Ønsker anbefaling Valg av cd-spiller

cato.t

Medlem
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
16
Antall liker
3
Sted
2165 Hvam
Hei!

Er ute etter ene cd-spiller med balanserte utganger av god kvalitet. Skal spille med en Krell Kav 400xi, om det er av betydning...!

Noen som har anbefalinger?

Cato
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.164
Antall liker
3.326
Torget vurderinger
1
Ingen spesielle anbefalinger, men det kan være en idé å se på bruktmarkedet etter spillere som har noen få år på baken. Veldig mange som kvitter seg med CD-spillerne sine og det er kjøpers marked. Kan fort komme over noen kupp til 1/3 - 1/5 av nyprisen, selv om de bare noen få år gamle.

Kjøpte nettopp selv en tre år gammel CD-spiller til 1/3 av nyprisen.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.587
Antall liker
2.792
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hvorfor ikke bare kjøpe Bada`en som ligger på børsen?
Kjenner ikke selger, men har samme spiller selv....og prisen skal da være mer enn ok!
Her får du mulighet for coax ut, balansert ut, rca transistor ut, rca rør ut.... du velger mao selv hvordan du vil ha ting....

mvh
Proffen
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.330
Sted
Smurfeland
Jeg bruker Electrocompaniet EMC 1 UP på Krell, og det er den beste lyden jeg har hatt noen sinne i mitt beskjedne anlegg. Funker veldig bra i mine ører, og er en kombinasjon jeg føler kan anbefales å prøve.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Cato: Det å tro at CDen er død- og at streaming ukritisk holder følge- er etter min mening Hi-Fi Norges største nåværende feil. Alt kan ikke, bør ikke og skal ikke gjøres trådløst! Mht hvilken du skal velge, er det som det nevnes her oppe- du kan finne ekstreme maskiner til en utrolig pris- du skal bare vite HVA du ser etter i en! Så hva hører du på? Hvilket budsjett har du? Og hva slags høyttalere/kabling?
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.514
Antall liker
17.309
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Meridian 508 er jo et alternativ.
 

cato.t

Medlem
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
16
Antall liker
3
Sted
2165 Hvam
Hei!
Takker for gode innspill :)

Cd-spiller må en mann som nærmer seg 50 bare ha og jeg har vel noen parametre å ta utgangspunkt i:

- Budsjett: Max kr 7500,-
- Anlegg: Krell Kav 400xi, Focal Chorus 816 V høyttalere(greie nok), Focal Chorus SW 800 V sub. Biltema høyttalerledninger (kremt)
- Hører på: Veldig blandet, Ny og gammel metal og hardrock, jazz, klassisk, pop&rock. Tool, SOAD, Ramstein, Soundgarden, Rush, Zappa, Jaga Jazzist, Peter Gabriel, Coldplay, Greatful Dead, Talk Talk, David Baerwald, Kringkastingsorkesteret, Iona Brown, Rachmaninov....

Ønsker vel en spiller som holder (min Thule Spirit DVA 150B er totalvrak) og låter "musikalsk" om jeg kan bruke et slikt uttrykk?
 

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Innlegg
453
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
Du kan få min emc1up spiller ifra ca år 2000, for 8000kr pluss frakt. Det blir ca 8300kr totalt
Det er litt over grensen din, men det skal godt gjøres og få en bedre spiller til den prisen..
 

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Innlegg
453
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
Eller du kan få min pioneer lx91bd spiller for 3000kr. Denne er ifra 2009, og det er en ypperlig match til dine focal. Jeg bruker denne på mine focal 836v høytalere i stuen. Nypris på den er ca 21000kr.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Hadde det ikkje vert for behovet for balansert,hadde eg anbefalt ein Playstation 1 tvert.
Den er utruleg bra og utprega analog i lyden.

Om ikkje annet kunne det vert som ein ventecd spiller,så kunne ein spart seg opp til enda dyrere og forhåpentligvis bedre spiller.

Ellers vil eg tru Emc 1 passer bra mtp dine krav,men ikkje nødvendigvis bedre enn ein Ps1 av riktig type(altså scph1002)
Her er ein av mange tråder om Ps1 hvis det er av intr: http://www.hifisentralen.no/forumet...ation-1-i-ny-drakt.html?highlight=playstation


Mvh.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Veldig greit, Cato! LEGG PÅ 500 KR, OG HENT INN AUDIOLAB 8200CD--8K NY- med fem digitale innganger og kjempedac! Topp det med å bytte ut Biltema med fex vdH CS122..og skikkelig overføring i signalene også..
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Burmester hvis det dukker opp. Hadde en 992 da jeg hadde krell. Svingod spiller. Den spilte ringer rundt Hegel sin.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.330
Sted
Smurfeland
Du kan få min emc1up spiller ifra ca år 2000, for 8000kr pluss frakt. Det blir ca 8300kr totalt
Det er litt over grensen din, men det skal godt gjøres og få en bedre spiller til den prisen..
Tror ikke det er så veldig langt fra sannheten, nei. :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg støtter anbefalingen av EMC 1 helhjertet. Vi har hatt en i referanseanlegget i Fidelity en stund for å sjekke ut hvordan den står seg i dag, det er tross alt noen år siden den ble lansert. Den låter skremmende bra, og da særlig balansert. Får du tak i en sånn for ca 8´som det nevnes her, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt.
Det er rett og slett det beste produktet EC noen gang har produsert.
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.266
Antall liker
4.446
Torget vurderinger
0
SAT CDfix var et kremprodukt som OHFC i sin tid anbefalte foran Krells egne spillere til Krell integrert. Synes jeg så en nettopp på torget til 5.000,-
Nyprisen var 16-20.
Fikk topptest i danske High fidelity og de tekniske spesifikasjonene var nærmest perfekte i følge anmelder.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
..og drivverkene sliter i dag. Audiolab eller EC er nok det beste valget her..Per brukte svært lang tid på å få den klar for markedet- resultatet ser vi i dag!
 

cato.t

Medlem
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
16
Antall liker
3
Sted
2165 Hvam
Hei og takker igjen for tips og råd :rolleyes:
Supert at dere alle deler av deres kunnskap og erfaringer, det er til stor hjelp!

Har fått konkrete forslag som må sjekkes opp og tenkes over og mulig mine Biltemakabler også "henger i en tynn tråd", unnskyld ordspillet..!
Både emc1up og Audiolab`n ser ut som gode valg!

Oppdatering: endte opp med Electrocompaniet ECC1 og er meget fornøyd!!!
Nå må jeg høre igjennom mesteparten av mine cd`er for her dukket det opp detaljer jeg tidligere ikke har hørt! Mye jobb men det er en jeg gjør med et stort smil om munnen :D
 
Sist redigert:
Topp Bunn