Valg av Digital Speilrefleks?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Rudi skrev:
Hvis du har en Japan foto i nærheten så tror jeg du gjør det beste kjøpet der, hvis ikke så har du han på Lillehammer som averterer på finn.no hele tiden, men Japan foto matcher hans pris hvis du maser litt ;)
Har desverre ikke noen Japan foto i nærheten (tror jeg). I så fall har de markedsført seg for dårlig!

Er heller ikke hysterisk, men synes 1000,- i forskjell er litt utslagsgivende for hvor jeg handler.

Det litt underlige, er jo at MPX og Komplett er sammenslått og har samme eiere. 40D-huset koster nettopp en tusenlapp mer hos Komplett! Spør meg ikke hvorfor?

Komplett har "hentebu" slik at lokale kjøpere kan velge bort frakt og hente varene på Kullerød. Det har ikke MPX.
Så også et Pixomania lå et par hundrelapper under de andre på 40D, men stoler ikke på at posten kan få varen fram til påske.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Men at posten ikke klarer å få en bedriftspakke fra levert innen 24 timer når avsenderne er i samme by, det var vel ingen bombe.
Jeg hadde gledet meg til å hente kamera i dag, men postmannen hadde bare med reklame :mad:

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Har også Ultra 2

17-50milimeteren landa på postkontoret i dag, tenker sakene dine gjer det same i morgon, Erland, sjølv om dei burde ha vore hjå deg i dag..

Testa forresten to artige objektiver frå 1980 i dag/går;

-Nikkor 50mm f/1.8, knivskarpt og lyssterkt, perfekt til portrett
-Tokina 70-210mm f/4-5.6, suverent til å komme innpå motivet utan å forstyrre evt levande innslag

Timbre brukar litt ulike, og eldre objektiv, blant anna favorittobjektivet hans AF-S Micro NIKKOR 60mm f/2.8G ED. Hadde vore morro å prøvd ein dag.

God påske!

Mvh. Karl :)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
En telefon til MPX avslørte årsaken;

Siden de hadde rest på minnebrikken, lot de kamerahuset ligge "på vent" til tross for at det ble registrert som sendt på ordrestatus. Slik hadde de tenkt å la det ligge til de fikk minnebrikken (mandag).

Den ellers hyggelige damen hos MPX og jeg ble raskt enige om å slette minnebrikken fra ordren, og sende kamerahuset ASAP!

Uff at jeg aldri lærer å holde meg unna norske nettbutikker!

På den tiden jeg har brukt på å finne en som kan levere til rett pris, og rett tid, kunne jeg tatt et konsulentoppdrag, og fått noen til å kjøre og kjøpe til fullpris hos lokal fotobutikk, hente, koble opp, lade, teste og pakke i fløyel og levere kamera her på kontoret mitt, I GÅR - OG gått med overskudd!

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Erland skrev:
På den tiden jeg har brukt på å finne en som kan levere til rett pris, og rett tid, kunne jeg tatt et konsulentoppdrag, og fått noen til å kjøre og kjøpe til fullpris hos lokal fotobutikk, hente, koble opp, lade, teste og pakke i fløyel og levere kamera her på kontoret mitt, I GÅR - OG gått med overskudd!
Har inntrykk av at prisane på utstyr kan variere (les: synke) eindel frå dag til dag for tida. Eg bestilte hus tirsdag formiddag. Same ettermiddagen sank prisen tusenlappen på ein av nettbutikkane. Ba om å få tilsv pris i mi lokale sjappe, hvilket eg fekk (differansen er for sikkerhets skyld allerede svidd av (veske/kort/rensesett, kjekke nødvendigheter).

-Men NO blir det lenge til prisen går vidare nedover, fekk eg fortalt i sjappa.

Vel, akkurat dét tek eg med ei klype salt.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.075
Sted
Holmestrand
Erland skrev:
Jeg vet jo det, men man der da ikke dum!

40D skal koste rett under 9K, og ikke nesten 10!

Man handler kanskje mye og dyre ting, men det er ikke det samme som at man hiver tusenlapper!

Forsøkte Norek, men klarer ikke å registere meg eller få oppgitt noe pris.

MPX på Kullerød har 5+ på lager, så jeg handler med dem i morgen!
Norek er grossist. Prøv Komplett.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
xerxes skrev:
Erland skrev:
Jeg vet jo det, men man der da ikke dum!

40D skal koste rett under 9K, og ikke nesten 10!

Man handler kanskje mye og dyre ting, men det er ikke det samme som at man hiver tusenlapper!

Forsøkte Norek, men klarer ikke å registere meg eller få oppgitt noe pris.

MPX på Kullerød har 5+ på lager, så jeg handler med dem i morgen!
Norek er grossist. Prøv Komplett.
Har som skrevet kjøpt fra MPX. Komplett var 800,- dyrere enn MPX til tros for at det nå administrativt slått sammen. Spør meg ikke hvorfor....

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Og endeligt ankom mitt nye kamerahus.

Det tok sin tid, men nå er akkurat dato og tids detaljer lagt inn og jeg kan begynne å utforske mitt nye leketøy.

Kanskje på tide med ny fotokonkuranse og tema "Påsketur"?

K

kbwh

Gjest
Jeg tror at jeg har valgt kamera til fruen. Nikon D60 hos en lokal pusher her.
6k med bildestabiliserende Nikkor standardobjektiv. Virker veldig ok, fint brukergrensesnitt synes jeg.

Greit å ha mennesker å forholde seg til når man ikke har peil. Pusheren tar også folk inn en-kvelds på fotokurs for en liten sum. Liker det og jeg.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Gratis 2-timars foto grunnkurs i regi av Nikon er inkludert i prisen ved kjøp av bl.a. D60. Billetten ligg i eska til kameraet.

Eg har iallefall meldt meg på :)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Jeg valgte etterhvert dette kit'et:
Canon 40D + Canon 17-85 IS USM
+ 430 Canon blitz
+ Lowepro 70
+ Sandisk 8Gigabyte 30MB/s read/write..
Hoya linsefilter. Beste type!!!

Dette fungerer helt hysterisk bra!!! Helt sinnsvakt bra faktisk'!!! Hinsides fornøyd!!

Første bilde:

mvh

stesch

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
0
Hei, kupper denne tråden. Har sett etter speilrefleks en tid nå. Japan photo kjører nå Pentax 200D med 18-55 for kr 4499. Er det noen som har erfaring med dette, evt andre sterke anbefalinger? Bør vel sies at jeg er nybegynner, men synes Pentax virker solid bygget.

Topp Bunn