VALG -09 (Avstemning)

Hvem får min stemme i høstens valg?

• Rødt

Stemmer: 0 0.0%
  • Sosialistisk Venstreparti

• Arbeiderpartiet

• Senterpartiet

• Kristelig Folkeparti

• Venstre

• Høyre

• Fremskrittspartiet

• Andre

• Totalt antall stemmer
    0
A

AK27

Gjest
VALG -09 (Avstemning)

Valentino skrev:
Sikkert jeg som er rar. Får meg ikke til å stemme taktisk. Prøvde hardt en gang, men fikk moralske skrupler. :-\
Det er jo beundringsverdig. For min del blir det i stor grad et valg mellom kompromisser uansett, så jeg har ikke så dårlig samvittighet.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
VALG -09 (Avstemning)

Jeg kunne ønske vi kunne få en stemme og en antistemme. Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil bruke min stemme, men jeg vet veldig klart hvem jeg ville brukt antistemmen min på.

Orso: Kan du komme på noe bedre alternativ enn Siv? Jeg kunne snakket veldig lenge om hva jeg mener om den kvinnen, men ord som dum, lat, ustrategisk, klumsete, svak eller vinglete kunne jeg ikke brukt. Så blar vi litt i resten av bunken: Per Sandberg? TROR IKKE DET NEI. Ter.. Sø..., altså han viss navn må være unevt? :p
;D ;D ;D ;D Han ville gjort det veldig godt i en luft-Carl Ivar konkuranse, men partileder?
Når ikke Siv klarer å formidle partiets politikk som du skriver, så tror jeg ikke så mange andre klarer det heller.

Mvh
Sniff

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
VALG -09 (Avstemning)

Frp er i dag rimelig topptung av folk som ikke er helt i vater. Men skulle de engang bli ledet av denne mannen er det håp om at de kan bli et seriøst parti som kan samarbeide med andre om liberale og liberalistiske saker:

Vedlegg

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
VALG -09 (Avstemning)

Gjestemedlem skrev:
Frp er i dag rimelig topptung av folk som ikke er helt i vater. Men skulle de engang bli ledet av denne mannen er det håp om at de kan bli et seriøst parti som kan samarbeide med andre om liberale og liberalistiske saker:

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
VALG -09 (Avstemning)

Sniff skrev:
FRP er ikke topptungt av folk som ikke er helt i vater. Her er det perfekt ballanse hele veien
Frp er (og har bestandig vært) topptungt. Balanse har vel heller aldri vært observert i nærheten av en representant.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.357
Torget vurderinger
1
VALG -09 (Avstemning)

Slubbert skrev:
bjornh skrev:
Det er lett å være gavmild med andre sine penger. Empati er ikke noe som kan påtvinges fra myndighetene.
Ja det 1. har du rett i.

Det 2. er et menneskelig trekk, og et kulturelt trekk.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
VALG -09 (Avstemning)

Nok en overbevisende FRP-politiker:

Vedlegg

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
VALG -09 (Avstemning)

Har jobbet meg gjennom en haug med valgomater nå, og får forskjellige resultater hver eneste gang. Tror jeg har ment omtrent det samme fra gang til gang også. Har partiene blitt marginalt forskjellige?

Det slår meg også at de som lager disse testene har temmelig stor makt over hva folk putter i urnene. Litt skremmende m.t.p. at jeg har fått fem ulike anbefalinger på omtrent like mange tester.

Godt valg! (eller bør jeg si god bingo!?)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
VALG -09 (Avstemning)

Wergeland skrev:
Suverent. Hvor er artikkelen fra?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
VALG -09 (Avstemning)

Wergeland skrev:
Under parolen "Ta med en politiker hjem", kommer denne dama høyt på lista. 8)

Jeg skulle hatt stor glede av å fortelle henne om innkjøpsordningen, og kunne sogar ha gitt henne en "kulturopplevelse". ;D

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
VALG -09 (Avstemning)

Wergeland skrev:
Hun er tross alt 22 år. I grunnen svarer hun generelt godt. Denne likte jeg:
"Jeg vil senke skattene, slik at folk selv kan velge hva de vil betale for - opera, kino eller heklet lampe."

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
VALG -09 (Avstemning)

Kan livet bli bedre: Vakre unge pikebarn og skinkesteik til 29.90, og da får du bein på kjøpet!!!

...LØP OG STEM; LØP OG KJØP. EVENTUELT LØP FOR LIVET!

Mvh
Sniff

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
11
VALG -09 (Avstemning)

Om FRP skulle komme i regjering, så finnes det jo mange andre trivelige land, med mye bedre klima også. ;)

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
73
Torget vurderinger
1
VALG -09 (Avstemning)

orso skrev:
Wergeland skrev:
Hun er tross alt 22 år. I grunnen svarer hun generelt godt. Denne likte jeg:
"Jeg vil senke skattene, slik at folk selv kan velge hva de vil betale for - opera, kino eller heklet lampe."
Den setningen ble pugga inn på FRPs sommerleir. Resten er et utrykk for hennes egen (u)intelligens. "Kan jeg spørre mamma?"

