ha de mest fornuftige personene i forhold til etter mitt syn, helt tilfeldig altså.

Hadde det vært stortingsvalg hadde jeg stemt Frp, det kommer jeg også til å stemme på fylkesvalget, delvis på grunn av alle gode råd om å la være… sånn er det å være kverulant og ikke ville høre på “gode” råd…
Neida, det er selvsagt deres syn i en del viktige saker som er grunnen…
Alternativet hadde vært Kystpartiet, dessverre er de for små ennå til at det er særlig vits, de burde skifte navn, så kunne resten av landet fått opp øynene for deres politikk som virker ganske fornuftig etter mitt syn.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Hadde det vært stortingsvalg hadde jeg stemt Frp, det kommer jeg også til å stemme på fylkesvalget, delvis på grunn av alle gode råd om å la være… sånn er det å være kverulant og ikke ville høre på “gode” råd…
Neida, det er selvsagt deres syn i en del viktige saker som er grunnen…
Alternativet hadde vært Kystpartiet, dessverre er de for små ennå til at det er særlig vits, de burde skifte navn, så kunne resten av landet fått opp øynene for deres politikk som virker ganske fornuftig etter mitt syn.
Du har jo glemt Demokratene. Vidar Kleppe er vel det nærmeste du vil komme en hvit ridder for dine hjertesaker. Han kommer riktignok fra en annen del av landet, men ved et stortingsvalg kan du jo håpe på et utgjevningsmandat.

 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Hadde i grunn ikke ventet at du skulle komme til å drive valgkamp for demokratene...men så feil kan man altså ta av folk.

Skal tenke på det. :)
 
O

OivindJ

Gjest
Ah.. nå debaterer Jens, Kristin, Erna og Siv på Nrk1.

4 stykker. Dette går det jo faktisk an å høre på. Hadde helt gitt opp debat-programmer etter alle programmene på Tv2 der det var 30 stykker som alle skulle ha ordet samtidig.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.263
Antall liker
6.638
Pikenes Jens...
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Hadde i grunn ikke ventet at du skulle komme til å drive valgkamp for demokratene...men så feil kan man altså ta av folk.

Skal tenke på det. :)
Joda, hvorfor ikke?

Demokratene er FrP for viderekomne.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Hadde i grunn ikke ventet at du skulle komme til å drive valgkamp for demokratene...men så feil kan man altså ta av folk.

Skal tenke på det. :)
Joda, hvorfor ikke?

Demokratene er FrP for viderekomne.
Jeg er ikke viderekommen, jeg er nybegynner..

Debattprogrammer med Jens, Kristin osv. er totalt uinteressant i et kommunevalg, gidder ikke bruke tid på å høre hva de sier, er vel akkurat det samme som de har sagt før.
 
K

kbwh

Gjest
Helt enig Kompo. Det er et lokalvalg, dette. Ikke rart valgdeltakelsen er lavere ved lokalvalg. Man må jo jobbe litt for å sette seg inn i sakene. Det er faktisk mulig at folk stemmer med bedre kunnskap ved lokal- enn stortingsvalg, siden minste felles multiplum er så lett tilgjengelig ved stortingsvalg. Jaja.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Valentino skrev:
Helt enig Kompo. Det er et lokalvalg, dette. Ikke rart valgdeltakelsen er lavere ved lokalvalg. Man må jo jobbe litt for å sette seg inn i sakene. Det er faktisk mulig at folk stemmer med bedre kunnskap ved lokal- enn stortingsvalg, siden minste felles multiplum er så lett tilgjengelig ved stortingsvalg. Jaja.
Mange steder er jo personene på listen mye viktigere enn hvilket parti de tilhører. Kommer til å stemme på personer fra SV,V, AP, SP og Frp i år, velger ut de jeg kjenner som fornuftige folk og bryr meg lite om hvilken liste de står på.
 
Topp Bunn