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.002
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
VALG -09 (Avstemning)

tore_v1 skrev:
Nesten så det er urovekkende mange som stemmer FrP her inne, godt å se at mine topp tre-partier ligger på topp fire.

Hallooooooooo ;D

Det er snakk om Stortingsvalg, ikke om et 32-rekkers system på tippekupongen....

;D ;D ;D

mvh
Proffen

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
275
VALG -09 (Avstemning)

Trodde dere Venstrefolk at det holdt å stemme her på HFS?

FEIL!
Dere skulle stemt i det ordentlige valget også. Tabbe.. :mad:

Mvh

U

utgatt60135

Gjest
VALG -09 (Avstemning)

oddgeir skrev:
En partileder som torpederer en blå flertallsregjering allerde før velgerne har sagt sitt bør sendes hjem. Han avslører et udemokratisk sinnelag.
Det er vel en real sak å si at man ikke kan samarbidet med et parti så er såpass forskjellig fra sitt eget parti. Som han sa selv: Hva skulle jeg ellers ha gjort? Venstre skulle heller ha samarbeidet med de rødgrønne, imo.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
VALG -09 (Avstemning)

Wergeland skrev:
Det beste er at dama ligger an til å komme på tinget.
Får håpe hu gjør litt ut av seg da, og ikke bare forsvinner inn blant kjøttannonser.

Kan bli mye god underholdning av sånt. :)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
VALG -09 (Avstemning) - en parodi på demokrati

Så er valget over, og nok en gang har vi et flertallsgrunnlag i Stortinget for en rødgrønn regjering som utgår fra et mindretall av de avgitte stemmene.

Ja, for faktum er at dersom man teller opp stemmene for borgerlig side, så utgjør de 49,4% av stemmene, mens rødgrønn side kun har 47,7% (49,0% av stemmene om man inkluderer Rødt, som ikke har fått inn mandater, og bør inngå blant "Andre").

Det vil altså si at:
Vi har et flertall av mandater (86) for en rødgrønn regjering som representerer 47,7% av avgitte stemmer.
Vi har et mindretall av mandater (83) for borgerlig side som representerer 49,4% av avgitte stemmer.

Når skal vi få en valgordning der hver stemme teller like mye?!

Dette er en parodi på demokratiet. Det internasjonale samfunnet bør reagere.

N

nb

Gjest

roffe skrev:
Dette er helt normalt. Samme greia i England, Sveits, EU, USA younameit. Så du må nok lete blant en del tvilsomme land om du vil finne internasjonale protestkamerater....

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7

nb skrev:
roffe skrev:
Dette er helt normalt. Samme greia i England, Sveits, EU, USA younameit. Så du må nok lete blant en del tvilsomme land om du vil finne internasjonale protestkamerater....
At det er normalt betyr ikke at det er rettferdig. Hvorfor skal et mindretall av folket få regjeringsmakt over flertallet? Valgordningen har spilt falitt for lenge siden, men det er jo først når det blir så jevnt som det har vært ved de siste valgene at det absurde med at hver stemme ikke teller like mye blir tydelig.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.873
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
VALG -09 (Avstemning)

Valentino skrev:
Sniff skrev:
mteinum skrev:
Wergeland skrev:
Og inn på tinget kom hun.

http://www.dagbladet.no/2009/09/15/nyheter/innenriks/politikk/stortinget/frp/8125512/

Hjelpe og trøste..
Er det mulig! Er det i det hele tatt mulig! Jeg blir mer og mer usikker på om denne demokratiideen egentlig er noe å satse på!
Mvh
Sniff
Mamma er nok stolt!
Tja....man kan kanskje slutte at velgerne ikke først og fremst er opptatt av størrelsen på kandidatenes ego....?

Synes selv at det er synd at Venstre gjorde et så elendig valg, men de har falt 100% for eget grep.

Sponheim sin forklaring på hvorfor det gikk som det gikk tror han vel knapt på selv!

Mvh
OMF

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
VALG -09 (Avstemning)

OMF skrev:
Valentino skrev:
Sniff skrev:
mteinum skrev:
Wergeland skrev:

http://www.dagbladet.no/2009/09/15/nyheter/innenriks/politikk/stortinget/frp/8125512/

Hjelpe og trøste..
Er det mulig! Er det i det hele tatt mulig! Jeg blir mer og mer usikker på om denne demokratiideen egentlig er noe å satse på!
Mvh
Sniff
Mamma er nok stolt!
Tja....man kan kanskje slutte at velgerne ikke først og fremst er opptatt av størrelsen på kandidatenes ego....?

Synes selv at det er synd at Venstre gjorde et så elendig valg, men de har falt 100% for eget grep.

Sponheim sin forklaring på hvorfor det gikk som det gikk tror han vel knapt på selv!

Mvh
OMF
Vi kan ikke se bort i fra at mange sentrumsvelgere stemmer AP framfor å få et borgerlig flertall hvor FrP er så dominerende som de er.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
1
VALG -09 (Avstemning)

Det har du nok rett i!

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.011
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
VALG -09 (Avstemning)

krig og fred og religion og politikk og sånn

;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.430
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
VALG -09 (Avstemning)

BT skrev:
OMF skrev:
Valentino skrev:
Sniff skrev:
mteinum skrev:
Wergeland skrev:

Hjelpe og trøste..
Mvh
Sniff
Mamma er nok stolt!

Mvh
OMF
Vi kan ikke se bort i fra at mange sentrumsvelgere stemmer AP framfor å få et borgerlig flertall hvor FrP er så dominerende som de er.
Nei, vi kan ikke se bort i fra det. Men siden høyre gjør et godt valg - og åpenbart ikke stjeler velgere fra FRP. Hvor kommer Høyre sine velgere fra da mener du..?
AP har heller ikke mistet velgere. Så hvis Venstre velgerne stemmer AP...da må det være SV velgerne som har stemt høyre da...?

Nei...jeg tror nok Venstre sine velgere har gått til høyre..., KRF sine har gått til FRP, og SV sine har gått til AP....

Sponheim er slått til bakken av sitt eget ego....

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
VALG -09 (Avstemning)

Sponheims negative holdning til Frp var viktig og riktig. Og den bør fortsette og forsterkes under den neste ledelsen.

Det største problemet denne gangen var nok at motstanden mot Frp kom i skyggen av muligheten for en Høyre/sentrumsregjering. De som mest fryktet frpistene fant vel ut at de kunne stemme AP så lenge det var risiko for at vi kunne få folk som Sanberg som minister for noe viktig og at det ikke forslå et troverdig borgerlig alternativ.

Det er andre skiller som er viktige for mange Venstresympatisører enn kun sosialist/ikkesosialist. Poltikk handler om så mye mer enn dette og de fleste partiene i Norge er uansett sosialdemokrater i større eller mindre grad uansett.

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
166
Sted
Nes Romerike
VALG -09 (Avstemning)

Du verden, like mye fjas her inne som i polllllitikkken ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
VALG -09 (Avstemning)

Alt tyder på at Venstrevelgerne gikk til Høyre. Dermed sendte de et tydelig signal til ledelsen i partiet om at de ikke liker utpressingstaktikken. Det samme signalet fikk Høybråten.

Skal minipartiene i sentrum i ha noe som helst håp om å komme tilbake, bør de vise en helt annen vilje til kompromiss og samarbeid, og ikke minst ta innover seg at de er minipartier uten all verdens innflytelse.

Alternativt bør de gjøre som Sp, å trygle om å få sitte på fanget til Jens.

G

Gjestemedlem

Gjest
VALG -09 (Avstemning)

oddgeir skrev:
Alt tyder på at Venstrevelgerne gikk til Høyre. Dermed sendte de et tydelig signal til ledelsen i partiet om at de ikke liker utpressingstaktikken. Det samme signalet fikk Høybråten.

Skal minipartiene i sentrum i ha noe som helst håp om å komme tilbake, bør de vise en helt annen vilje til kompromiss og samarbeid, og ikke minst ta innover seg at de er minipartier uten all verdens innflytelse.

Alternativt bør de gjøre som Sp, å trygle om å få sitte på fanget til Jens.
Det er lite sannsylig at venstrevelgere gikk til Høyre. Uten Venstre blir det jo ingen borgerlig regjering, det viste seg jo. Med et Venstre på 8-10 mandater kunne det vært flertall for en borgerlig regjering og et skifte. Men høyres flørting med mørke krefter førte til at det ble sett på som et tryggere alternativ å stemme AP for å unngå slik innflytelse. Solberg viste seg for utilregnelig i denne sammenhengen til å være en troverdig statsministerkandidat.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
VALG -09 (Avstemning)

Gjestemedlem skrev:
Det er lite sannsylig at venstrevelgere gikk til Høyre. Uten Venstre blir det jo ingen borgerlig regjering, det viste seg jo. Med et Venstre på 8-10 mandater kunne det vært flertall for en borgerlig regjering og et skifte. Men høyres flørting med mørke krefter førte til at det ble sett på som et tryggere alternativ å stemme AP for å unngå slik innflytelse. Solberg viste seg for utilregnelig i denne sammenhengen til å være en troverdig statsministerkandidat.
Hmmm. Om man regner på endringen på rødgrønn side, så er den prosentvise endringen på totalt -0,2%. Hvis du mener venstrevelgerne gikk til Ap, hvor ble det da av stemmene som forsvant fra SV?

Topp Bunn